П`ятниця, 29.03.2024, 10:55
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Серпень » 7 » ПРЯМА МОВА
09:11
ПРЯМА МОВА

Віталій ЦАРЬОВ:
«Наше завдання – дбати про безпеку всіх учасників дорожнього руху»


Державтоінспекція пережила ліквідацію, відновлення та реформування. Її головне завдання залишилось незмінним – нагляд за дотриманням правил дорожнього руху. Але є й інші завдання, залежно від ситуації – рейди, відпрацювання у складі УМВС, УДАІ. Чомусь люди думають, що працівники ДАІ мають стояти на перехрестях чи у місцях, де, на їх погляд, водії допускають багато порушень. Звісно, якщо б у ДАІ був більший штат інспекторів, це можна було б робити. Зараз відділення ДАІ з обслуговування міста Івано-Франківська – це 29 осіб. А колись було 50. У його структурі є взвод дорожньо-патрульної служби, відділ дізнання, відділ організації дорожнього руху.  Саме на організацію дорожнього руху мешканці міста – пішоходи, водії, пасажири, велосипедисти – часто нарікають. Міська влада роками намагається розробити і впровадити нову комплексну схему організації дорожнього руху, а поки що ініціює суперечливі зміни до існуючої на кшталт відновлення двостороннього руху на вузьких вулицях центральної частини міста, розподілу зупинок громадського транспорту, встановлення «зелених стрілок» на світлофорах, які полегшують проїзд перехресть водіям, але утруднюють перехід вулиць пішоходам. Про ці та інші проблеми в організації дорожнього руху та можливі шляхи їхнього вирішення ми розмовляємо зі старшим інспектором відділу організації дорожнього руху відділення ДАІ з обслуговування міста Івано-Франківська УДАІ УМВС в Івано-Франківській області майором міліції Віталієм Царьовим.
–  Останнім часом міська влада ухвалила кілька рішень щодо організації дорожнього руху, до яких у ДАІ були зауваження. Чому так стається?
– Нам треба співпрацювати і разом думати над покращенням організації дорожнього руху у місті та оперативно вирішувати існуючі проблеми. На жаль, зараз у нас виникає дуже багато питань до рішень міської комісії з безпеки руху. Дійшло до того, що дають вказівки, яку вулицю відкрити і який знак поставити. Останні приклади – відкриття двостороннього руху по вул. Сахарова, розблокування вул. Шпитальної, встановлення «зеленої стрілки» на світлофорі на перехресті вул. Мазепи і Гурика – дуже красномовні. Створили проблеми там, де їх не було. Ми були проти, казали, що цього не можна робити, але нас не слухали. Двосторонній рух на Сахарова можливий лише у вихідні і святкові дні, а у будні – лише після 18.00. «Зелену стрілку», яка дозволяє рух автомобілям при забороненому сигналі світлофора, на перехресті Мазепи-Гурика не можна ставити, бо там школа і пішохідні переходи поблизу неї мають бути безпечними для переходу проїжджої частини. Шпитальну розблокували, а комісія туди виходила? Бачила, як там все зайнято торгівлею? А скільки людей там ходить, яка інтенсивність пішохідного руху? Якщо відкривати рух Шпитальною, треба відміняти рішення міськвиконкому і міськради про влаштування комунальної парковки і стоянки таксі, ставити перильні огородження, ремонтувати проїжджу частину і аж тоді можна відкривати двосторонній рух. Але навіщо? Частково розвантаживши Дністровську, транспорт завантажить Грушевського, яка у години пік і так завантажена. Не вирішивши одної проблеми, створять іншу. Я цього не розумію.  
– Які ще є проблемні місця на вулицях міста?
– В основному це місця концентрації ДТП і магістральні вулиці. Серед них найбільш проблемні перехрестя вул. Галицької-Пулюя та Незалежності-Хриплинської-Йосипа Сліпого. От зараз є проект ремонту вул. Йосипа Сліпого. У нас теж виникли питання. Ми пропонуємо спершу відремонтувати перехрестя вул. Незалежності та Хриплинської і встановити там світлофорний об’єкт. Зараз там і так місце концентрації ДТП, проблемно виїхати з Хриплинської, постійні зіткнення, є багато потерпілих. Якщо відремонтують вул. Сліпого, ситуація ускладниться ще більше. Тому світлофор там треба ставити обов’язково. І все це треба робити в комплексі. Організація дорожнього руху – це комплекс заходів, які необхідно здійснювати одразу в повному обсязі, і лише за таких умов досягається потрібний результат. А зараз навіть те, що роблять, роблять не до кінця. От зремонтували вул. Пулюя, на перехресті з Галицькою встановили перильні огородження, а зупинку громадського транспорту не перенесли. Те ж саме на перехресті Галицької-Пасічної-Тролейбусної. Проект реконструкції перехрестя виконали не до кінця, не перенесли зупинку громадського транспорту. Розширили перехрестя Сахарова-Бандери, але на Сахарова не зробили заїзної кишені на зупинці і тролейбуси стають прямо на дорозі перед парковкою. Щоб повернути праворуч на вул. Бандери, потрібно чекати, поки поїде тролейбус. Відремонтували вулицю Новгородську, але не встановили перильних огороджень і знака «пішохідний перехід» біля ринку. Зараз нам подали на погодження проект капремонту вул. Незалежності. У техумови ми записали влаштування заїзної кишені на зупинці перед готелем «Надія». Подивимось, чи це буде виконано.
