Вичерпані резерви
На діючих автобусних маршрутах Івано-Франківська фактично бракує 20 одиниць рухомого складу, а дев’ять маршрутів не функціонують взагалі.
У 2007 році міськвиконком затвердив розроблену фахівцями Львівської політехніки автобусну маршрутну мережу із 52-х маршрутів на 250 одиниць рухомого складу. Зважаючи на внесені зміни і доповнення, зараз вона б мала налічувати 56 маршрутів, які мали б обслуговувати 296 автобусів. Однак, дев’ять маршрутів не функціонують уже давно, бо перевізники відмовляються їх обслуговувати через збитковість та нерентабельність. Конкурси на обслуговування автобусних маршрутів, які періодично оголошує міськвиконком, або не відбуваються взагалі, або у них беруть участь лише двоє-троє учасників, які пропонують на конкурс один-три автобуси. Фактично резерв перевізників і їхніх автобусів для обслуговування міських маршрутів вичерпано. «Я так розумію, що у місті вже нема перевізників, які б хотіли обслуговувати міські маршрути і мали для цього не задіяні на інших маршрутах автобуси», – прокоментував ситуацію один із членів конкурсного комітету. Крім того, з маршрутів продовжують з’їжджати автобуси, які їх обслуговували. Зокрема, недавно один автобус втратив маршрут № 28 «м-н «Каскад» – АС-3», який досі проблемним не вважався. Таким чином, зараз лише на діючих автобусних маршрутах фактично бракує 20 одиниць рухомого складу, а з врахуванням недіючих – 40. Як відомо, переважна частина ринку пасажирських перевезень – 92% – у місті належить фізичним особам-підприємцям. За інформацією управління статистики, за січень-листопад їх автотранспортом здійснено 94% від загального обсягу пасажирських автоперевезень. Загалом за цей час автомобільним транспортом в Івано-Франківську перевезено 37,2 млн. пасажирів, що становить 92,4% до відповідного періоду минулого року. Водночас, на думку фахівців, автобусних маршрутів і автобусів на них в Івано-Франківську явно забагато. Зараз департамент комунального господарства, транспорту і зв’язку міськвиконкому розпочав анкетування щодо існуючого стану транспортного та пішохідного руху в місті. Його результати будуть враховані при розробленні наступного року нової транспортної моделі міста за участю німецьких фахівців. З анкетою, у якій усіх небайдужих іванофранківців просять відповісти на запитання щодо існуючого стану транспортного і пішохідного руху в місті та внести свої пропозиції щодо його покращення, можна ознайомитися на офіційному сайті міськвиконкому. Хвалимир ВЛАДІВ
|