П`ятниця, 29.03.2024, 10:58
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Вересень » 26 » САМОВРЯДУВАННЯ
10:17
САМОВРЯДУВАННЯ
Рада призначила відповідальним... мера

Депутати міськради просять в уряду допомоги у підготовці міста до зими, а всю відповідальність за вчасний початок опалювального сезону поклали персонально на міського голову, зазначаючи, що вирішувати всі питання вони можуть лише «в межах своїх повноважень».

Минулого четверга відбулася 14-та сесія міськради. Депутати розглянули понад 30 питань. Першим у порядку денному значився звіт про підготовку міста до опалювального сезону, в обговоренні якого взяли участь народний депутат України Ігор Зварич та заступник голови ОДА Руслан Гусак. Сесія також внесла зміни до міського бюджету, схвалила програми сприяння створенню ОСББ,  охорони навколишнього природнього середовища та розвитку молодіжного житлового будівництва й затвердила тимчасові схеми прибудинкових територій та структуру, періодичність й строки надання послуг з утримання будинків. Вперше перебіг пленарного засідання можна було спостерігати в режимі реального часу в мережі Інтернет.
Останні теплі дні?
На вимогу депутатів інформацію про підготовку до опалювального сезону доповідав особисто міський голова Віктор Анушкевичус. За його словами, ситуація тут неоднозначна. Якщо технічно місто до цього готове майже на 100%, то з фінансуванням і оплатою за газ є проблеми. Для виділення лімітів на газ для початку опалювального сезону уряд і ДК «Газ України»  вимагає 100% розрахунку за спожите паливо у попередні періоди. Заборгованість «Івано-Франківськтеплокомуненерго» зараз складає 130 мільйонів гривень. Відповідно до постанови про списання різниці в тарифах станом на початок року, йому мали б «списати» 22 млн. і ще 55,9 млн. – за законом про списання боргів. Тоді б борг підприємства зменшився до 52 мільйонів. Але відповідних взаємозаліків досі не провели.
Крім того, мер наголосив, що в цьому році ціна газу теж зростала і різниця в тарифах зараз становить майже 29 млн. грн. Її, разом зі штрафом у 3,6 млн., місто теж просить списати. Якщо б цього вдалося досягти, то борг «Теплокомуненерго» за спожитий газ становив би 13,8 млн. А наразі  підприємство може заплатити лише шість мільйонів. За його словами, чинний тариф покриває лише 66% витрат на надання послуг. 25% споживачів від’єдналися від мереж центрального опалення, через що підприємство лише по тепловому навантаженні зазнає 20 мільйонів збитків за рік. А в інших містах відсоток від’єднань від центрального опалення, начебто, не перевищує й двох.
Однак, на переконання Віктора Анушкевичуса, проблеми підприємств комунальної теплоенергетики мають загальнодержавний характер. Свідченням цього він назвав ухвалене напередодні звернення працівників галузі, її профспілки та Асоціації міст до Президента. Адже борги українських міст перед ДК «Газ України» складають п’ять мільярдів гривень.
Втім, на думку народного депутата Ігоря Зварича, в ситуації, що склалася в Івано-Франківську, є провина міської виконавчої влади. Він натякнув, що керівництву міста не треба писати листи до уряду, а самим їхати в Київ  вирішувати проблемні питання в міністерствах. І робити це вчасно. «Те, що ми вирішуємо пізніше – це вже політика, а не економіка, – заявив І.Зварич. – Не буде парламент і уряд враховувати специфіку, яка склалась там чи там. Коли такі ситуації виникали в інших містах, то там люди сідали і думали, як їх розв’язати, як побудувати раціональну систему теплопостачання».
«Зварич правду сказав, – погодився заступник голови ОДА Руслан Гусак. –Міськвиконком має бути зацікавлений у виготовленні проектів на модернізацію котелень і заміну котлів. Але цього року місто спромоглося подати аж один проект». Водночас  віце-губернатор запевнив: «Якщо треба, я готовий ходити по владних коридорах і оббивати пороги, жити в Києві разом з вами, Вікторе Андрюсовичу, щоб іванофранкцівці мали вчасно тепло», – сказав Р.Гусак. 
