Додаток 1 до рішення міської ради від _________________
ПОЛОЖЕННЯ
про цільовий фонд
соціально-економічного розвитку та інженерно-транспортної інфраструктури міста
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цільовий фонд
соціально-економічного розвитку та інженерно-транспортної інфраструктури міста
(надалі – Фонд) створюється у складі спеціального фонду бюджету територіальної
громади міста Івано-Франківська.
1.2. Фонд утворюється з метою
формування фінансової основи для вирішення першочергових завдань економічного,
інженерно-транспортного та соціального розвитку, створення умов для залучення
інвестицій та новітніх технологій, реалізації інших стратегічних пріоритетів
розвитку міста Івано-Франківська.
1.3. Порядок формування і
використання коштів Фонду регулюється чинним законодавством України, цим
Положенням та іншими рішеннями міської ради.
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ
2.1.Зазначені нижче терміни
вживаються у цьому Положенні в такому значенні:
2.1.1.
Соціальна інфраструктура – комплекс закладів та інших об’єктів загального
користування, призначених для задоволення соціальних, культурних, освітніх,
медичних та інших потреб громадян;
2.1.2.
Інженерно-транспортна інфраструктура – комплекс інженерних, транспортних споруд
і комунікацій;
2.1.3.
Замовник будівництва – фізична або
юридична особа, яка має у власності або
у користуванні земельну ділянку
і подала у
встановленому законодавством
порядку заяву (клопотання)
щодо її забудови для здійснення будівництва або зміни (у тому числі
шляхом знесення) об'єкта
містобудування;
2.1.4.
Об’єкт будівництва – об’єкт нового будівництва, добудови та надбудови до
існуючих будівель (споруд) як житлово-громадського так і виробничого
призначення (крім тимчасових закладів торгівлі та сфери послуг), який підлягає
прийняттю в експлуатацію в установленому чинним законодавством порядку;
2.1.5.
Вартість будівництва – показник опосередкованої вартості спорудження 1м кв. об’єкту будівництва в Івано-Франківській області,
який періодично встановлюється
Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального
господарства України, що множиться на
загальну площу об’єкта будівництва;
2.1.6. Розрахункова кошторисна вартість
будівництва (розрахункова вартість будівництва) – це прогнозована сума грошових
коштів, необхідних для здійснення будівництва.
2.1.7. Об’єкт
нерухомого майна - будинок або його
частина, інша постійно розміщена споруда, їх структурні компоненти , які не
можуть бути переміщені в інше місце без втрати якісних або функціональних
властивостей , зміни вартості призначення;
2.1.8.
Плата за пріоритетне право забудови – кошти, що сплачуються переможцями
конкурсів на визначення генерального підрядника та/або інвестора щодо
спорудження об’єктів, замовником за якими є виконавчі органи міської ради;
2.1.9.
Реєстраційний внесок – кошти, що сплачуються покупцями земельних ділянок і
об’єктів нерухомого майна, що є комунальною власністю територіальної громади
міста, та спрямовуються на покриття витрат з організації і проведення конкурсу.
2.1.10.
Гарантійний внесок – завдаток, який сплачує фізична або юридична особа, розмір
якого встановлюється спеціалізованою організацією і не може перевищувати 5%
стартової ціни майна, що виставляється на продаж.
ІІІ. ЗАКОНОДАВЧА БАЗА
3.1.
Фонд створений і діє відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в
Україні”, Закону України "Про планування і забудову територій” зі змінами від
25.12.2008р., Бюджетного кодексу України, Господарського кодексу України,
Закону України "Про Державний бюджет України ”, згідно з Законом України «Про
запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та
житлового будівництва» від 25.12.2008р., Наказу Міністерства з питань
житлово-комунального господарства України №190 від 27.06.2008р. «Про
затвердження Правил користування
системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в
населених пунктах України».
ІV. ДЖЕРЕЛА ФОРМУВАННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ ФОНДУ
4.1. Дохідна частина
Фонду формується за рахунок таких надходжень від суб’єктів підприємницької
діяльності, як:
4.1.1. Компенсації вартості частини площ,
які мають бути передані замовниками будівництва на користь територіальної
громади міста, що визначається договорами про пайову участь у
соціально-економічному розвитку та інженерно-транспортної інфраструктури міста;
4.1.2. Інші надходження, визначені рішеннями
міської ради, крім податків та зборів, які включені в Закон України «Про
систему оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251 – ХІІ та Декрету Кабінету
Міністрів України «Про місцеві податки і
збори» від 20 травня 1993 року № 56 – 93, зі змінами та доповненнями.
