Зокрема, один з найбільших гравців на авторинку Прикарпаття – ПАТ «Івано-Франківськ-Авто» демонструє літнє зростання продажів. Аналізуючи цьогорічні продажі, можна сказати, що йде тенденція до пожвавлення автомобільного ринку, зауважують менеджери цієї компанії. Як завжди, популярними серед населення були і залишаються автомобілі Ланос. Досить непогано продаються і автомобілі китайського виробництва Чері, оскільки на них зараз діють привабливі ціни. Хороша комплектація та цікавий екстер’єр за прийнятну ціну роблять цей бренд популярним. Активності на автомобільному ринку значною мірою сприяє відновлене кредитування з боку банків. Цікаво, що на початку року фахівці прогнозували, що рівень автокредитів у 2010-му не перевищить в Україні 10-15%. Однак, за повідомленням компанії AUTO-Consulting, у липні автокредитування вже досягло 11,8%. Це найбільший показник з часів кризи. Якщо врахувати, що у липні був зафіксований рекордний показник автопродажів, то саме на липень припадає максимальний обсяг виданих автокредитів, стверджують фахівці цієї компанії. Це й зрозуміло: для банків такий напрямок кредитування найменш ризикований (порівняно, скажімо, з іпотечним кредитуванням). Тож починаючи з травня цього року, на ринок автокредитування вийшло майже 30 фінансових установ. Експерти вважають, що до кінця року їх стане значно більше. Сьогодні кредити на автомобілі у гривнях пропонують «Плюс Банк», «Кредобанк», «Астра-Банк», «Ерсте Банк», «ОТП Банк», ВТБ Банк та інші. Правда, кредитні ставки залишаються високими – 23-25% річних. Та й умови кредитування досить жорсткі. Але розмір першого внеску вже скоротився з 40-50 до 25-30% від вартості авто. Очікується, що восени до малих банків приєднаються і великі. Тож конкурентне поле зросте, однак, як стверджують експерти, це не надто вплине на розмір кредитних ставок, вони зменшаться хіба що на 1,5-2%. За словами представників банківської сфери, найчастіше кредити оформлялися на найбільш ходові марки авто: Daewoo, Chevrolet, Nissan, Skoda. І хоча передумов для пом’якшення умов кредитування очікувати не варто, проте банки все частіше працюють разом з автодилерами, а це вже великий плюс для покупців. Генеральний директор ПАТ «Івано-Франківськ-Авто» Тарас Хованець з цього приводу наголошує: «Визначальну роль у продажу автомобілів відіграє відновлення кредитування. Скажімо, щоб придбати авто в кредит, клієнту не потрібно йти до відділення банку, як раніше, а все можна оформити на місці, в автосалоні. Це значно спрощує процедуру купівлі завдяки системі «Експрес-Кредит». Переконаний, що в теперішніх умовах жорсткої конкуренції просто продати автомобіль – мало. Наприклад, ПАТ «Івано-Франківськ-Авто» надає повний спектр послуг: кредитування, страхування, гарантійне та післягарантійне сервісне обслуговування, а для постійних клієнтів діє спеціальна програма лояльності». За оцінками експертів компанії AUTO-Consulting, саме автокредитна політика дозволяє окремим «гравцям» домінувати на ринку і нарощувати продажі. Так, за підсумками липня лідером за обсягами кредитних авто стала компанія Renault, яка за допомогою своїх кредитних програм реалізує понад третину автомобілів. Домінують також Chery, Toyota, Nissan, Geely, Citroen. Але на ринку також існують бренди (зокрема, китайські), продажі яких тримаються виключно на привабливих умовах кредитування. Наталка СТРІЛЕЦЬ