«Розгляд цього питання на сесії – це намагання перекласти відповідальність за вчасний початок опалювального сезону з міськвиконкому на міськраду», – вважає Юрій Соловей. А депутат від «Фронту змін» Ростислав Кукурудз наголосив: «Місто може відповідати за 13 мільйонів боргу, решту боргів – не наші. Пора переходити до конкретних дій». «В межах наших повноважень ми маємо спонукати міськвиконком вирішувати питання по суті. Міськвиконком має підказати, які рішення повинна ухвалити міськрада, щоб вчасно подати тепло мешканцям. Також необхідне системне бачення майбутнього розвитку теплопостачання міста»,  – заявив лідер фракції ВО «Свобода» Роман Онуфріїв. Він наголосив, що відповідальність за непроведення взаємозаліків і недофінансування «Теплокомуненерго» має нести виключно виконавча владна вертикаль держави, області та міста і запропонував відповідальність за вчасний початок опалювального сезону покласти персонально на міського голову. В.Анушкевичус з цим погодився. «Я відчуваю відповідальність. Я володію ситуацією. Я знаю, що робити. Якщо хтось має інше бачення, нехай підкаже», – сказав мер.
Шантаж перевізників не пройшов
У день сесії в місті страйкували приватні перевізники, які припинили роботу своїх автобусів на шість годин – з 10.00 до 16.00, –  коли вони б мали безкоштовно перевозити всіх пільговиків. Цей безпрецедентний випадок не пройшов повз увагу депкорпусу. При формуванні порядку денного за пропозицією Романа Онуфріїва до нього включили питання про страйк приватних перевізників, яке мали заслухати наприкінці сесії. До того часу під стіни міськради прийшли півсотні приватних перевізників, які були обурені тим, що за час страйку ніхто з представників міськвиконкому чи депкорпусу до  них так і не вийшов. Своїм голосуванням депутати дозволили зайти до сесійної зали п’ятьом представникам страйкуючих, від яких слово надали голові Асоціації приватних перевізників міста Василеві Бамбузі.
У своєму виступі В.Бамбуза зазначив, що про четверговий страйк асоціація попередила міськвиконком ще 2 вересня. А загалом направила кілька клопотань про скасування безкоштовного перевезення пільгових категорій пасажирів без обмежень з 10 до 16 години, натомість погоджуючись безкоштовно возити по п’ять пільговиків в кожному автобусі впродовж дня. Однак члени міськвиконкому проголосували проти цього. Тому, мовляв, перевізники зважилися на страйк, щоб привернути увагу до своїх проблем.
Найбільшою з них, за словами В.Бамбузи, є  те, що в місті чимало пільговиків, які користуються пільгами незаконно. Їхні посвідчення прострочені або й взагалі фальшиві. За таких умов, при зростанні цін на пальне і експлуатаційні матеріали, ставок податків чимало автобусних маршрутів стали збитковими.
«Навіть ті маршрути, які колись були рентабельними, зараз нерентабельні, бо на них додали машин», – констатує В.Бамбуза. Як вихід із ситуації, перевізники пропонують міській владі скасувати пільгові перевезення і запровадити адресні компенсації пільговикам, щоб вони могли оплачувати свій проїзд. «Ми навіть готові брати участь у формуванні фонду адресних дотацій, – заявив В. Бамбуза, – і не вимагаємо компенсації».
Однак депутати припинення пасажирських перевезень в місті розцінили як простий шантаж перевізників. І мали на це законні підстави, адже, як зазначив Р.Онуфріїв, їхні дії не підпадають під визначення страйку, бо це не є конфлікт найманих робітників з роботодавцем, а конфлікт суб’єктів господарювання з владою. «Шляхом прямого тиску ви намагаєтеся схилити органи влади до порушення закону. А завданням влади є балансувати інтереси підприємців і людей. Припинення перевезень – неправомірне порушення діючих угод. Якщо ситуація повториться, місто оголосить новий конкурс на перевезення», – заявив Р.Онуфріїв і запропонував звернутися в прокуратуру, яка має дати правову оцінку страйку перевізників.
Тим часом депутати доручили міському голові створити  робочу групу для врегулювання конфлікту, що виник, а профільним управлінням міськвиконкому до 1 листопада розробити програму впровадження єдиного електронного квитка та розвитку комунального транспорту. Те, що комунальний транспорт необхідно розвивати, підтвердив секретар міськради Руслан Марцінків, який вважає за доцільне запровадити новий маршрут саме комунального транспорту сполученням «Радіозавод-Опришівці». А депутат  від мікрорайону Опришівці Василь Ревчук попросив, щоб він починався не від аеропорту, а від онкодиспансеру і до радіозаводу пролягав вулицями Петлюри-Дорошенка-Мазепи, щоб мешканці Опришівців могли добиратися до лікувальних закладів.

Левко КУТИНСЬКИЙ
Переглядів: 940 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]