Вулиця без автобусів, зупинка – без пасажирів Мешканці вулиці Богдана Хмельницького, керівництво і студенти коледжу електронних приладів та працівники і відвідувачі ДМП «Івано-Франківськтеплокомуненерго» нарікають на відсутність прямого автобусного сполучення. Ця проблема з довгою «бородою». Вулицею Хмельницького мав пролягати автобусний маршрут №63 «вул. Б.Хмельницького – АС-3». Було кілька спроб налагодити роботу цього маршруту. Один із підприємців, поруч магазинчика, навіть спорудив павільйончик автобусної зупинки. Однак трохи поїздивши, перевізники відмовлялись обслуговувати маршрут №63, пояснючи це збитковістю перевезень. Проблему відсутності автобусного сполучення неодноразово намагались вирішити всі колишні керівники «Теплокомуненерго». Однак їм це не вдалось. Зараз, кажуть, на підприємстві, ведеться мова про те, щоб вулицею Хмельницького «пустити» один з автобусних маршрутів, які пролягають по паралельній Вовчинецькій вулиці. Тим більше, що в години «пік», коли на Вовчинецькій довжелезні «корки», водії самі їх об’їжджають вулицею Хмельницького. Однак, як зауважує в.о. начальника відділу транспорту і телекомунікацій департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку Василь Бабій, внести зміни до якогось з існуючих маршрутів буде доволі складно, адже всі вони мають погоджені й затверджені паспорти маршрутів. А право їх обслуговувати перевізники виборювали на конкурсі. З переможцями укладені відповідні угоди, які передбачають зміну маршрутів лише при зміні схеми організації дорожнього руху в місті.
Конфліктну зупинку розмежують? Перенесення зупинки громадського транспорту «63 котельно-зварювальний завод» на вулиці Незалежності поблизу ЗОШ №15 викликало чимало нарікань і протестів. Проблемне питання розглядали дві сесії міськради, робоча група та комісія з питань безпеки дорожнього руху. І лише на її останньому засіданні вдалося досягти компромісу. Першим на звернення мешканців забив на сполох депутат міськради, директор ЗОШ №15 Василь Бойчук. Він стверджує, що спершу, за рішенням комісії з питань безпеки дорожнього руху, зупинку мали перенести на 15 метрів, але згодом вона опинилась аж біля магазину «Тростянецький». «Таке перенесення зупинки несе потенційно більшу небезпеку скоєння ДТП навіть, не дай Боже, з можливими смертельними наслідками, – стверджує В.Бойчук. – Зокрема для учнів школи №15, коли і діти, і дорослі переходять вулицю не на пішохідному переході, а перебігають дорогу від зупинки до школи, чи зі школи до зупинки і до магазину». Крім того, В.Бойчук наголошує, що, відповідно до чинних норм, зупинки громадського транспорту мають розташовуватись поблизу позначених пішохідних переходів. Якраз колишня зупинка і була одразу ж за пішохідним переходом. Це було зручно. По-перше, на цей перехід веде пішохідна доріжка з мікрорайону вулиці Хоткевича, а, по-друге, чимало пасажирів тролейбусів №3 та №7 з мікрорайону «Каскад» на зупинці «63 котельно-зварювальний завод» пересідають у тролейбуси №2 та №9, щоб дістатися до вулиці Юності. Тому переносити цю зупинку взагалі не вартувало. Натомість у членів комісії з безпеки дорожнього руху та міського відділення ДАІ свої аргументи. Необладнана заїзною кишенею зупинка автобусів і тролейбусів одразу ж за пішохідним переходом учасникам дорожнього руху начебто лише додавала незручностей. В цьому місці постійно утворювались дорожні «корки», а пішоходи наштовхувалися на натовп пасажирів на тротуарі, обійти який було вельми проблематично. Тому-то ДАІ не була проти такого перенесення і погодила робочий проект влаштування нової зупинки із заїзною кишенею та навісом для пасажирів поблизу будинку №154 на вул. Незалежності. Зараз вона розташована майже посередині між пішохідними переходами на перехресті вулиць Незалежності-Нової та Незалежності-Микитинецької-Івасюка. А щоб пішоходи не переходили дорогу у невстановленому місці, на тротуарах передбачені спеціальні перильні огородження. Втім, з огляду на звернення мешканців і депутатів міськради, широкий громадський резонанс, комісія з безпеки дорожнього руху ухвалила компромісне рішення. Конфліктну зупинку незабаром розмежують. Автобуси зупинятимуться на новій зупинці, а тролейбуси – на старій, за пішохідним переходом. Для цього, за словами заступника міського голови Микола Саєвича, підприємця, який замість облаштування зупинки там звів двоповерхову споруду з магазином та офісними примішеннями, департамент містобудування та архітектури має зобов’язати все привести у відповідність до першого проекту і облаштувати там заїзну кишеню для тролейбусів. Стах МІРЧУК
|