Рівною дорогою в Європу!
Минулого тижня в Івано-Франківську нарешті розпочався капітальний ремонт доріг. Завершити всі роботи з поточних та капітальних ремонтів чиновники і підрядники обіцяють до Дня незалежності, а особисто міський голова Віктор Анушкевичус запевнив: «вулицю Галицьку після ремонту ви не впізнаєте».
За кілька наступних років більшість міських доріг можуть набути справді європейського вигляду і якості. Принаймні в цьому запевняють депутати міськради від ВО «Свобода», які дотримали слова і, виконуючи свої передвиборчі обіцянки, змінили систему ремонтів дорожнього покриття. Вперше, окрім, власне, доріг, ремонтуватимуть і їхні основні перехрестя, а всі капітальні роботи виконуватимуть вночі. Поточні ж ремонти, як і колись, відбуватимуться вдень. Середа, 8 червня, 23.00. Під грім і блискавку потужна дорожня фреза приватної фірми «Сем Буд» починає зрізати старий асфальт на перехресті вулиць Вовчинецької-Деповської-Сагайдачного. Подивитися на це дійство прийшли кілька депутатів-«свободівців» на чолі зі своїм однопартійцем, секретарем міськради Русланом Марцінківим, керівництво управління капітального будівництва, журналісти. Наклейка на фрезі «Сем Буду» сповіщає, що роботу контролює «Свобода». «Свободівці» також ввели новий термін – «вибірковий капітальний ремонт». І саме так цьогоріч ремонтуватимуть найушкодженіші ділянки міських доріг. Бо іншого шляху немає! «Поточним ремонтом відремонтувати всі дороги неможливо, бо сам термін «поточний ремонт» передбачає, що його можна застосовувати, коли ушкоджено 20 відсотків покриття, – пояснює депутат міськради Віталій Бурко, який у міській «Свободі», власне, і відповідає за дороги та їх інфраструктуру. – Наші ж дороги ушкоджені на 50, 80, а то й на всі 100 відсотків. Саме тому цього року ми вирішили застосувати вибірковий капремонт, для якого вибрали найпроблемніші ділянки вуличної мережі». В.Бурко також наголосив, що ці ремонти виконуватимуть дві ліцензовані приватні фірми, які дають гарантію на свою роботу. Між ними буде конкуренція. Хто краще себе проявить, той в подальшому й ремонтуватиме івано-франківські дороги. «Наразі фірми підписали угоди з міським УКБ на кожен об’єкт окремо і ремонтуватимуть ті ділянки, де кошторис робіт не перевищує 300 тисяч гривень і не потребує проведення тендеру. На великі об’єкти оголошений тендер і в серпні їх ремонтуватиме та фірма, яку визнають його переможцем», – запевнив В.Бурко. Як повідомив начальник міського УКБ Володимир Ковальчук, зараз затверджений титульний список об’єктів на вибірковий капремонт доріг на суму 7 мільйонів 954 тисячі гривень. Вже розпочаті роботи на перехрестях вулиць Вовчинецької-Деповської-Сагайдачного та Деповської-Хоткевича-Миру і на частинах вулиць Привокзальної (від вул. Грюнвальдської до вул. Вовчинецької) та Бандери (від вул. Целевича до вул. Київської). У планах капремонти перехресть вулиць Вовчинецької-Івасюка, Чорновола-Сахарова, Національної гвардії-Коновальця-Слави Стецько, Хіміків-Тролейбусної та реконструкція з розширенням до трьох смуг руху в напрямку Калуського шосе перехрестя вулиць Галицької-Тролейбусної-Пасічної. А також капремонт ділянок вулиць: Галицької (від вул. Довгої до вул. Пулюя, з’їзди з моста та від вул. Целевича до вул. Витвицького), Деповської (від вул. Вовчинецької до вул. Хоткевича), Івана-Павла ІІ (з боку вул. Івасюка) та Гординського (від вул. Шевченка до вул. Чорновола). Ремонт об’єктів, на які не оголошували тендер, планують завершити до середини липня, а решту – до середини серпня. До того ж часу комунальники обіцяють впоратися й з поточними ремонтами доріг, які виконуватиме міське дорожньо-експлуатаційне управління. Загалом на різні види ремонтів доріг і міжквартальних проїздів передбачено понад 17 мільйонів гривень. Ще понад 10 мільйонів місто планує отримати як субвенцію з держбюджету від розщеплення акцизного збору з продажу пального для автомобілів. Хвалимир ВЛАДІВ
|