П`ятниця, 29.03.2024, 17:07
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Травень » 26 » НА КОНЯ
11:40
НА КОНЯ
Франківська «Формула-1» для роботів

28 травня в Івано-Франківську об 11.00 в приміщенні «Просвіти» відбудеться фінальний етап відкритого чемпіонату з перегонів роботів «Roborace».
Перші три чемпіонати відбувались у Тернополі, Львові та Чернівцях. Івано-Франківськ на цих змаганнях займав призові друге-третє місця. У франківських змаганнях братиме участь 21 команда з різних куточків України, а також Білорусії. Наше місто представлятимуть дві команди: студенти факультету радіоелектроніки та факультету програмної інженерії «Галицької академії».


«Roborace» є аналогом відомих перегонів «Формула–1». Проте участь у змаганнях люди не братимуть. Роботи керуються виключно автоматично – самі обирають трасу, долають перешкоди (іншого робота), змінюють швидкість і траєкторію руху. Тому основним параметром тут є не швидкість, а кмітливість і адекватність машин.
Варто зазначити, що проїхати 30 кіл на батерейках не так просто, тому автороботи повинні вміти або економити енергію, або розраховувати на під-стопи (заміну батарейок). Переможцем стане той робот, який найшвидше пройде 30 кіл траси, обходячи інших роботів та не виїжджаючи за межі траси.
Завідувач кафедри комп’ютеризації та програмної інженерії «Галицької академії» Степан Мельничук говорить, що метою таких конкурсів є, перш за все, популяризація технічної освіти в Україні, стимулювання творчого, інтелектуального і духовного розвитку молоді. Такі змагання дають можливість талановитим студентам продемонструвати свій потенціал і знайти хорошу роботу. «У нас люблять танцювати і співати, а технічних конкурсів дуже мало. Хоча кожна технічна компанія зацікавлена у талановитих і винахідливих кадрах», – каже пан Степан.
Доцент тієї ж кафедри Микола Козленко (див. фото) зазначає, що моделі з кожним етапом змагань вдосконалюються: змінюються датчики, рульові механізми, програми керування. Наразі моделі – монопривідні (задній привід), але у подальшому розробники планують перейти на повний привід, щоб долати багаторівневі траси.     
«Окрім змагань, на таких змаганнях можуть бути «обкатані» технічні рішення, які застосовуватимуться на реальних автомобілях. Алгоритм «подолання перешкод» не дозволить роботу наїхати на іншого. Такі технічні властивості автомобілів суттєво можуть зменшити кількість ДТП», – впевнений Микола Козленко.
Досить складними і цікавими є також алгоритми «виїзду на зустрічну смугу», «обгону», «повернення на свою смугу», які теж можуть бути застосовані у реальних авто. Один з таких варіантів, який був отриманий саме шляхом моделювання на роботах, є система автоматичного паркування, яку вже сьогодні пропонують чимало автомобільних концернів. 
Мар’яна РИНДИЧ
Переглядів: 738 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]