Четвер, 10.07.2025, 10:18
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[356]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті »

Вивезення сміття: запитання і відповіді
Незважаючи на те, що вартість вивезення твердих побутових відходів була виведена з квартирної плати майже два роки тому (1.6.2008р.), питання "чому?” залишається актуальним і досі.
Найперше слід наголосити, що це не є забаганка виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради. Приймаючи таке рішення, його представники керувались в першу чергу  Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні” та "Про житлово-комунальні послуги”. Мета виправдана:  забезпечення функціонування підприємств, що надають комунальні послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів(ТВП) на умовах самофінансування та досягнення рівня економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Раніше вартість вивезення ТПВ визначалася як і квартплата, пропорційно житловій (загальній) площі помешкання, що не зовсім правильно. (Сміття продукують мешканці міста, а не квадратні метри). Оскільки неможливо встановити лічильники для вимірювання кількості викинутого сміття, на підставі статистичних даних встановлено мінімальну  норму його нагромадження для кожного мешканця Івано-Франківська.
Таким чином, загальна кількість відходів, завезених та захоронених на полігоні в селі Рибному, поділена на загальну кількість жителів міста. За підрахунками, ця величина складає 2,0 м3 на рік.
Щодо тарифу на вивезення та захоронення, то він формується за наступними складовими: збирання і зберігання твердих побутових відходів (утримання контейнерів та майданчиків для них); перевезення  та захоронення на полігоні.
Об’єктивність розрахунків перевізника (виконавця послуг) та КП "Полігон” була перевірена Державною інспекцією контролю за цінами в Івано-Франківській області, і тариф 4,42 грн. на місяць з однієї особи, затверджений рішенням МВК, визнано економічно обгрунтованим.
Проте деякі мешканці відмовляються платити за вивезення сміття, мотивуючи тим, що вони його не продукують. Таке твердження є абсолютною нісенітницею, оскільки кожна людина в процесі життєдіяльності  створює відходи, до того ж, як свідчить статистика,  щороку все більше і більше. Спалювати його, закопувати, звалювати на території міста, на берегах річок, в лісосмугах та зелених насадженнях забороняється згідно із затведженими правилами благоустрою. Сміття має вивозитись тільки до спеціально відведених місць.
Інші відмовляються від оплати, мотивуючи тим, що біля їхнього помешкання відсутні контейнери для ТПВ. Згідно з  санітарними правилами відповідні місця мають бути віддалені від житлових будинків, дитячих установ, спортивних майданчиків та місць відпочинку  не менше, ніж на 20 м. До них повинен бути зручний під’їзд транспорту.
Під час виникнення незручностей щодо складування побутового сміття через розміщення контейнерів на значній відстані від житла мешканець має право звернутися з відповідною заявою в УЖКГ, однак це не є підставою для неоплати послуги з вивезення ТПВ.
У приватному секторі міста, де контейнерні майданчики відсутні, вивезення твердих побутових відходів може проводитись за безконтейнерною схемою і спеціальним графіком. Проте кожен господар зобов’язаний придбати закриті ємкості та виставляти їх у визначених виконавцем послуги місцях.
Відсутність договору з перевізником на вивезення побутових відходів для деяких громадян  також є причиною ухиляння від оплати. 
Згідно зі статтею 150 кодексу України про адміністративні правопорушення власник та наймач (орендар) квартири зобов’язаний: укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем, і оплачувати їх; дотримуватись вимог нормативно-правових актів у житлово-комунальній сфері, пожежної і газової безпеки, санітарних норм і правил.
Отже, мешканці міста повинні самі ініціювати укладання договору на вивезення ТПВ, і  його відсутність не є підставою для несплати послуги.
За порушення державних стандартів, норм і правил благоустрою передбачені штрафні санкції: для громадян — від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів (340–1360 грн.), для посадових осіб, суб’єктів підприємницької діяльності — від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850–1750 грн.).
Але є випадки, коли мешканці мають право на несплату вартості послуги з вивезення сміття.  Наприклад, за період тимчасової відсутності користувача послугою або членів сім’ї на підставі письмової заяви і документа, що це підтверджує, а саме: довідки з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби чи відбування покарання.
Адміністрація ВАТ "АТП-0928” закликає іванофранківців відповідально ставитися до оплати за цю послугу.
Своєчасність розрахунку є гарантією безперебійної роботи перевізників та запорукою чистоти довкілля.
Наш кор.
Категорія: | Додав: bond (01.04.2010)
Переглядів: 2393 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]