Відкрили нову вулицю
У понеділок для руху транспорту відкрили нову вулицю Проектну. Вона з’єднала вулицю Гетьмана Мазепи з Південним бульваром та вулицею Короля Данила, що дасть змогу суттєво розвантажити від транспорту проблемні перехрестя вулиць Січових стрільців-Мазепи-Пилипа Орлика та Мазепи-Короля Данила і центральну частину міста загалом.
Роботи з будівництва нової вулиці розпочалися ще два роки тому. За цей час тут проклали нові дощову та фекальну каналізації, а цього року встановили два світлофорні об’єкти, змонтували зовнішнє освітлення, облаштували заїзні кишені та місця для паркування автотранспорту, встановили перильні огородження для забезпечення безпеки пішоходів, настелили нижній шар асфальту. Тепер це чорнове покриття проходитиме так звану обкатку, щоб можна було виявити його дефекти. Наступного року на проїжджу частину вулиці покладуть ще один п’ятисантиметровий верхній шар асфальту, нанесуть дорожню розмітку та завершать мощення тротуарів. «Напередодні новорічних та різдвяних свят нам вдалося зробити такий подарунок для автомобілістів, – каже міський голова Віктор Анушкевичус. – Ця вулиця дозволить суттєво розвантажити рух у центральній частині міста та зменшити дорожні затори на вулицях Мазепи, Короля Данила, Пилипа Орлика та Січових стрільців». Мер також повідомив, що він пропонуватиме назвати нову вулицю Європейською. «Думаю, у час, коли українці і представники Івано-Франківська відстоюють євроінтеграцію України на Євромайдані, така назва буде дуже доречною і не втратить своєї актуальності й надалі», – наголосив В.Анушкевичус. Що й казати, відкриття нової вулиці для Івано-Франківська – непересічна подія. Особливо, якщо згадати, що нові вулиці, які покликані розвантажити місто від транспорту, у нас будують не так вже й часто. На початку 80-х років минулого століття нова ділянка так званої малої об’їзної (теперішньої вул. Івасюка) з’єднала її з теперішньою вулицею Незалежності. У 2002 році у місті відкрили вулицю Мельника, яка з’єднала вулиці Незалежності та Академіка Сахарова. У той же час заговорили про будівництво вулиці Молодіжної, яка від вулиці Миру через мікрорайон Майзлі мала пролягти до вулиці Незалежності. Однак цей проект не реалізували й досі і, напевно, реалізують ще не скоро, якщо взагалі реалізують. У 2006 році Облавтодор побудував частину так званої нової Надрічної вулиці. У 2007-му капітально відремонтували вулиці Заклинських і Панаса Мирного, які мали б розвантажити частину вулиці Новгородської та її перехрестя з вул. Галицькою. Однак водії нею користуються не часто, бо довший час вулиця слугувала відстійником для мікроавтобусів Богородчанського напряму. У 2008 році, під час середнього ремонту (який тоді ще ніхто не називав вибірковим капітальним) вулиці Мазепи, обкатку проходили нова вулиця Володимира Великого та частина новозбудованого Південного бульвару, які верхнім шаром заасфальтували лише торік. За останні роки в місті так званим вибірковим капітальним ремонтом нарешті вдалося полагодити найпроблемніші перехрестя і частину центральних вулиць, які перебували у незадовільному стані. Тож чи не настав вже час міській владі дещо відкоригувати пріоритети і почати нарешті ремонтувати так звані внутрішні об’їзні вулиці, які якраз і могли б суттєво розвантажити місто від транспорту? Вулиці Набережна, Княгинин, Ковальська, Гарбарська, Промислова, Сагайдачного, Деповська, Кисілевської, Сліпого, Хриплинська, Микитинецька, Ребета для цього придалися б у першу чергу, чи не так? Лише тоді з впевненістю можна було б заявляти, що центр міста вдасться суттєво розвантажити від транспорту. Хвалимир ВЛАДІВ Фото Тараса ЯКОВИНА
|