Івано-Франківськ зайняв третє місце серед найпроблемніших для руху транспорту міст України, поступившись лише Києву та Львову.
Дослідження коефіцієнту навантаження транспортних систем, використовуючи офіційні дані обласних державтоінспекцій, провів тижневик «Коментарі». Коефіцієнт навантаження – це співвідношення загальної протяжності вулично-дорожньої мережі й кількості зареєстрованих транспортних засобів. В Івано-Франківську на одну тисячу машин припадає лише 2,69 км доріг. В місті вже давно точаться дискусії про доцільність зміни комплексної схеми організації дорожнього руху (КСОДР). Міськвиконком навіть замовив фахівцям розробку нового проекту КСОДР, щоб максимально розвантажити центральну частину міста від автомобільного транспорту. Наразі існує п’ять варіантів схеми організації дорожнього руху. Однак втілювати в життя запропоновані фахівцями зміни міська влада чомусь не поспішає. Нагадаємо, що існуючу схему організації дорожнього руху, яка передбачала односторонній рух на системі паралельних вулиць, в місті ввели 17 січня 1995 року. Але вже за півроку після цього розрахунки, виконані Житомирським ПП «Промінь», показали, що найраціональнішою була б дещо змінена схема. Житомиряни запропонували змінити існуючий напрям одностороннього руху на протилежний. Такий варіант, за їхніми прогнозами, на той час міг зменшити аварійність на 36-43%, а загазованість – у півтора-два рази. Між іншим, згадувані п’ять нових варіантів КСОДР теж передбачають зміну напрямку одностороннього руху на протилежний. Тим часом з’явилась надія, що незабаром Івано-Франківськ нарешті матиме дві об’їзні дороги на трасі Чернівці-Львів-Мукачево. Принаймні, як поінформував начальник міського управління капітального будівництва Володимир Ковальчук, спорудження доріг, які з’єднають вулицю Стуса з Тисменицьким шосе і Калуську трасу через село Загвіздя теж з Тисменицьким шосе, включені в угоду між облдержадміністрацією та урядом. Будівництво доріг здійснюватиметься за кошти держбюджету. Також наступного року планується ввести в експлуатацію дорогу, яка з’єднає вулицю Бельведерську, Південний бульвар і вул. Гетьмана Мазепи, що теж розвантажить центральну частину міста від транспорту. Стах МІРЧУК
|