– Ви згадали про місця концентрації ДТП, а яка ситуація з аварійністю загалом?
– З початку року, порівняно з аналогічним періодом торік, кількість ДТП збільшилась на 7,4%. З потерпілими – на 31%. Але на 70% зменшилась кількість ДТП із загиблими. Найбільш аварійно-небезпечними залишаються магістральні вулиці, де більша швидкість руху транспорту. Серед них вулиці Мазепи, Коновальця, Галицька, Незалежності, Тисменицька.
– Щороку ви проводите обстеження вулично-шляхової мережі. Які результати цьогорічного обстеження?
– Організація цьогорічного обстеження була найгіршою за останній період. Балансоутримувач доріг навіть не делегував свого представника. Був лише представник департаменту комунального господарства. Під час обстеження ми виявили відсутність 170 дорожніх знаків і ще 40 знаків, які потребують заміни. Нам повідомили, що цього року у бюджеті міста передбачені кошти на встановлення лише 80 знаків. Багато знаків розміщені на розтяжках. У нас виникло питання, чи є у ДРЕУ автовишка? Ні, нема. То як воно може експлуатувати, міняти чи встановлювати такі знаки? На дорогах майже відсутня розмітка, а там, де є, вона не якісна. Довговічність розмітки залежить від інтенсивності руху. Її треба поновлювати два рази на рік. В основному розмітка є у центрі міста. Але на магістральних вулицях вона теж необхідна. Особливо осьова, суцільна, напрямки руху, переходи. Водії порушують правила, а що ми можемо зробити, якщо нема ні знаків, ні розмітки? Під час ремонтів доріг зменшується висота бордюрів, яка повинна бути 15 сантиметрів. Це теж грубе порушення. Машини повинні мати перепону для виїзду на тротуар. Також виникає питання: навіщо замінювати старі кам’яні, по суті вічні бордюри на бетонні, які за кілька років руйнуються і їх треба буде знову замінювати. Зрештою, куди ж зникають кам’яні бордюри?
– Колись світлофорами, знаками і розміткою займалася спеціалізована монтажно-експлуатаційна дільниця ДАІ, яку ліквідували…
– Так, це велика помилка. Але рішення ухвалювали не ми, а   керівництво Міністерства  внутрішніх справ, бо виконання таких функцій не властиве органам МВС. Експлуатацію світлофорів, знаків, нанесення розмітки і встановлення перильних огороджень передали комунальним підприємствам. Але на ці роботи місто не виділяє їм достатнього фінансування. Тому підприємства економлять на невластивих їм функціях.   
– Зараз міська влада спільно з німецькими фахівцями розробляє нову комплексну схему організації дорожнього руху. Ви залучені до цього процесу?
– Це вже, здається, третя спроба розробки нової КСОДР. Поки що це все розмови, демагогія. Німці надали якусь комп’ютерну програму на іноземній мові. Якщо ви хочете нам допомогти, то надайте програму українською чи російською мовою, щоб було зрозуміло. Зрештою, в СРСР теж були розумні фахівці. І якби втілювались в життя їхні напрацювання, проблем з рухом транспорту у місті було б менше. Були запроектовані нові вулиці, об’їзні дороги, дворівневі розв’язки. Зараз це вже реалізувати майже не можливо, бо землю продали, віддали під забудову, зменшили червоні лінії вулиць. Фактично простору для розвитку доріг не залишилось, а кількість транспорту щороку зростає. Будьмо відверті: на впровадження нової КСОДР треба дуже багато коштів, яких місто теж  не має. Тому ми пропонуємо починати з малого і проводити цю роботу поетапно, поточково. Давайте замінимо всі світлофори на світлодіодні, створимо автоматичну систему керування дорожнім рухом, обладнаємо перехрестя камерами відеоспостереження, які загалом підвищать безпеку у місті, бо можна буде відслідковувати ситуацію, виявляти порушників не лише ПДР, але й громадської безпеки, оперативніше розкривати злочини, знаходити викрадені автомобілі. Давайте, нарешті, відремонтуємо Набережну і інші об’їзні дороги, вулиці з найгіршим дорожнім покриттям. А вже потім думати над комплексною зміною схеми організації дорожнього руху.
– Як вирішити проблему з паркуванням?
– Треба вносити зміни у законодавство. Якщо колись ми  знімали номерні знаки, блокували колеса, то зараз не можемо цього робити. Нам що, чекати, поки повернеться водій? Але загалом проблема ширша. Місто забудовується новими будинками, навіть на місці тих же стоянок чи парковок. Існує вимога, що забудовники мають забезпечити мешканців місцями для стоянок їхніх автомобілів. Але вона не виконується. Тому до вирішення цієї проблеми треба залучати архітектуру. Треба проектувати будинки так, щоб у них були підземні паркінги чи щоб залишались місця для стоянок перед будинками. Але забудовники на цьому економлять. То де людям залишати свої машини? Чому ж тоді дивуватися, що вони стоять на вулиці чи у дворах, утруднюючи рух?
Записав  Стах МІРЧУК     

 

Переглядів: 610 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]