Четвер, 28.11.2024, 15:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[356]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті »

Гарячі субсидії
Без реєстрації – нема консультації
Переді мною – повідомлення про введення «гарячих ліній», де кожному бажаючому надають безкоштовні консультації. Набираю 0800 507 309. Із слухавки чути приємний голос оператора, яка пропонує дати загальну інформацію. Я пояснюю, що мене цікавить конкретно моя ситуація. Дівчина запевняє, що таку інформацію можна отримати, але спершу треба назвати прізвище, ім’я і по батькові, «може ви пам’ятаєте свій поштовий індекс…»
Не розуміючи, для чого «гарячій лінії» потрібна моя адреса, прошу надати мені послугу без всяких «церемоній». Але дівчина безкомпромісно заявляє: «Консультацію у нас ви можете отримати тільки після реєстрації». Ну що ж, реєструємось. Вигадую віртуальну франківчанку з вигаданим ім’ям, прізвищем і по батькові, віртуальною адресою і соціальним статусом. Після цього дізнаюся, що для отримання субсидії потрібні три документи: заява, декларація про доходи і довідка про отримані доходи за  місяць. Запитую про субсидію при наявності автономного опалення. У відповідь дівчина пропонує почекати на лінії, поки мене з’єднають із спеціалістом. Чекаю 10 хвилин. Відрадно, що протягом цього часу із динаміка звучить досить приємна музика. В результаті із слухавки почула короткі гудки – зв’язок обірвався.
«Давайте, я вас переключу…»
Телефоную ще раз. Потрапляю уже на іншого оператора (а їх там багато!), яка зразу ж повідомляє мені, що сьогодні на цю лінію я дзвоню уже не вперше. Очевидно, телефонний номер фіксують.
Про особисті дані вже не з’ясовують. Знову називаю питання, але після пропозиції оператора ще раз розказати загальну інформацію, все ж таки вирішила послухати – раптом щось нове почую. Зрештою, мозкові звивини напружувати не довелось – дівчина розказала все те, що давно фігурує в Інтернеті та ЗМІ, – за яких умов претендують на субсидію працюючі жителі, за яких –  пенсіонери. Знову повертаюсь до «наболілого». Тут мені пропонують, що переключать на спеціаліста із місцевого управління соціального захисту. Ще довелось хвилин 15 послухати АТС-ну музику. Уже від спеціаліста обласного управління соціального захисту дізнаюся, що… ніяких обмежень на отримання субсидії при встановленні індивідуального опалення немає. «Розрахунки у такому випадку будуть робити відповідно до норми використання газу для квартир з індивідуальним опаленням. Газова служба нам дає дані про фактичне використання газу і норми, після чого будемо визначати, чи маєте ви право на субсидію. Ви не хвилюйтесь, до жовтня можете звертатись», – ввічливо заспокоює співрозмовник. Так я і не дізналась нічого конкретного, але зрозуміла, що про субсидію мені навіть мріяти не варто.  

А хто «щасливці»?  
 
«Чиновники тільки замилюють очі нам цими субсидіями. Якщо б держава дійсно піклувалась про людей – пенсіонери отримували б достойні пенсії. Тоді я не ходила б по цих службах за подачкою, – говорить пенсіонерка Ольга Миронівна. – Хоча цього року оформити субсидію значно легше: не треба вистоювати черги в різних інстанціях».
«Раніше ми не звертались за субсидіями, але цього року плануємо. Зарплати вистачає лише на необхідне – їжу, проїзд, одяг. Чув, у Івано-Франківську спростили процедуру здавання документів. Та це ж черговий трюк перед місцевими виборами! Щоб це спрощення нам боком не вилізло», – висловлює своє обурення водій тролейбуса пан Володимир.
Для багатьох сімей стали «тягарем» машини, земельні ділянки, великі житлові площі, непрацюючі діти чи заробітчани, які вважаються безробітними, студенти на платній основі навчання… Листи отримали, але відправляти їх не всі поспішають. Кожен мізкує, хитрує, як же за таких обставин все ж таки вибороти субсидію.
Як мене вразила кмітливість моєї мами, яка запропонувала мені виписатись із дому і приписатись до бабусі. Бо моя зарплата позбавляє її права на субсидію. А у домі бабусі, яка, до речі, живе сама, уже приписано 11 онуків разом із правнуками. Просто у неї немає газу!   

Селянам буде складно
Незважаючи на спрощену процедуру оформлення субсидій, на селі мало хто скористається часткою державної допомоги, запевняють спеціалісти. У більшості селян є земельні ділянки, які прибуток їхнім власникам майже не приносять, а у дохід рахуються. «Цього року ми планували провести ремонт і встановити парове опалення. Але після такого сюрпризу влади доведеться залишити старі грубки та пічки, які вже хотіли розвалити», – бідкається пані Галина, жителька села Старуня. Багатьом селянам доведеться цього року зменшити опалювальну площу та скоротити опалювальний сезон. Завбачливі вже відтепер запасаються дровами та вугіллям на зиму. «Зараз, щоб обробити землю, треба ще купу грошей вкласти, а цього року врожай нікудишній. У нас до 3 га земельної ділянки, а картоплю доведеться купувати. І навіть на ту субсидію наша сім’я не має права», – продовжує жінка.
Коли надворі вище + 25, якось не дуже хочеться думати про зимові проблеми. Хтось ще насолоджується останніми днями відпустки, хтось зайнятий підготовкою дітей до школи, хто збиранням урожаю… У відділі субсидій черг немає. Зараз працівники лише опрацьовують листи та консультують. «Влітку субсидія навіть пенсіонерам не виходить, – говорить начальник відділу субсидій Надія Клюка. – Та для чого їм ходити сюди, якщо кожному пенсіонеру Пенсійний фонд України відправив листа. Треба просто заповнити ці документи і відправити на вказану адресу. Там навіть конверт додається», – пояснює Надія Василівна.
Наплив відвідувачів очікують перед початком опалювального сезону. «Коли сім’я витягне з кишені більше тисячі гривень, щоб заплатити за комунальні послуги, тоді за субсидіями битимуться», – робить невеселий прогноз спеціаліст.
Мар’яна Риндич
Категорія: | Додав: bond (26.08.2010)
Переглядів: 714 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]