Неділя, 13.10.2024, 15:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[65]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли »

Віктор Корж: «Я здивований діями опонентів»
04.02.2010, 10:16
— Вікторе Петровичу, останнім часом доводиться чути чимало застережень на кшталт, що вибори можуть бути зірвані, що переможений не визнає результатів виборів, вуличне і судове протистояння, а відтак повторення ситуації 2004 року з ймовірним третім туром, або ж взагалі призначення нових виборів, в яких, згідно з законом, вже не матимуть права брати участь фіналісти другого туру. Чи допускають у Партії регіонів сценарій зі зриву виборів і як йому протидіють?
Найперше хочу нагадати. Партія регіонів продемонструвала свою законослухняність і на рубежі 2004-2005 рр., і в 2007 році, коли укази Віктора Ющенка (в результаті визнані антиконституційними) привели до позачергових парламентських виборів і переформатування влади в Україні. Розуміючи, що це все незаконно, ми дотрималися рішення вищої посадової особи держави. Незважаючи на те, що це призвело до втрати влади, до неможливості реалізувати наші наміри, наші плани. Традицію законослухняності ми, безумовно, підтримаємо.
Більше того, підсумки першого туру голосування свідчать про те, що ми переконливо є лідерами в цій виборчій гонці. Соціологія, яка підтвердилася напередодні першого туру, свідчить про те, що в другому турі розрив між Віктором Януковичем та Юлією Тимошенко буде ще більшим. Однозначно заявляю: ми ніяких інсинуацій, маніпуляцій, незаконних дій не робили під час першого туру, не робитимемо і в другому. Скажу більше: якщо в чесному змаганні перемогу отримає наш політичний опонент, ми визнаємо її. Дуже сподіваюся, що всі ці пристрасті вляжуться і другий тур отримає таку ж оцінку, як і перший.
Але мене дуже турбує те, що наші політичні опоненти не віддали жодного голосу за зміни до закону про вибори. В чинному законодавстві є норма, яка регламентує, що чинним є протокол дільничної чи окружної комісії, який підписує більшість складу його членів. При нормальних обставинах ця норма не була б предметом обговорення. Але в другому турі, коли склад комісій є 50 на 50 (50% представляють одного кандидата, 50% — іншого), юристи не врахували такого ймовірного сценарію, коли представники однієї політичної сили (як ви розумієте, не нашої за нинішніх обставин лідирування у виборчій гонці) в повному складі не приходять на роботу в неділю, 7 лютого 2010 року. Таким чином як би не висловили свою позицію громадяни, в цьому окрузі (а це в середньому 100, 150, 200 тисяч людей), якщо прихильники БЮТ, які обрані в цю окружну комісію, не приходять на роботу, то в цьому окрузі вибори є недійсними, тобто зірваними. Безумовно, це міра відповідальності, демократичності, європейськості, як хочете це назвіть. Але такий варіант можливий. Тому Партія регіонів ініціювала позачергове засідання парламенту з метою внесення змін до виборчого законодавства, яке б виглядало приблизно так: протокол окружної виборчої комісії є легітимним, якщо підписується більшістю присутніх членів окружної виборчої дільниці. Однак це рішення, на жаль, не прийняте і мене дуже турбує, щоб наші опоненти не скористалися таким шлюзом.
— А якщо цим «шлюзом» таки скористаються і в деяких дільницях, наприклад, в Донецькій області вибори визнають недійсними, а значить ваш кандидат втратить свої голоси. Що тоді?..
Буде судова тяганина, форс-мажорна ситуація, яка однозначно негативно вплине на міжнародний імідж нашої держави, який вже і без того досить суперечливий. По-друге, це вкрай негативно вплине на економічну ситуацію в країні. Не уявляю собі ступеня безвідповідальності такого політика, який би наважився втягнути Україну в таку орбіту.
— Якщо все пройде цивілізовано, то, згідно з більшістю соціологічних досліджень, Віктор Янукович стає президентом. Якими будуть його перші кроки в політичній та економічній площині?
