П`ятниця, 19.04.2024, 01:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Травень » 24 » ДІЛО
14:18
ДІЛО
Партизани від бізнесу,
або Вдалі ділові ідеї по-прикарпатськи


Важко не погодитися, що ведення бізнесу в сучасних умовах дуже нагадує бойові дії. Адже потрібно не лише виживати у складній економічній ситуації й успішно перемагати конкурентів, а й вербувати союзників — тобто шукати клієнтів. А хіба можна уявити собі війну без партизанського руху? Саме тому одна з найефективніших у світі методик ведення бізнесу має виражено військову назву — партизанський маркетинг. Які ж основні принципи цієї методики і наскільки вміло її використовують ділові люди нашого краю?

Ковбої Marlboro    і «горила-маркетинг»
Термін «партизанський маркетинг» англійською мовою звучить як guerrilla marketing, однак він не має нічого спільного з людиноподібними мавпами. Термін походить від назви іспанських партизанів guerrilla і виник у другій половині минулого століття. У далекому 1951 році американський рекламіст Джей Конрад Левінсон отримав завдання розробити рекламну кампанію для маловідомої тоді марки сигарет Marlboro. Виробник цих сигарет скаржився, що їх популярність настільки низька, що, очевидно, доведеться зовсім припинити їх виробництво. Левінсон доручив фотографам сфотографувати техаських ковбоїв і використав ці знімки у рекламі сигарет. Так сигарети Marlboro стали найпопулярнішими у світі «сигаретами для справжніх чоловіків».
Свій досвід ефективного просування товарів на ринку Левінсон узагальнив і виклав у книзі, яку назвав «Партизанський маркетинг». Ця книга була адресована власникам  середнього й малого бізнесу і присвячена бюджетним способам реклами. Основний принцип методики, викладеної у книзі, — по-партизанському «тихе», але дуже ефективне просування товарів і послуг на ринку. Зокрема, Левінсон радить використовувати доступні, дешеві, але креативні й нестандартні методи для пошуку нових клієнтів і рекламування товарів та послуг.

Партизанський маркетинг  по-івано-франківськи
Наші краяни досить успішно використовують креативні прийоми у веденні бізнесу, часто не здогадуючись про їх «партизанську» природу. Однак, звичайно ж, такі прийоми не стають від цього менш ефективними.
Одна з місцевих комунальних служб надсилає користувачам рахунки за спожиті послуги, розмістивши на цих рахунках яскраві й привабливі рекламні оголошення. Чудовий приклад «ділового симбіозу», адже в цьому випадку виграє й комунальна служба, і замовники реклами. Яскраві оголошення допомагають хоч трохи «підсолодити» неприємну інформацію про борги за спожиті послуги, а рекламна інформація цих оголошень потрапляє точно в руки потенційним клієнтам.
Не відстає в успішному використанні симбіозу в бізнесі й одна з місцевих фірм, що пропонує меблі для дому. Продавець меблів уклав договір з будівельною компанією, яка разом із документами на квартиру дарує своїм клієнтам купон на знижку при купівлі меблів. В результаті вигідно і будівельній фірмі — вона виявила турботу до клієнта, і продавцю меблів — про більш адресну, ефективну і при цьому недорогу рекламу годі й мріяти.
Одна з місцевих фірм, що спеціалізується на ремонті оргтехніки, тішить своїх клієнтів маленьким, але приємним «подарунком зі змістом» — вкладає у коробку з відремонтованим офісним приладом чи заправленим картриджем пакетик з розчинною кавою. У такому маленькому знакові уваги — і турбота про клієнта, і делікатний натяк: обережніше з кавою, панове, не розливайте її на оргтехніку, вона від цього псується! А якщо зіпсувалася — звертайтеся, ми допоможемо!
Класичний прийом партизанського маркетингу — флешмоб (заздалегідь спланована масова акція, у якій велика кількість людей оперативно збирається у громадському місці й виконує заздалегідь узгоджені дії). Цим прийомом ефективно скористалося одне з місцевих друкованих видань. Під час рекламної акції видання були організовані своєрідні «уроки танців», які створили ефект флешмобу. Видання запросило професійних танцюристів, які пропонували глядачам і просто перехожим взяти блискавичний урок танців. Так випадкові перехожі хоча й мимоволі, але у приємний для себе спосіб дізнавалися про видання.

«Партизанські» помилки
На жаль, у ділових людей нашого краю трапляються й прикрі помилки, які навряд чи можна вважати гідними справжніх «партизанів від бізнесу».
Згідно з основними принципами партизанського маркетингу, кожна деталь інтер’єру офісу чи магазину повинна працювати на бізнес — навіть підлоги й сходи. І не лише у тому розумінні, що на сходах і підлозі теж можна розмістити рекламу. Як стверджують провідні спеціалісти з партизанського маркетингу, невдалий колір підлоги може… відлякувати покупців. Зокрема спеціалісти не радять оздоблювати підлогу в магазинах білою плиткою, особливо у місцевостях з дощовим кліматом. Справа в тому, що потенційний покупець, побачивши білу підлогу, може не зайти у магазин лише з тієї причини, що буде соромитися свого брудного взуття, яке залишить на білій підлозі вологі сліди. Отже, якщо власники місцевих крамниць помітять, що у дощовий день до них заходить значно менше покупців, ніж зазвичай, то тепер вони знатимуть причину — підступна біла підлога.
Відлякувати вибагливих клієнтів може навіть невдало розташований диванчик для примірки взуття. Уявімо собі, що покупець захотів приміряти черевики, але в нього… не надто привабливі шкарпетки. А диванчик для примірки взуття розміщений не у непомітному куточку, а прямо посеред торгового залу. Звичайно, клієнт відмовиться від примірки, а він же міг і здійснити покупку.
Поширеною помилкою серед місцевих бізнесменів є й агресивне і роздратоване сприйняття критики й скарг з боку клієнтів. Спеціалісти з партизанського маркетингу наголошують: скарги клієнтів — це найоб’єктивніша і найдешевша діагностика проблем, наявних у бізнесі, а отже, чудовий шанс виправити ці помилки. Голова гігантського концерну Miele час від часу проводить свій робочий день у колл-центрі, відповідаючи на дзвінки клієнтів і вислуховуючи їхні скарги. Це допомагає йому зрозуміти, які проблеми наявні в обслуговуванні клієнтів і як їх можна виправити.    
Ось такі на перший погляд непомітні фактори можуть впливати на діловий успіх. Але ж у бізнесі — як на війні: дрібниць не буває.
Олена БУЧИК
Переглядів: 936 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]