Хоча демонтаж, транспортування, повірку і встановлення лічильників мали б проводити саме підприємства – надавачі послуг. Найкраще цей процес налагоджений, а відповідно й найменше проблем виникає з повіркою лічильників холодної води. Як розповів генеральний директор КП «Івано-Франківськводоекотехпром» Микола Саєвич, на підприємстві є дві бригади, які знімають, повіряють і встановлюють лічильники. Ця послуга для населення безкоштовна, бо її вартість – якихось дві копійки — включена в тариф. «Якщо хтось платить слюсарям, це їхні проблеми. Послуга безплатна. Лічильники треба повіряти раз на чотири роки, — пояснює пан Саєвич. – Люди самі можуть їх знімати і привозити до нас на підприємство. Після повірки ми телефонуємо споживачеві та в зручний для нього час приїжджаємо і встановлюємо лічильник». За словами гендиректора «Водоекотехпрому», їхні бригади працюють комплексно. Заїжджають в певний мікрорайон, знімають лічильники і потім повіряють. «Це нам зручніше, бо у нас є відповідний план. Проблем не повинно виникати. Якщо ж вони є, ми оперативно намагаємося їх вирішити», — запевнив пан Саєвич. Дещо гірші справи з повіркою лічильників ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго», хоча заступник директора з розрахунків та реалізації Ігор Угриновський запевняє, що це не так. «Наша послуга платна. Повірка одного лічильника вартує 65 гривень. У нас наразі є лише одна бригада, яка здійснює демонтаж, повірку і монтаж лічильників, — каже пан Угриновський. – Можливо тому люди кажуть, що є якісь проблеми. Так, у нас є певна черга споживачів. Але на повірку маємо квартал. Тому ми радимо споживачам не створювати довкола цього ажіотажу. Плануємо створити ще одну бригаду. Хоча споживачі самі можуть демонтовувати і привозити до нас лічильники на повірку». — Ну і як ви це собі уявляєте? — поцікавився у пана Угриновського перший заступник міського голови Зіновій Фітель. – Як, скажімо, пенсіонер сам має це зробити? «Дуже багато споживачів лічильники знімають самі», — відповів заступник директора «Теплокомуненерго» і ще раз запевнив, що, в принципі, проблем з повіркою лічильників у них теж нема. Але перший віце-мер відповіддю пана Угриновського залишився невдоволений. «Я вам раджу перейняти досвід «Водоекотехпрому». Не може так бути, що в місті є два комунальні підприємства, і в одного жодних проблем з повіркою лічильників нема, а в другого вони виникають», — зауважив Зіновій Фітель. А ось на переконання заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства, транспорту і зв’язку Олександра Дерев’янка, повірку лічильників і холодної, і гарячої води мав би здійснювати саме «Водоекотехпром», бо, як наголосив Олександр Вадимович, «Теплокомуненерго» є постачальником тепла, а воду подає «Водоекотехпром». «Я так розумію, що ви розумієте, як вирішити цю проблему, тож і займіться цим питанням», — доручив панові Дерев’янку перший віце-мер. Не змінився для населення і порядок повірки та заміни приладів обліку електроенергії. Планова повірка чи заміна електролічильника, якщо він пошкоджений не з вини споживача, відбувається за рахунок енергопостачальної організації. А ось у разі пошкодження, втрати або неправильної роботи приладу обліку з вини споживача саме він і має відшкодовувати вартість повірки, ремонту чи встановлення нового лічильника. Для того, щоб його замінити чи відремонтувати, споживачеві необхідно написати заяву до району електромереж. Знімати прилад обліку чи порушувати пломби самостійно, без відома енергопостачальника, не можна в жодному разі. Наш кор.