Четвер, 28.11.2024, 09:50
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[356]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті »

Камінь спотикання чи камінь під будівництво
Богдан Федьків,
депутат міської ради, Партія регіонів.
1. Перші сесії Івано-Франківської міської ради, як показала їхня робота, проходять досить організовано. Це пов’язано з тим, що фракція ВО «Свобода» має абсолютну більшість і це дає змогу забезпечити вчасний прихід депутатів і початок роботи сесії. Чого не було в минулому скликанні.
Важко зараз судити, як розвиватиметься ситуація в міській раді загалом. Все залежить від того, як розвиватиметься ситуація загалом у місті. Сьогодні «Свобода» демонструє лояльність до міського голови, дала йому можливість сформувати виконавчі органи влади, можна сказати, не втручаючись в цей процес. Таким чином вони «підсадили» міського голову на гачок. Тепер всі можливі провали, які будуть в місті, пов’язані з соціально-економічним розвитком, з наповненням бюджету і т.д. «Свобода» покладе на міського голову з усіма наслідками, які звідси випливають. Думаю, міський голова це теж розуміє. З іншого боку, міський голова має можливість для маневру. Він уже також «тертий калач», його голіруч не візьмеш. Зрозуміло, що він буде маневрувати, буде робити все, щоб той позитив, який в місті відбувається, був записаний на його користь. А загалом, думаю, що 2011 рік буде досить спокійний щодо співпраці депутатського корпусу, виконавчих органів і міського голови. А вже за наслідками звіту за 2011 рік можливо почнуться якісь гострі суперечки.
2. «Погодити» – це дорадчий голос депутатської комісії. Міський голова може дослухатися до цього голосу, а може і не дослухатися. По-друге. Керівники комунальних підприємств уже є. І всі ті, яких хотів бачити на цих посадах Віктор Андрюсович. Він їх призначав ще при попередній своїй каденції. Перепризначення як такого не буде. Якщо десь, за винятком кількох керівників, і відбудуться такі зміни, то це не буде підставою для серйозного протистояння. Думаю, що тут і міський голова, і самі депутати підуть на компроміс. Хіба що міський голова пропонуватиме якусь аж надто одіозну постать на ту чи іншу посаду. Хоча навряд чи таке можливе. Віктор Анушкевичус достатньо досвідчений, аби робити такі непродумані кроки.
3. Депутати згідно з законом можуть цікавитися фінансово-господарською діяльністю комунальних підприємств. До речі, редакція газети «Західний кур’єр», засновником якої є міська рада, – теж не виняток. Те, що депутати цікавляться роботою комунальних підприємств, – це добре, адже більшість таких підприємств збиткові. Багато коштів іде на дотації, на поповнення статутних фондів. І  важливо знати, вивчити ці фінансові діри. Ми намагалися з’ясувати ці обставини в минулій каденції, але, на жаль, нам не вдалося цього зробити. Депутати можуть порушувати питання, щоб внести в порядок денний звіт керівника того чи іншого комунального підприємства, але важливо, щоб  депутати не перебирали на себе функції контрольно-ревізійного управління, правоохоронних органів і т.д.
Ростислав Кукурудз,
депутат міської ради, «Фронт змін».
1. Аналізуючи дві попередні сесії, можемо побачити, що власне вже каменем спотикання стали  повноваження. Повноваження щодо затвердження титульних списків,  повноваження щодо затвердження керівників підприємств, повноваження, що стосується розпорядження бюджетним ресурсом. Власне це стало тим каменем, на якому спіткнулися і довкола якого розгорнулися найбільш бурхливі дискусії. Чому так відбувається? Очевидно, новий склад депутатського корпусу хотів би мати більший вплив на прийняття рішень. Зокрема, у фінансовій сфері – в подетальному фінансуванні кожного об’єкта. У зв’язку з тим, що прийшли мажоритарники, очевидно вони би хотіли мати вплив, щоб ті об’єкти, які розташовані на їхніх округах, були профінансовані першочергово.
Безумовно, цей своєрідний «камінь спотикання» може мати своє продовження. Хоча, спрогнозувати якийсь чіткий сценарій, на мій погляд, не можливо. Тобто чи ситуація буде на користь депутатського корпусу, чи на користь позиції виконавчого комітету, в тому числі міського голови, – вирішуватиметься ситуативно. Власне практика минулих сесій це підтверджує. Тобто якщо десь є перебір бажання взяти на себе повноваження, то при тверезому аналізі і при аргументованій дискусії все-таки ця ситуація збалансовується. Хоча загалом зрозуміло, що все буде розвиватися в напрямку обмеження повноважень виконавчої влади і збільшення повноважень представницької влади. Проте очевидно також і те, що ситуативно ситуація може змінюватися,  залежно від ваги питання.
