Бренд Івано-Франківська: як його створити?
Слідами круглого столу на тему «Бренд і промоція Івано-Франківська: ідеї, програма, реалізація», організованого дискусійним клубом «PRO-позиція» в рамках громадської ініціативи «Клуб-17».
Ідея створення бренду для Івано-Франківська витає вже багато років. Нею переймаються громадські активісти, науковці, посадовці різних рангів, люди поважного віку і молодь. Бо кожному мешканцю столиці Прикарпаття хочеться жити в місті, яке є неподібним на інші міста, великі столиці й малі містечка. Хочеться жити в місті, де почуваєш себе щасливим, яке забезпечує твій добробут, бо маєш гідну своїх знань, умінь і старань роботу, а також у місті, яким можеш пишатися, бо ним захоплюються приїжджі і по-доброму заздрять його самобутності. Часом здається, що Івано-Франківськ саме таким і є. Адже неодноразово місто за версією відомого українського журналу «Фокус» визнавалося в Україні одним з найкращих, найкомфортніших для життя – принаймні, упродовж останнього десятиріччя. Однак якими б патріотами свого міста ми не були, добре розуміємо, що до ідеального міста Івано-Франківську ще ой як далеко. І тому шукаємо шляхи вдосконалення, прагнемо, щоб воно стало брендовим містом, куди б живодайними струмками стікалися потоки капіталу й інтелекту. Зрештою, маємо чудовий приклад сусіднього Львова, який, можна сказати, відродився і для нації, і для всього світу. Бо поставив за мету стати туристичною і культурною меккою. Визначивши цілі, влада і громада зосередили зусилля на залученні якомога більшого числа туристів. Звісно, Львову є чим пишатися – адже це музей під відкритим небом. А сьогодні це ще й місто фестивалів: у західній столиці відбувається сотня фестивалів на рік. І усі ми знаємо, що Львів – це кава, шоколад, автентика західної культури і побуту. За дослідженнями львівського Інституту міста, якщо у 2008 році кожен турист залишав у Львові в середньому 53 долари, то вже у 2012-му – 102 долари США. Гідний приклад для наслідування. За умови, що влада і громада Івано-Франківська теж визначать для себе вибудувати бренд міста як туристичного центру. Власне, всі передумови для цього, здається, є. На початку третього тисячоліття міська влада спільно з науковцями, митцями, громадськими діячами розробила і намагалася реалізувати стратегію розвитку Івано-Франківська. Тоді взяли за гасло «Івано-Франківськ – ворота в Карпати». Проте сьогодні цього, схоже, мало. Принаймні, численні представники творчої інтелігенції молодшого покоління іванофранківців все частіше задумуються над тим, чим може принадити старий і новий Станіслав. У новітньому часі Івано-Франківськ відомий в Україні та й у світі завдяки такому літературному явищу, як «Станіславський феномен» (лише ім’я одного Юрка Андруховича чого вартує!). Мабуть, тому, вважає один з авторів ідеї промоції Івано-Франківська письменник, директор радіо «Карпати-FM» Любомир Стринаглюк, є сенс говорити про наше місто, як, зокрема, про літературну столицю. Зі свого боку, на засіданні дискусійного клубу «PRO-позиція» він презентував проект муніципальної програми промоції міста, який пропонує до розгляду міській раді. З-поміж іншого автор вважає за потрібне створити при управлінні економіки міськвиконкому спеціальний підрозділ, який би займався питаннями брендингу та промоції міста, а також іншими питаннями, що стосуються менеджменту територій. Мова про впровадження інноваційних технологій у туристичній галузі, популяризацію потенціалу та надбань в гуманітарній сфері тощо. Пропозиція, безперечно, хороша. Однак варто зауважити, щоб без громадської ініціативи, без якнайширшого залучення представників наукової сфери, активних мешканців різних вікових категорій і роду занять, включаючи обов’язково представників бізнесу, виробити стратегію розвитку міста, а отже – просувати місто в часі і просторі видається неможливим. Лише спільні зусилля дадуть результат. Наталка Стрілець
|