Пріоритет – пішоходам Після площі Ринок в’їзд транспорту обмежать на майдан Шептицького
Головні завдання реалізації програми «Обмеження руху – розширення можливостей» – зменшення кількості автомобілів на площі Ринок та перекриття транзитного руху транспорту через неї – досягнуті, а наступним кроком стане обмеження зони паркування транспорту на майдані Шептицького.
Про це повідомив директор комунального підприємства «Технічний центр «Сервіс-Авто» Андрій Строїч. Він нагадав, що міська влада неодноразово робила спроби обмежити в’їзд у центральну історико-архітектурну заповідну зону Івано-Франківська та перекрити транзитний рух транспорту через площу Ринок, однак всі вони донедавна зазнавали невдач. У 2005 році на вулицях Галицькій та Вітовського встановили шлагбауми і почали справляти плату за в’їзд на площу Ринок. За словами А. Строїча, нововведення тоді проіснувало три тижні, впродовж яких міська скарбниця офіційно поповнилась аж на 70 гривень. Потім невідомі ночами почали ламати шлагбауми. Спершу комунальники їх ще намагались лагодити, а згодом демонтували. Незважаючи на дорожні знаки, які забороняли в’їзд, площею Ринок в обидві сторони й далі курсували не лише легкові автівки, водії яких через центр міста скорочували собі шлях, але і так звані «маршрутки» на Надвірну, що ставали на відстій на вулиці Старозамковій, а перед будівлею міської ратуші утворилася стихійна стоянка таксі. Два роки тому, наприкінці каденції попередньої міської ради, один із її депутатів знову запропонував перекрити проїзд площею Ринок, однак його пропозиція не знайшла підтримки у сесійній залі. І лише минулого року завдяки ухваленню новим складом міськради програми «Обмеження руху – розширення можливостей» нарешті вдалося суттєво розвантажити площу Ринок від транспорту і зробити в’їзд на неї платним. «Плату за в’їзд на площу Ринок ми почали справляти з 1 листопада 2012 року і за два місяці зібрали 35 тисяч гривень, – каже А.Строїч. – Але про фінансовий показник я б говорив в останню чергу. Першочерговою метою цієї програми було перекрити транзитний рух транспорту площею Ринок, зменшити кількість машин, загазованість повітря на ній, щоб забезпечити комфорт і безпеку для пішоходів – мешканців та гостей нашого міста, підвищити туристичну привабливість центральної історико-архітектурної частини Івано-Франківська. І цієї мети ми однозначно досягли». Наступними кроками з реалізації програми «Обмеження руху – розширення можливостей», за словами А.Строїча, стануть обмеження зони паркування транспорту на майдані Шептицького та встановлення на вулицях центральної частини міста обмежуючих стовпчиків єдиного зразка, які перешкоджатимуть заїзду і паркуванню автотранспорту на тротуарах. Іван ГІРАК
|