4.2. Пайова участь замовників будівництва у розвитку
інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста сплачуються усіма
суб’єктами господарювання, що здійснюють відповідну господарську діяльність на
території міста Івано-Франківська.
V. ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ
КОШТІВ ФОНДУ ЗА РАХУНОК РІЗНИХ ДЖЕРЕЛ
5.1. Граничний розмір пайової участі (внеску) замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури населених пунктів з урахуванням не заборонених законом інших
відрахувань, встановлених органом місцевого самоврядування, не може
перевищувати:
10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для
нежитлових будівель та/або споруд (крім будівель закладів культури та освіти,
медичного і оздоровчого призначення);
4 відсотки загальної кошторисної
вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування – для житлових
будинків, будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого
призначення.
5.2.
Розмір
пайової участі замовників будівництва у розвитку інженерно-транспортної та
соціальної інфраструктури міста визначається вихідними даними на проектування
відповідного об’єкта будівництва, які надаються замовникам будівництва
управлінням архітектури і містобудування виконавчого комітету міської ради та
уточнюються під час введення об’єктів
будівництва в експлуатацію.
5.3.
До
пайової участі (внеску) у створенні і
розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури не залучаються
замовники у разі здійснення будівництва:
5.3.1
об’єктів будь-якого призначення на замовлення органів державної влади або
органів місцевого самоврядування за або
в рахунок коштів державного та /або місцевих бюджетів;
5.3.2 будинків житлового фонду
соціального призначення та доступного житла;
5.3.3 об’єктів комплексної забудови
територій, що здійснюється на конкурсній основі;
5.3.4 об’єктів, що споруджуються
замість пошкоджених або зруйнованих внаслідок стихійного лиха чи техногенних
аварій;
5.3.5 закладів ( споруд ) культового
призначення;
5.3.6 управлінням капітального
будівництва міськвиконкому та управлінням житлово-комунального господарства;
5.3.7 об’єктів, які споруджуються в
межах виконання Державної програми будівництва житла для військовослужбовців
Збройних Сил України та членів їх сімей або інших державних програм;
5.3.8 мікрорайону в межах вулиць
Бельведерської – Пилипа Орлика – Короля Данила, мікрорайону № 4 на вул. Хіміків
– Тролейбусна, переможців конкурсу на право забудови даних мікрорайонів; та на
забудову інших мікрорайонів, які є переможцями конкурcів;
5.3.9 фізичними особами власних
індивідуальних житлових будинків на земельних ділянках, переданих у власність
або наданих у користування згідно чинним земельним законодавством;
5.4. Звільнення об’єктів виробничого
призначення (крім виробництва тютюнових та алкогольних виробів) здійснюється за
окремим рішенням сесії, за попереднім розглядом на комісії.
5.5. Величина пайової участі (внеску) замовника у створенні
інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури населеного пункту
визначається у договорі,
укладеному з органом місцевого самоврядування, відповідно
до встановленого органом
місцевого самоврядування розміру пайової
участі (внеску) замовника від
загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування,
визначеної, згідно з державними будівельними нормами, на підставі встановленої
опосередкованої вартості спорудження 1м
кв. об’єкту будівництва в
Івано-Франківській області, який періодично встановлюється Міністерством будівництва, архітектури та
житлово-комунального господарства
України, без урахування витрат з придбання та виділення земельної
ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних
мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд
та транспортних комунікацій.
5.6. Перерахування
суб’єктами господарювання коштів згідно цього Положення здійснюється за
відповідними договорами на рахунок 50110000 за кодом бюджетної класифікації
доходів.
5.7. Невикористані протягом року кошти Фонду
вилученню не підлягають і переносяться на наступний бюджетний період.
VІ. ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ ФОНДУ
6.1. Кошти Фонду мають
цільовий характер та прогнозуються при складанні бюджету у бюджетний період у
відповідності до укладених договорів.
6.2. Видаткова частина
Фонду спрямовуються на такі потреби:
а)
по соціально-економічному розвитку міста, в розмірі 70% від загальної
суми поступлень:
6.2.1.
|
Розвиток соціальної інфраструктури міста
|
33 % від
загальної суми надходжень до Фонду;
|
6.2.2.
|
Розробка та виконання цільових програм
економічного розвитку міста
|
7 % від
загальної суми надходжень до Фонду;
|
6.2.3.
|
Розробка та виконання цільових програм
соціального захисту населення міста
|
10 % від
загальної суми надходжень до Фонду;
|
6.2.4.
