Дискусійний компроміс
Пасажирам автобусів треба готувати копійки, а водіям – згадувати арифметику, щоб правильно давати решту: Івано-Франківський міськвиконком погодив приватним перевізникам граничний тариф на перевезення пасажирів у автобусах міських маршрутів на рівні 2,75 грн.
Такий тариф представники міської влади називають компромісним і наголошують, що при цьому зберігається безкоштовне перевезення без обмежень пенсіонерів за віком з 10-ї до 16-ї години. Нагадаємо, що приватні перевізники наполягали на відміні цієї норми, чи бодай зменшенні часу безкоштовного перевезення пенсіонерів, а також на тарифі у розмірі трьох гривень, хоча, за їхніми підрахунками, тариф мав би сягати п’яти гривень. Натомість представники міської влади спершу, начебто, мали намір погодити підвищення тарифу лише на 50 копійок – до 2,5 грн. Однак така пропозиція, яку озвучив секретар міськради Микола Вітенко, теж не набрала необхідної кількості голосів. Міському голові Вікторові Анушкевичусу навіть довелося оголосити перерву в засіданні міськвиконкому, після якої, власне, члени виконкому і проголосували за тариф у 2,75 грн. Він має вступити в дію з першого липня. За умови, що до того часу перевізники подбають про підвищення культури обслуговування пасажирів і приведуть автобуси, які обслуговують міські автобусні маршрути, до належного технічного та санітарного стану і естетичного вигляду. Виконання цих вимог контролюватимуть спеціальні рейдові групи.
Також міськвиконком зобов’язав перевізників до першого вересня обладнати автобуси навігаторами, двома відеореєстраторами та запровадити обов’язкову систему видачі пасажирам квитків і встановити у салонах автобусів компостери, щоб можна було контролювати роботу автобусів на лінії та кількість перевезених пасажирів. А департамент комунального господарства, транспорту і зв’язку до того ж часу має обладнати кінцеві автобусні зупинки туалетами для водіїв та на всіх зупинках встановити таблички з розкладом руху автобусів. Секретар міськради М.Вітенко також запропонував розробити п’ять так званих нічних автобусних маршрутів, які б за спеціальними тарифами забезпечували транспортне сполучення мікрорайонів з центром міста, вокзалом та автостанціями і стали для мешканців та гостей міста альтернативою таксі.
Варто зазначити, що поки одні перевізники скаржаться на збитковість своєї роботи, інші вже почали оновлювати рухомий склад на своїх маршрутах. Останнім часом у місті з’явилося кілька нових автобусів марки «Еталон», один з яких пристосований для перевезення осіб з особливими потребами, один автобус середнього класу «Атаман» на 52 пасажиромісця та один автобус великого класу «МАН», який через перенасичення міста малими автобусами їздить майже порожнім. До того ж, як кажуть досвідчені транспортники, будь-яке підвищення тарифів на проїзд неминуче призведе до зменшення пасажиропотоків. Тим більше, у літній період, коли вони й так не великі. То хто ж виграє від підвищення тарифів? Люди, яким доведеться платити більше, водії, яким перевізники автоматично підвищать план виторгу, чи перевізники, які в результаті можуть втратити пасажирів, котрі ще погоджуються платити за проїзд дві гривні, але не будуть платити на 75 копійок більше? Та й чи варто зараз витрачатися на виготовлення і встановлення на зупинках табличок з розкладами руху автобусів, якщо наступного року департамент комунального господарства, транспорту і зв’язку планує виносити на конкурс нову маршрутну мережу з меншою кількістю маршрутів і кількістю рухомого складу на них?
Омелян МІЛЬКОВИЧ
|