Однак, як і вся техніка, мобільний телефон має здатність вийти з ладу. За статистикою, 80% скарг в управлінні захисту прав споживачів стосуються саме побутової техніки, третина з них – мобільних телефонів. Що ж робити, адже без «мобілки» як без рук – ані подзвонити до когось, ані написати комусь. А ще декілька років тому всі так прекрасно жили без мобільних телефонів. І не треба було «дзвонити в рейку», якось виходили із ситуації. Та все ж техніку треба ремонтувати. Коли зв’язок виходить з ладу Зараз у кожному навіть невеликому містечку знайдеться така собі майстерня із ремонту мобільних телефонів. Але справа в тому, що не кожному горе-майстрові ми можемо довірити свій засіб зв’язку. Почастішали останнім часом випадки, коли після ремонту люди отримували телефони, напхані неякісними запчастинами. Вмілі руки майстрів готові вилучити добрі елементи і замість них вставити все, що завгодно. Пан Ігор обійшов декілька майстерень з ремонту мобільних телефонів у обласному центрі, проте не наважився залишити доньчин дорогий телефон на два тижні у майстерні. «Хто знає, що вони зроблять з того телефона за такий період часу. Може, за два тижні його взагалі не буде, – бідкається чоловік, повернувшись із чергової майстерні. – Людина, котра приймає телефони, добре знає, котрий апарат дорожчий і що з нього можна витягнути. Я так ризикувати не хочу. А при мені ніхто ремонтувати не хоче, бо кажуть, що зараз майстра нема на місці». Подібних історій чимало. Є такі люди, котрі, змирившись з долею, воліють купити новий телефон, аніж чекати, поки їхній апарат буде починений. Як виявляється, невміння людей захистити свої права і незнання законів призводять до того, що ми врешті-решт усім порадимо, як жити, а самі так і залишимося біля розбитого корита. Для того, щоби не бути ошуканими у такій некомфортній ситуації, потрібно знати, куди звернутися і що робити. Відповіді на ці питання ми знайшли в управлінні у справах захисту прав споживачів. – Механізм ремонту мобільних телефонів визначений на законодавчому рівні. Це стосується ремонту тих телефонів, котрі є на гарантійному обслуговуванні, – каже заступник начальника управління у справах захисту прав споживачів у Івано-Франківській області Володимир Монастирецький. – Гарантійний ремонт проводиться відповідно до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів», де чітко визначені гарантійні зобов’язання як виробника, так і споживача.
Новий телефон обійдеться дешевше? Якщо мобільний телефон виявився неякісним у термін гарантії, то споживач має право звернутися до продавця щодо вирішення питання проведення гарантійного ремонту. Для цього, за словами пана Володимира, законодавець визначив 14-денний термін гарантійного ремонту. Це говорить про те, що протягом двох тижнів продавець чи сервісний центр повинен виконати гарантійний ремонт. На жаль, система сервісних центрів із гарантійного ремонту мобільних телефонів у нашому місті ще не настільки розвинена, щоби наші телефони ремонтувалися на місці. У випадку серйозніших несправностей сервісний центр може відправити телефон на ремонт у Львів чи Київ. Іванофранківчанка Марія Петрівна терпеливо очікувала два тижні на ремонт свого мобільного, а прийшовши в сервісний центр, почула у відповідь, що телефона ще немає, бо його відправили до Києва. «Доведеться вам прийти через три дні», – відповіла сервіс-менеджер. Жінка розвернулася і пішла додому, хоча насправді мала повне право вимагати іншого телефона чи навіть компенсації за протермінований ремонт. – Споживач повинен підписати згоду на продовження гарантійного ремонту у випадку, якщо телефон треба відправляти у сервіс до Львова чи Києва. На той період споживач має право вимагати у продавця чи в сервісному центрі, щоб йому дали на час ремонту на заміну інший мобільний телефон, – продовжує Володимир Іванович. – Якщо не було погодження і не проведено ремонту, то споживач має право звернутися із заявою щодо відшкодування протермінування за кожен день гарантійного ремонту в розмірі 1 відсотка вартості товару або ставити питання про істотний недолік виробу. Як правило, сервісні центри та продавці не визнають таких вимог споживача у добровільному порядку, а намагаються уникнути відповідальності. Проте вимоги споживача є справедливі і вони заслуговують вирішення, переконаний Володимир Монастирецький. За даними управління у справах захисту прав споживачів у Івано-Франківській області, цього року до управління звернулося 15 осіб щодо несвоєчасного проведення гарантійного ремонту мобільних телефонів. Всі звернення розглянуті, вимоги споживачів задоволені. Володимир Бодак