Освітяни запевняють, що рівень освіти населення з кожним роком зменшується. Як не парадоксально, але до вузів сьогодні вступає 75-80 відсотків, проте здолати вищу освіту спроможна лише половина з них. Минулого тижня в Івано-Франківську представники загальноосвітніх та вищих навчальних закладів міста, а також цьогорічні випускники та їхні батьки обговорювали питання, котрі стосуються вступу абітурієнтів до вузів. Засідання круглого столу на цю тему ініціювала обласна організація Комітету виборців України.
Під час зустрічі мова велася про ті проблеми, з котрими стикаються як вчителі, так і викладачі вузів. У кожного вони свої, проте одностайність учасників засідання проявилася у позитивному ставленні до теперішньої системи оцінювання якості освіти. Зовнішнє незалежне оцінювання не викликає в нікого жодних сумнівів. Але при вступі виключити корупційний фактор зовсім неможливо. Викладачі вузів виявили стурбованість у зв’язку з тим, що діти в школі давно перестали вміти вчитися. Що говорити про випускника школи, котрий домашнє завдання у школі востаннє виконував ще у четвертому класі? А ще відзначають освітяни, що вже триває процес переходу учнів із гімназій у звичайні школи, де до учнів ставляться менші вимоги. Таким чином випускники матимуть змогу отримати вищі бали у атестаті про закінчення середньої освіти. Директор Івано-Франківського регіонального центру оцінювання якості освіти Богдан Томенчук наголосив, що у найкращій ситуації були минулорічні вступники. Кожен, хто мав нормальний бал у сертифікаті, міг без перешкод вступити у той вуз, котрий йому був більше до вподоби. – Як учитель можу сказати, що тести гірше, ніж жива розмова учня і вчителя, але в тих умовах, котрі склалися, тести однозначно переважають. Думаю, що суспільство має триматися за тестову систему руками, зубами і ногами, – каже пан Томенчук. Проте таким чином оцінюється тільки рівень знань абітурієнта. На жаль, представники вузів констатують випадки, коли люди, котрі ніяким чином не причетні до їхніх навчальних установ, пропонують абітурієнтам вступ до навчального закладу. Володимир Бодак
|