Чиновники пересядутьна велосипеди?
В Івано-Франківську обговорили концепцію розвитку велоруху
Минулої п’ятниці відбулося відкрите громадське обговорення Концепції розвитку велосипедного руху в місті Івано-Франківську. Воно проходило у формі «круглого столу» за участі представників від міської влади та від велоспільноти міста. Ідею розвитку велоруху в місті схвалили усі. А ось щодо пріоритетів і перших реальних кроків у напрямку створення належної велоінфраструктури та подальшого її розвитку думки розділилися. Активісти велоспільноти зголосилися розробити і запропонувати на розгляд робочої групи схему необхідних велодоріжок у місті, а чиновникам порадили пересісти із авто на велосипеди, щоб самим зрозуміти проблеми велосипедистів під час їзди містом.
Декларація намірів
«Запропонована Концепція розвитку велосипедного руху є декларативною і наразі не містить жодної конкретики, – каже заступник директора департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку Ігор Сенчук. – Під час її обговорення ми хочемо почути думку велосипедистів та визначити основні проблеми з велорухом у місті, окреслити цілі і завдання щодо розвитку велоінфраструктури Івано-Франківська, які ляжуть в основу розроблення відповідної програми на 2015-2020 роки. Саме у цій програмі вже будуть визначені конкретні заходи та необхідні на їхню реалізацію кошти».
Начальник відділу транспорту і зв’язку Юрій Чупахін запевнив, що всі пропозиції, які надійдуть до робочої групи, будуть враховуватись. Однак він наголосив, що до програми розвитку велоруху необхідно підходити комплексно і робити це паралельно з удосконаленням схеми організації дорожнього руху та мережі маршрутів громадського транспорту із залученням відповідних фахівців та обов’язковим погодженням з державтоінспекцією.
При розробленні програми розвитку велоруху у місті особливу увагу слід звернути на її комплексність та інтеграцію із загальною концепцією дорожнього руху та розвитку транспортної інфраструктури, забезпечення рівноправності усіх учасників дорожнього руху та безпеки і комфортності для велосипедистів, можливість розділення автомобільних, велосипедних та пішохідних потоків.
Констатація фактів
Зараз майже 30% дорослого населення Івано-Франківська їздить містом власними автомобілями. Щороку кількість автомобілів у місті зростає. Вулиці перенасичені транспортом. У вранішні та вечірні години пік місто потерпає від дорожніх заторів. Збільшується кількість ДТП. Через зростання викидів автотранспортом відпрацьованих газів погіршується екологічна ситуація. Тому популяризація і розвиток велоруху, як сучасного, екологічно чистого і справді європейського виду транспорту, для Івано-Франківська є надзвичайно актуальними завданнями, які до певної міри можуть вирішити ці проблеми і зроблять місто зручним для мешканців та привабливим для туристів.
Водночас під час опитування, яке проводилось у рамках проекту розроблення концепції стійкого транспортного планування, з’ясувалося, що лише 8% опитаних дорослих мешканців міста мають велосипеди, які вони здебільшого використовують у рекреаційних цілях, для велопрогулянок чи занять спортом. А ось відсоток мешканців, які готові використовувати велосипед як транспортний засіб, є дуже низьким. Серед основних причин, що заважають розвиткові велосипедного руху, опитані назвали відсутність належним чином облаштованих і позначених велодоріжок, велосипедної та дорожньої розміток, небезпеку перебування на дорозі поряд з автомобілями та низьку культуру їхніх водіїв, відсутність велопарковок та страх крадіжки велосипеда.
Озвучення пропозицій
«Зараз найперше треба визначити потребу, основні напрямки і пріоритети у необхідності променевих і кільцевих велодоріжок, а вже потім вибрати той варіант, який реальний до виконання», – каже головний архітектор міста Володимир Гайдар.
Комунальники пропонують почати з малого і перші велодоріжки прокласти пішохідною частиною вулиці Незалежності, Вічевим майданом та вулицею Шевченка до одноіменного парку. На думку головного архітектора, такий маршрут можна продовжити навколо озера, через садове товариство «За мир» і Набережною Стефаника з одного боку, та вулицею Незалежності до драмтеатру і далі до дамби Бистриці Надвірнянської – з іншого.
Натомість велосипедисти наголошують, що для того, аби велосипед можна було розглядати саме як потенційний транспортний засіб для пересування містом, відповідно обладнані та позначені знаками велодоріжки мають бути на більшості магістральних вулиць, що сполучають мікрорайони з центром міста, а ось на кільцевих вулицях такої нагальної потреби наразі не має.
Почати з короткої, прямої та цікавої туристам в історичному сенсі вулиці Грюнвальдської, що сполучає вокзал з центром міста, і першою зробити її зразково-показовою з новим, рівним покриттям, всією необхідною автотранспортною і велосипедною інфраструктурою запропонував владі активіст міської велоспільноти Юрій Филюк. Також під час обговорення прозвучала і ще одна радикальна пропозиція від велосипедистів: відремонтувати всі вулиці, щоб ними можна було нормально їздити, а не об’їжджати ями.
Зрештою активісти велоспільноти зголосилися розробити і запропонувати на розгляд робочої групи схему необхідних велодоріжок у місті, а чиновникам порадили пересісти з авто на велосипеди, щоб самим зрозуміти проблеми велосипедистів під час їзди містом. «Від влади нам треба двох представників і фінансування. Решту можемо зробити ми самі», – кажуть активісти.
Іван ГІРАК
|