2. Ніхто не збирається перебирати на себе чиїсь функції. Хто сказав, що не є функцією ради формування напрямків фінансування коштів з міського бюджету. Особливо якщо це стосується комунального господарства. Тут просто потрібно знайти нову рівновагу у стосунках виконавчих органів і міської ради. Це потрібно зробити вже хоча б тому, що змінилася сама міська рада в сенсі   тих, хто пройшов за партійними списками, і тих, хто переміг на мажоритарних округах. Мажоритарники хочуть і, на мій погляд, повинні впливати на ці процеси.
Що стосується кадрового підбору… Деякі кадрові рішення, прийняті впродовж останнього часу, і в місті загалом, і в депутатському середовищі були сприйняті неоднозначно. Очевидно, це і є тією причиною, що депутати хотіли би мати більший вплив на кадрові рішення. Хоча, зрозуміло, що такий голос для міського голови може бути лише дорадчим. 
3. Тут потрібно нагадати, що більшість наших комунальних підприємств за підсумками останнього фінансового року (навіть водоканал) стали збитковими.
Якщо не помиляюся, 48 з 59 депутатів є новими. Цілком очевидним і природним є їхнє бажання познайомитися з ситуацією. У Франківську побутує думка, що ЖЕО не може бути прибутковим. Проте приклад Львова свідчить про те, що ЖЕО прибутковим бути може. Знаючи про це, нові депутати хотіли би змінити ситуацію на краще і в Івано-Франківську. Враховуючи молодечий запал нових депутатів, такий хід був цілком очікуваним.

Руслан Марцінків,
секретар міської ради,
ВО «Свобода».
1. Думаю, що співпраця буде конструктивною. Хоча на сесії міської ради будуть і дискусії. І це нормально, якщо є дискусія між виконавчою і представницькою владою. Бо все-таки депутати в першу чергу є виразниками інтересів людей. Депутати мають зобов’язання перед виборцями, які потрібно виконувати протягом короткого виборчого часу. Тому дискусії будуть. Але навіть ті сесії, які вже відбулися, засвідчили, що при бажанні можна досягти конструктивного порозуміння.
В свою чергу я, як секретар міської ради, намагався полагоджувати всі ці конфлікти між виконавчою і  представницькою владою, шукав порозуміння, шукав компроміс. І треба сказати, що як міський голова, так і депутати ішли на певні точки дотику і ми все-таки (чи по питаннях регламенту, чи по питаннях положення про комісії) знайшли компроміс і майже одноголосно приймали ці рішення. 
Зрозуміло, що депутати і, зокрема, наша політична сила не допустять до відчуження комунальних підприємств на користь якихось приватних структур. Ми будемо відслідковувати витрачання коштів, адже ви знаєте, що прийнятий бюджет є бюджетом виживання. Кожна копійка – на вагу золота.  Стоїмо перед тим, що перш за все повинні закрити захищені статті, а на розвиток коштів дуже мало. Тому ми повинні контролювати процес витрачання коштів. Зокрема, сьогодні за підписом голови бюджетної комісії та секретаря міської ради ми направили листи на адресу кожного розпорядника коштів, аби раз в тиждень вони надавали інформацію про витрачання коштів.
2. Як міський голова, так і політичні сили, представлені у міській раді, несуть відповідальність перед виборцями. Відповідно депутати хочуть впливати на процеси, що відбуваються в місті. Ніхто не перебирає на себе повноваження міського голови. Але рекомендувати кандидатури на призначення чи звільнення того чи іншого керівника, розглядати титульні списки на ремонт тих чи інших об’єктів – це нормально. Адже депутатам потрібно звітувати перед виборцями. Титульні списки – це конкретні будинки, під’їзди, підвали. Тут і буде звіт про зроблене. Вважаю, якщо враховуватимуться позиції як виконавчої, так і представницької гілок влади – це буде хорошим компромісом і запорукою злагодженої роботи на благо територіальної громади.
3. Депутатський корпус міської ради суттєво оновлений. Ми хочемо швидко, оперативно отримати інформацію від всіх 270 розпорядників коштів, які є дотичними до міського бюджету. Це своєрідний внутрішній аудит силами депутатів, щоб знати, що стоїть за структурою тієї чи іншої організації, які видатки за минулі роки, де, можливо, потрібно підсилити. Щоб депутати могли чітко зрозуміти, яка ситуація сьогодні в місті, яка ситуація з комунальними підприємствами, з нашими управліннями, відділами, секторами. Власне з цією метою і був направлений такий лист.
Категорія: | Додав: bond (13.01.2011)
Переглядів: 680 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]