6.2.5
6.2.6.
|
Будівництво (надання компенсації за
кредитами комерційних банків на придбання) житла для найбільш соціально
незахищених верств населення міста
Будівництво доступного житла
Розробка та виконання програм по плануванню та забудові територій
|
20% від
загальної суми надходжень до Фонду;
20% від
загальної суми надходжень до Фонду;
10% від
загальної суми надходжень до Фонду.
|
б) по інженерно-транспортній
інфраструктурі, в розмірі 30% від загальної суми поступлень – як наповнення
статутного фонду, згідно затвердженого титульного списку, за поданням
комунального підприємства «Івано-Франківськводоекотехпром».
6.3. Напрямами, за якими можуть
використовуватись кошти Фонду, є:
6.3.1. Розробка місцевих
цільових програм;
6.3.2. Проведення соціальних,
економічних та інших досліджень;
6.3.3. Підготовка
проектів місцевих регуляторних та інших нормативно-правових актів;
6.3.4. Реалізація
місцевих цільових програм соціального спрямування;
6.3.5.
Сприяння впровадженню суб’єктами господарювання новітніх технологій (в т.ч. в
сфері виробництва, планування розвитку території міста, комунального
господарства, енергозбереження, соціальної роботи тощо);
6.3.6.
Облаштування під’їзних шляхів, інженерних мереж – водопостачання і водовідведення; розширення та оновлення
складу спецтехніки, механізмів та спецобладнання;
6.3.7. Розробка і
реалізація інвестиційних проектів та програм;
6.3.8. Розробка та виконання програм по плануванню та забудові
територій.
6.4. Розподіл коштів за
основними напрямами використання та визначення головних розпорядників
проводиться з врахуванням розподілу видаткової частини Фонду виходячи з
фактично отриманих сум, враховуючи
залишок коштів на початок року та кошторисів на їх використання.
6.5. Видатки на
виконання цільових програм, які прийняті рішенням міської ради і фінансування
на які передбачено за рахунок Фонду, здійснюються без додаткового затвердження.
6.6. Видатки з Фонду
обліковуються на рахунку 240900 за кодом бюджетної класифікації видатків.
VIІ. БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК
ТА ЗВІТНІСТЬ ПРО ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ
ФОНДУ
7.1. Бухгалтерський
облік фінансово-господарських операцій Фонду за напрямами використання коштів
здійснюється головними розпорядниками коштів, згідно з чинним законодавством.
7.2. Бухгалтерський
облік надходжень і використання коштів Фонду здійснюється управлінням
державного казначейства в м. Івано-Франківську на підставі звітів поданих
головними розпорядниками коштів.
7.3. Оперативний облік
надходжень до Фонду та використання його коштів здійснюється фінансовим управлінням
міської ради.
7.4. Річний звіт про
використання коштів Фонду складається по закінченні календарного року і
затверджується міською радою одночасно з розглядом звіту про виконання бюджету
територіальної громади за рік.
7.5. Перевірки
правильності використання коштів Фонду проводяться фінансовим управлінням за
окремими дорученнями, іншими органами – за дорученням або згодою міської ради.
7.6. Контроль за використанням коштів Фонду
здійснюють постійні депутатські комісії міської ради з питань планування,
бюджету та фінансів, і з питань будівництва, архітектури, земельних відносин,
охорони навколишнього середовища та сприяння розвитку сіл.
VІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Положення про цільовий фонд соціально-економічного
розвитку міста та інженерно-транспортної інфраструктури, а також зміни і
доповнення до нього затверджуються виключно міською радою.
8.2. Пропозиції про зміни і доповнення до Положення про
цільовий фонд соціально-економічного розвитку міста та інженерно-транспортної
інфраструктури мають право вносити виконавчий комітет, постійні депутатські
комісії та депутати міської ради.
8.3. Залучення коштів замовників
будівництва, що здійснюють будівництво в м. Івано-Франківську, в якості пайової
участі у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста
здійснюється на підставі договору про пайову участь у соціально-економічному та
інженерно-транспортному розвитку міста.
8.4. Повноваження на підписання договорів про пайову участь у
соціально-економічному та інженерно-транспортному розвитку міста надається
першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів
міської ради.
8.5. Договори про пайову участь замовника будівництва у
соціально-економічному та інженерно-транспортному розвитку міста укладаються не
пізніше 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про
укладення договору про пайову участь, але до одержання рішення виконавчого
комітету міської ради про дозвіл на будівництво.
8.6.
Внески за договорами про пайову участь замовників будівництва у
соціально-економічному та інженерно-транспортному розвитку міста сплачуються в
повній сумі єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається
договором. Сплата пайового внеску здійснюється до моменту підписання
представником виконавчого комітету міської ради акта готовності об’єкта до експлуатації.
