Якою буде ціна компромісу?
Приватні перевізники наполягають на збільшенні плати за проїзд, пасажири вимагають підвищення культури обслуговування, а міська влада обіцяє закупити 40 муніципальних автобусів.
У понеділок відбулися громадські слухання щодо збільшення тарифу на перевезення пасажирів у автобусах. Пасажири були проти. Компромісу досягти не вдалось. Остаточне рішення буде за міськвиконкомом.
Як нагадав голова міської асоціації приватних перевізників Василь Бамбуза, чинний тариф у дві гривні міськвиконком погодив приватним перевізникам наприкінці 2009 року, коли дизпаливо коштувало шість гривень. Зараз вонo коштує 15 гривень і у рази зросли ціни на запасні частини та інші експлуатаційні матеріали. З цим, мовляв, не посперечаєшся.
Торік уже проходили громадські слухання щодо збільшення тарифу на проїзд. Тоді йшлося про 2,5 гривні, але рішення так і не ухвалили. Тепер перевізники наполягають на трьох гривнях і зменшеннi часу необмеженого безкоштовного перевезення пенсіонерів за віком до трьох годин – з 11.00 до 14.00, а не з 10.00 до 16.00, як досі. А взагалі, середній економічнообгрунтований тариф, за підрахунками перевізників, мав би сягати п’яти гривень. Але за теперішніх складних умов просять погодити їм тариф у три гривні, інакше будуть у збитках і просто зупиняться.
Натомість пасажири кажуть, що при теперішній культурі обслуговування і дві гривні за проїзд забагато. Автобуси не миті. Є підозри, що можуть бути технічно не справні. У салонах брудно, фіранки у порохах, чохли на сидіннях аж липкі. Водії не охайні, не культурні, пасажирам хамлять і нецензурно лаються, під час руху розмовляють по телефону, на ходу обідають, п’ють каву, рахують гроші. А квитків-то нікому не видають!
Люди кажуть, що зараз всім сутужно, ціни зростають на все, але їм ніхто нічого не компенсує, зарплат і пенсій не підвищують. Мовляв, всім треба «затягувати паски» і перевізники теж би мали зменшити свої «апетити». Тож пасажири проти підвищення тарифів на проїзд. Вони пропонують провести фінансовий аудит діяльності приватних перевізників і вимагають, щоб ті спершу підвищили культуру перевезень, привели автобуси до належних технічного і санітарного станів та естетичного вигляду, обладнали їх навігаторами та відеореєстраторами задля контролю роботи і обліку виторгу, а водії – щоб видавали квитки за проїзд, дотримувались графіків і маршрутів руху та не з’їжджали передчасно з лінії.
Всі ці думки члени міськвиконкому мали б врахувати при ухваленні остаточного рішення щодо тарифу на проїзд в автобусах. Наразі ж директор департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку Михайло Смушак визнав, що вся біда у тому, що свого часу міські автобусні перевезення, які мали б виконувати соціальну функцію, зробили бізнесом. І повідомив, що зараз департамент розробляє інвестиційний проект для розвитку муніципального транспорту і закупівлі 40 автобусів для обслуговування міських маршрутів. Якщо все буде добре, вони з’являться у місті ще до кінця цього року.
Хвалимир ВЛАДІВ
|