Було весело і смачно У Тлумачі презентували торгову марку «Смак українських Карпат»
Такого масового видовища маленьке покутське містечко Тлумач ще не бачило. Народні гуляння впродовж усього дня заполонили центральну частину міста та міський парк, де виросло справжнє селище фольклорно-етнографічних садиб із екологічно чистою та автентичною кухнею. Гостей свята тут частували сивухою, медовухою, різними наливками, справжніми домашніми стравами, котрі притаманні лише карпатському регіону. Це дійство відбулося в рамках Четвертого регіонального відкритого фестивалю автентичної карпатської кухні «Смачний Спас». Крім того, паралельно на місцевому рівні відбувся вже традиційний фестиваль «Свято меду та короваю з нового врожаю».
За деякими даними, на святі побували понад п’ять тисяч гостей. Чи не найбільше гості свята зацікавлено поглядали у сторону спеціально виставлених торгових точок із логотипом «Смак українських Карпат». Саме тут можна було ознайомитися із екологічно чистою продукцією, котра виготовляється у різних гірських куточках. Поки що тільки 13 виробників продукції можуть використовувати цю торгову марку для представлення своєї автентичної продукції. А це мед, молочна продукція, трав’яні чаї, фітонапої, натуральні олії, соки, шроти тощо. Заступник голови Тлумацької РДА Олександра Чаплінська назвала фестиваль автентичної кухні традиційним для Тлумача, адже цей район славиться саме фестивальним рухом. Схожі дійства районного масштабу проводяться впродовж усього календарного року майже у всіх селах району. Пасічники, виноградарі, медовари цього дня користувалися неабияким попитом. Їхньою продукцією ласували від малого до старого, цікавилися секретами успіху. Організатори дійства не втомлювалися наголошувати, що вони вперше у такому форматі представляють харчові продукти, які походять із карпатського краю. Тут можна було побачити і спробувати все найсмачніше, що передали нам наші предки. Лідер швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Тобіас Айзенрінг запевнив, що швейцарська компанія ще у 2010 році вирішила підтримати місцевих товаровиробників. «Дослідження, які ми проводили, показали, що інтерес до продукції, котра походить із українських Карпат, значно зріс. Швейцарія і ваші Карпати чимось дуже схожі, адже у нас потужні автентичні корені, – зауважив пан Тобіас. – Коли ми говоримо про торгову марку «Смак українських Карпат», то в першу чергу маємо на увазі походження продукції, а це чотири обласні Західної України, а також маємо на увазі смак і якість продукції. Не обов’язково продукція карпатського регіону має бути сертифікована як органічно чиста». Ідея створення такого карпатського бренду починалася ще з першого фестивалю автентичної карпатської кухні у селі Спас Коломийського району. «Україна має величезний потенціал виготовлення саме органічної продукції. Особливо екологічно чисту продукцію легко вирощувати саме в Карпатському регіоні. Тому створення торгової марки «Смак українських Карпат» допоможе товаровиробникам нашого краю більш голосно заявити про себе», – розповів голова Асоціації «Чиста Флора» Михайло Стовпюк. Наступного року фестиваль «Смачний Спас» відбудеться вже на міжнародному рівні. Дмитро ГУСАК
|