8.7. Замовники об’єктів будівництва
можуть розстрочити сплату пайового внеску (враховуючи заборгованість, термін
сплати якої настав) за встановленим порядком, розглянутим і затвердженим комісією з питань визначення
пайової участі замовників будівництва у соціально-економічному розвитку та
інженерно-транспортній інфраструктурі міста :
- у випадку, якщо нарахована сума пайового внеску до 10,0 тис.
грн. – розстрочення не надається;
- якщо нарахована сума пайового внеску від
10,0 до 200,0 тис. грн. – оплата проводиться впродовж 6 місяців;
- якщо нарахована сума пайового внеску від
200,0 до 500,0 тис. грн. – оплата проводиться впродовж 12 місяців.
- якщо нарахована сума пайового внеску від
500,0 тис. грн. і більше – оплата проводиться впродовж 24 місяців.
Перший платіж, у розмірі 15% суми пайового внеску, перераховується
шляхом одноразової сплати не пізніше 10 банківських днів після підписання
договору.
Наступні платежі замовники будівництва повинні проводити щомісячно
рівними частинами від залишку (після сплати першого внеску) з урахуванням
офіційно встановленого індексу інфляції на момент здійснення платежу.
Замовник будівництва має право провести оплату пайового внеску достроково.
8.8. Суб'єкти господарської діяльності, що здійснюють будівництво
(забудовники), мають право на
відстрочення сплати пайових внесків на розвиток інженерно-транспортної і соціальної
інфраструктури населених пунктів та
внесків до цільових фондів місцевих бюджетів.
Підставою
для відстрочення таких платежів та відрахувань є письмова заява суб'єкта
господарської діяльності, що здійснює житлове будівництво, до органів які
здійснюють облік та адміністрування відповідних платежів та відрахувань. Заява
має містити інформацію про суму та термін відстрочення сплати відповідних
платежів та відрахувань.
Термін відстрочення не може
перевищувати 01 січня 2012 року.
Заява подається не пізніше терміну,
встановленого для подання звітності за такими платежами та відрахуваннями, а
якщо термін платежу встановлено раніше подання звітності, не пізніше настання
терміну такого платежу, повинна бути розглянута та затверджена комісією з
питань визначення пайової участі замовників будівництва у соціально-економічному
розвитку та інженерно-транспортній інфраструктурі міста і оформлено додатком до
Договору.
Органи, що здійснюють облік та
адміністрування, ведуть окремий облік відстрочених платежів та відрахувань
наростаючим підсумком.
Сплата повинна бути проведена з урахуванням
офіційно встановленого індексу інфляції на момент здійснення платежу.
8.9. Пункт 8.8 чинний до моменту дії
Закону України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток
будівельної галузі та житлового будівництва» від 25.12.2008р.
8.10.
У випадку внесення змін до чинного законодавства (в т.ч. щодо граничного
розміру залучення коштів замовників будівництва на розвиток
інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів)
відповідні зміни вносяться і до цього Положення.
IX. ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1 Дія цього положення поширюється і
на суб’єктів господарювання, які отримали дозвіл на проектно-пошукові роботи,
дозвіл на розміщення об’єктів
містобудування до набуття чинності Положення .
9.2. Пайова участь замовників будівництва, на
яких поширюється пункт 9.1. розраховується у розмірі:
- у разі наявності рішення виконавчого
комітету на проектно-пошукові роботи – 4,0 % від вартості будівництва;
- у разі наявності рішення сесії міської ради про дозвіл на
складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки – 3,5 % від
вартості будівництва;
- у разі наявності
рішення сесії міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення
земельної ділянки та дозвіл на укладення договору оренди - 3,5 % від вартості
будівництва;
- у разі наявності
рішення виконавчого комітету про дозвіл на будівництво та при введенні в
експлуатацію об’єкта будівництва - 1,75
% від вартості будівництва.
9.3. Пункт 9.2 чинний до 31.12.2009 року.
9.4.
Замовники будівництва можуть внести пайову участь у розвитку
інженерно-транспортної інфраструктури (інженерних мереж) та соціальної
інфраструктури міста у натуральній формі (в т.ч. шляхом передачі територіальній
громаді міста частини площ об’єктів будівництва; зарахування згідно погодженого
акту виконаних робіт). Порядок здійснення внесків у натуральній формі
визначається окремим рішенням міської ради, а до його затвердження –
цивільно-правовими договорами.
Секретар міської
ради Василь Бойчук
|