Побутує думка, що створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків і передача житлового фонду на обслуговування приватним структурам — найоптимальніший варіант реформування системи житлово-комунального господарства, бо тоді все відбувається з ініціативи самих мешканців, відкрито і прозоро, на конкурентних засадах. Але всім не вгодиш. А істина десь по- середині. І її пошук – справа вельми невдячна…
До редакції звернулася мешканка новобудови, що на вулиці Василя Стуса, 30, Надія Галюк. Жінка розповіла, що це двосекційний будинок, друга черга якого ще будується. В тій частині, яка вже здана, за її словами, заселені лише якихось 2-3 квартири. Будинок, як вона стверджує, без відома мешканців фірма-забудовник одноосібно передала на обслуговування ТзОВ «ЖЕО «Захід-Стиль». За 9 місяців ця фірма виставила їй заборгованість по квартплаті на 300 гривень. «В будинку нічого не робиться. Зборів мешканців, які б мали визначити, яке ЖЕО його має обслуговувати, не було. На якій підставі затверджувався тариф на обслуговування будинку і на що йтимуть ці гроші – я не знаю. Угоди з цією фірмою у мене теж нема. Я не розумію, за що я повинна платити», — каже пані Галюк. Прокоментувати ситуацію ми попросили керівника ТзОВ «ЖЕО «Захід-Стиль» Віталія Костіва. Він розповів, що фірма-забудовник спершу передала цю новобудову на обслуговування іншому приватному ЖЕО, яке незабаром перестало існувати і від якого вони власне її й прийняли на обслуговування. Керівник «Захід-Стилю» спростував твердження, що зборів мешканців будинку не було. За його словами, вони відбувалися тричі: наприкінці січня, наприкінці лютого та в середині серпня. Що стосується розміру тарифу на обслуговування будинків, то приватним ЖЕО він погоджується міськвиконкомом за кожною статтею витрат окремо. Востаннє це відбулося в 2009 році і відтоді розмір тарифу не змінювався. «Можливо, ця жінка з тих чи інших причин не була поінформована про збори мешканців і тому не володіє ситуацією, — припускає пан Костів. – Наскільки я знаю, перші збори проводила фірма-забудовник. Коли ми взяли його на обслуговування, телефонували всім мешканцям, які залишали свої контактні координати і повідомляли про збори. Оскільки мешканці ще здійснювали ремонтно-опоряджувальні роботи в своїх квартирах, то до серпня вони відмовилися від послуги прибирання під’їздів. Зараз, коли заселені 25 квартир, мешканці вже хочуть, щоб їм включили ліфт, і до кінця листопада ми це зробимо. А квартплата власне і йде на обслуговування будинку, на освітлення сходинкових кліток, прибирання, оплату електроенергії для роботи ліфтів. Те, що ми нічого не робили, теж неправда. Взимку, коли були люті морози і позамерзали комунікації, ми їх розморожували, ставили обігрівачі, які споживали електрику. За це теж треба платити, бо це і є обслуговування будинку. Зрештою, мешканці будинку мають право відмовитися від надання їм якихось послуг. Все можна вирішити, уклавши відповідні угоди, де все чітко прописати. Ми завжди йдемо на розумні компроміси. Навіть були випадки, що в зв’язку з економічною кризою окремим мешканцям, які до нас зверталися, відтерміновували сплату квартплати», — зазначив пан Костів. Стах Мірчук
|