Неділя, 24.11.2024, 13:23
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Листопад » 22 » ОФІЦІЙНО
11:43
ОФІЦІЙНО
Лідерство – крок до ефективності у державному управлінні

Говорячи сьогодні про ефективне публічне врядування, яке зорієнтоване на надання якісних послуг громадянам, необхідно розуміти, що воно не можливо без побудови дієвої системи державної служби. Вирішити це завдання покликана  Нацдержслужба України та її територіальні органи. Про державну службу, її завдання та перспективи розвитку ми говоримо з начальником Управління державної служби в області Світланою Онищук.



– Світлано Василівно, перш за все в кількох словах розкажіть для наших читачів, що ж таке державна служба і чи відбуваються в ній якісь зміни?
– Державна служба в Україні започаткована у 1993 році з прийняттям відповідного закону. Ним чітко визначено, що це професійна діяльність осіб, спрямована на виконання завдань і функцій держави. Усі, хто працює на посадах в органах виконавчої влади, є державними службовцями. У нашій області їх налічується майже 7 тисяч, а загалом по Україні – 280 тис. Для скептиків зразу наголошу, що співвідношення чисельності держслужбовців із загальною кількістю населення України складає 0,5%, що в кілька разів менше, ніж у більшості країн ЄС. Так, частка державних службовців становить: Австрія (5,9%), Швеція (9,4%), Словаччина (2,2%), Угорщина (2,9%). Лідирує Франція: тут державних службовців понад 5 млн. осіб. Це майже 9% від населення країни.
Сьогодні завершується підготовка до введення в дію з 1 січня 2013 року нового Закону України "Про державну службу", що був прийнятий у листопаді минулого року. Ним вносяться суттєві зміни в побудову державної служби. Передусім мова йде про впровадження таких загальноєвропейських принципів, як політична неупередженість, підвищення престижності статусу держслужбовця, його належного соціального та матеріального захисту.
– Зрозуміло, що державна служба – це перш за все люди. То як на рахунок  розвитку кадрового потенціалу: що робиться, що планується?
– Питання надзвичайно важливе в контексті не тільки сьогоднішніх реформ, а й тих тенденцій, які зараз проходять у світі. Мова йде про стрімкий перехід від індустріального до постіндустріального суспільства, економічна ефективність якого визначатиметься перш за все використанням висококваліфікованого персоналу, нових знань, технологій та методів управління. За даними ОНН, у рейтингу індексу розвитку людського потенціалу у 2011 році Україна посіла 76 місце з 187 країн. При цьому наша країна втратила 7 позицій порівняно з 2010 роком – тоді Україна була 69-ю. Як бачимо нам є над чим працювати. І державна служба займає тут одне з перших місць.
Нацдержслужба України постійно на центральному і регіональному рівні проводить комплекс заходів, спрямованих на розвиток лідерства в системі державної служби. Їх суть полягає у вирішенні 2-х завдань: пошук осіб з лідерськими якостями, які готові працювати на вищих керівних посадах, та  розвиток їх здібностей шляхом систематичного професійного навчання.  З цією метою щороку проводиться Всеукраїнський конкурс "Кращий державний службовець". Цього року стартувала програма Президентського кадрового резерву "Нова еліта нації". У Школі вищого корпусу державної служби реалізовується навчальна програма для вищих посадовців країни "Лідерство-2012".
– Світлано Василівно, а який відголосок мають перелічені заходи в межах нашої області?
– До заходів, що реалізуються Нацдержслужбою для розвитку лідерства у системі державної служби, залучені усі регіони нашої країни, у тому числі і наша область. Для прикладу, Всеукраїнський конкурсу "Кращий державний службовець". Перших два тури (районний і обласний) проходять в області щорічно. Цього року один з переможців ІІ туру Віктор Клід (працівник департаменту економіки облдержадміністрації) на всеукраїнському фінальному турі зайняв 3 місце. Це вперше представники нашої області показали такий високий результат за 5 років функціонування конкурсу.
Що стосується програми Президентського кадрового резерву "Нова еліта нації", то наразі завершився останній етап конкурсного відбору кандидатів і найближчими днями чекаємо Указу Президента про затвердження списку з перших 100 осіб учасників програми. Необхідно відзначити, що від області за результатами відкритого конкурсу рекомендовано 8 осіб, які минулого місяця пройшли співбесіду у Нацдержслужбі України. За задумом програма покликана виявляти здібних молодих людей, готових працювати у системі центральних органів виконавчої влади. Її учасником може стати особа, незалежно від роду занять, яка відповідає встановленим вимогам.
Систематична робота на рівні області проводиться і в напрямку професійної підготовки. В Івано-Франківському обласному центрі перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, а також у магістратурі державної служби при ІФНТУНГу організовано ряд практичних навчань з питань лідерства на державній службі. Такі навчання стосуються аналізу політики у певній галузі державного управління, розроблення проектів нормативно-правових актів, формування стратегічного плану розвитку певної сфери діяльності органу державної влади чи місцевого самоврядування тощо. Учасниками цих навчань є як молоді керівники, так і спеціалісти, що зараховані до кадрового резерву на керівні посади.
На днях, 1 листопада, у згадуваному Центрі перепідготовки і підвищення кваліфікації наше Управління організувало круглий стіл на тему "Впровадження програми лідерства у системі державної служби на регіональному рівні". На ньому за участю представників Центру адаптації державної служби до стандартів ЄС (м. Київ), Спілки молодих державних службовців області, голів молодіжних адміністрацій і молодіжних виконкомів області обговорено питання розробки регіональної програми розвитку лідерства. Учасники заходу поділилися власним досвідом проведення різноманітних заходів щодо розвитку персоналу та запропонували розробити єдину загальнообласну програму, щоб надати цьому процесу системності та цілеспрямованості.
– Світлано Василівно, часто можна почути, що лідерами народжуються, а не стають. То чи апріорі впровадження програми лідерства в системі державної служби має якісь перспективи?  
– Відповідь на ваше питання я розіб’ю на 3 пункти.
По-перше, коли ми говоримо про керівників-лідерів на державній службі, слова "лідер", "лідерство" уособлюють рух до самовдосконалення. Лідерство – це талан, це здатність, яку можна і слід розвивати задля переконання, спонукання інших, аби вести за собою задля досягнення цілей. Можна говорити про безліч показників результативності діяльності будь-якої організації, але якщо там немає лідерства – ця організація приречена на невдачу в перспективі.
По-друге, ми виходимо з тези, що у кожної людини закладено невичерпний потенціал до лідерства, варто лише знати ключі та підходи, які вивільняють цей потенціал та перетворюють вчорашнього безініціативного виконавця на лідера і ініціатора.
І на останок.  Сьогодні неможливо успішно вирішувати важливі питання регіонального розвитку без навичок стратегічного планування та програмно-цільового підходу, прогнозування потреб у ресурсах та управління ними, ефективного та дієвого державного контролю. Тому коли йде мова про впровадження програми розвитку лідерства, ми перш за все акцентуємо увагу на формуванні лідера-професіонала, тобто державного службовця, який фахово та ефективно зможе виконувати свої посадові обов’язки та приносити користь суспільству.

Переглядів: 880 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]