Субота, 19.08.2017, 17:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Березень » 24 » Нерівний бій людей з машинами
10:39
Нерівний бій людей з машинами
Проблема паркування автомобілів в Івано-Франківську назріла уже давно. У мікрорайонах міста водії частенько так щільно заставляють транспортом кожен клаптик землі, що мешканцям багатоповерхівок буває нелегко вибратися з під’їзду. Іноді й газони, і дитячі майданчики перетворюються на місця для паркування. Не менша проблема і в  центральній частині міста. Тут водії залишають авта де завгодно, навіть на тротуарах, витісняючи з них пішоходів.

Зонами паркування в Івано-Франківську займається комунальне підприємство «Сервіс-авто». За словами його директора Ярослава Кваса, прикро, та сьогодні здебільшого доводиться спостерігати цікаву картину: місць для паркування авто багатенько, проте парковки заповнені здебільшого на 30-50%. А поруч величезна кількість автомобілів, які стоять на тротуарах, на в’їздах-виїздах на пішохідну частину дороги і часто навіть під знаком про заборону паркування.
Ярослав Квас стверджує, що ситуація значно погіршилася через фінансову кризу в державі. Ще кілька років тому мешканці Івано-Франківська частіше користувалися послугами зон паркування та автостоянок.
Іншої думки депутати Івано-Франківської міської ради. За словами секретаря міськради Руслана Марцінківа, депутати від ВО «Свобода» провели дослідження на всіх парковках і виявили, що на деяких реальна завантаженість у 2,5-3,5 раза більша від тієї, кошти від якої відраховуються до бюджету.
Зокрема, якщо вірити офіційним показникам «Сервіс-Авто», дохід від зон паркування за 2010 рік становив майже 980 тис. грн., а від автостоянок – майже 650 тис. грн. Отож, разом підприємство у 2010 році зібрало 1 млн. 627 тис. грн. За словами Романа Харука, члена депутатської комісії, котра нещодавно перевіряла діяльність підприємства, за їхніми підрахунками ця сума тільки з доходів за паркування мала б складати майже 2 млн. грн.
Сьогодні потреба залишити  машину на парковці коштує  дві гривні за годину. Здавалося б, терпимо. Втім, як стверджують працівники «Сервіс-авто», чимало водіїв відмовляються оплачувати парковку. Причому роблять це не надто ввічливо.
Ніби на підтвердження цієї розповіді за кілька метрів від нас припарковується машина з курсантами юридичного університету. На вимогу паркувальника заплатити дві гривні майбутні міліціонери демонструють неабиякі знання нецензурної лексики. Тільки почувши, що поряд представники преси, курсанти від’їжджають від парковки.
Що ж буде, коли ціна за паркову зросте? Нагадаємо, нещодавно Івано-Франківська міська рада ухвалила положення про збір за місця паркування транспортних засобів. Згідно з Податковим кодексом міськрада визначила ставку збору за паркування авто на рівні 0,03% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. метр. Оскільки стандартне місце для паркування визначене у розмірі 12 кв. метрів, то плата за паркування мала б зрости з 2 до 3,5-4 грн. за годину.
Більшість водіїв, до яких ми підходили за коментарями, в один голос твердять про  дороговизну місць для паркування. Тому й дехто навіть не соромиться заявляти, що і далі паркуватиметься «де завгодно, тільки не на парковці».
Щоправда, дещо покращилося ставлення автомобілістів облцентру до зелених насаджень. Керівник муніципальної інспекції із благоустрою Степан Кукула розповідає, що працівники їхньої служби щоденно перевіряють, щоб водії не залишали автомашини на газонах. За рік було складено майже 400 адміністративних протоколів. І такі методи поволі, але впливають на свідомість водіїв.
Чи не всі, з ким ми розмовляли про проблеми паркування, вважають, що міській владі потрібно піти назустріч водіям і влаштувати додаткові автостоянки і місця для парковок, які, можливо, будуть не на центральних вулицях міста, але будуть безкоштовними. Це дасть змогу хоч частково розвантажити центр міста від транспорту.
Івано-Франківськ явно не справляється з кількістю автомобілів. За приблизними підрахунками, кількість авто за останні роки зросла чи не в шість разів. Хто ж повинен вирішувати цю ситуацію і чи можливо її вирішити остаточно?
Велику роль тут відіграє управління міської архітектури. Проектуючи ті чи інші будівлі, потрібно враховувати і масштаби прибудинкових територій, виділяючи на них як місце для дитячих майданчиків, так і місце для автомашин. Проте, на жаль, через малу площу Івано-Франківська цінним є кожен клаптик землі. Тому й зростають новобудови щільно-щільно, часто займаючи місця колишніх міні-сквериків чи спортивних майданчиків.
Зрештою, якщо вся територія перед під’їздами загромаджена приватним транспортом, непросто доводиться працівникам рятувальних і медичних служб. Іноді медики несуть ноші з важкохворою людиною ледь не через увесь двір: ближче „швидка” під’їхати просто не може. ЗМІ переповнені інформаціями про те, як рятувальники не змогли вчасно пробратися до місця пожежі через хаотично припарковані машини. На щастя, Івано-Франківськ такі випадки оминули. Начальник міськуправління МНС Василь Мацалак запевнив, що рапортів про це від своїх працівників не отримував.
Ще одна велика проблема в місті – паркування приватних авто на зупинках громадського транспорту. Важлива тут і позиція працівників ДАІ. Щоденні рейди центром міста і солідні штрафи тим, хто залишає авто у невідповідних місцях, вже за кілька місяців мали б привчити водіїв до того, що економніше і вигідніше залишати свою машину на парковці.
Але загалом у місті немає окремої служби, яка б займалася цією проблемою комплексно. Можливо, з часом цю проблему буде вирішено, та поки що водії і далі шукатимуть найкомфортніше місце для свого авто, а пішоходи пробиратимуться через загромаджені машинами території.
Любов ЗАГОРОВСЬКА

Переглядів: 676 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]