У Віктора Януковича є виважена, ретельно обрахована, обґрунтована (з залученням всіх депутатів, з залученням міжнародних експертів, всього інтелектуального активу) програма. Вона, безумовно, не може дати відповіді на всі запитання, які стоять перед державою, але основні пріоритети там чітко проголошені. І стосовно розвитку економіки, і стосовно розвитку міжнародних відносин, освіти, охорони здоров’я, спорту, залучення інвестицій, розбудови окремих галузей держави. Перші кроки будуть спрямовані на реалізацію цих положень. Зокрема, Віктор Янукович виконає зобов’язання віддати з 1 листопада минулого року кошти, які недодала держава, згідно з прийнятим законом про підвищення соціальних стандартів, тобто мінімальної заробітної плати і мінімальної пенсії. Адже бачимо, що нинішня влада, уряд дозволяє собі не виконувати закони України, а діяти акцентовано, штучно, на свій розсуд, в рамках передвиборчої доцільності. Захотіли — кинули, як підкуп, кошти  поштарям, медикам. Влада займається популізмом, тоді як держава вже практично банкрут, на єдиному казначейському рахунку майже немає коштів.
— Але, щоб реалізувати намічене Януковичем в економіці, спочатку потрібно вирішити політичне питання, адже Тимошенко залишатиметься прем’єр-міністром…
Не відкрию вам таємницю, якщо скажу, що реальної більшості в Юлії Тимошенко не було впродовж всієї її каденції. Її коаліція існувала один день, коли її обрали прем’єр-міністром. Всі ці два роки в парламенті існувала хіба що ситуативна більшість. Сьогодні і коаліція, і уряд є нелегітимними, тому що в коаліції ні де-факто, ні де-юре немає більшості. Ми дали можливість цій владі показати все, на що вона спроможна. Підсумки нехай підводять громадяни України.
Сьогодні є два шляхи. Перший — Віктор Янукович навколо себе об’єднує нову коаліцію в парламенті. Якщо це відбудеться, то ми будемо дякувати всім за підтримку і на підставі створення нової коаліції формувати уряд і обирати нового прем’єр-міністра. Якщо нова коаліція не сформується, то новий президент відповідно з законодавством України оголосить про початок дострокових парламентських виборів. Тоді політичні сили, які увійдуть до нового парламенту, будуть формувати нову коаліцію і пропонувати кандидата на пост прем’єр-міністра. До речі, хочу зауважити. Ось Тимошенко робить пропозицію Сергію Тігіпку очолити уряд вразі, якщо вона переможе. Наголошую – це маніпулювання громадською думкою. Президент немає таких повноважень. Прем’єр-міністра обирає коаліція, президент лише робить подання в парламент тієї кандидатури, яку пропонує коаліція.
— Обриси нового формату коаліції ми побачили під час голосування щодо відставки міністра внутрішніх справ Юрія Луценка?
Можливо…
Переконаний, що відставка Юрія Луценка є обґрунтована. Не може людина, яка вже має на руках рішення суду про свої незаконні дії, людина, яка на брифінгу в Кабінеті Міністрів погрожувала громадянам п’ятирічним ув’язненням у разі голосування на дому без  наявності медичної довідки (це вже не кажучи про безліч його інших незаконних дій, безліч необґрунтованих заяв) перебувати на такій важливій посаді. Я дуже здивований діями наших політичних опонентів, які позиціонують себе як демократичні сили, як проєвропейські політики, а в черговий сто перший раз порушують законодавство України. В порушення закону України про Кабінет Міністрів, в якому передбачено, що подання на першого заступника чи на будь-якого іншого заступника міністра в уряді дає чинний міністр, уряд на черговому позачерговому засіданні (тепер вже ніхто не розуміє в нашій країні, де чергове, де позачергове засідання) буквально за 20 хвилин після закінчення засідання Верховної Ради приймає рішення про введення додаткової посади першого заступника та доручення цьому заступнику, тобто Юрію Луценку, виконувати обов’язки міністра внутрішніх справ. Це правовий нігілізм вищого ступеня! Маючи двох чинних перших заступників, підібраних коаліцією, навіщо робити такі незаконні речі.
— А на що розраховувала Партія регіонів, коли відставляла Луценка, адже було зрозуміло, що все одно виконуючим обов’язки міністра внутрішніх справ буде хтось з середовища ваших опонентів, наприклад, Геннадій Москаль. Чи допускаєте призначення нового міністра ще до другого туру?
Є закон, а є політична кон’юнктура. Всі декларують, що закон один для всіх. Юлія Тимошенко навіть договорилася до того, що вона зробить диктатуру закону. Але подивіться, як її реальні дії з системним порушенням законодавства в’яжуться з її політичними закликами. Якщо Юрій Луценко (ще й перебуваючи на такій посаді!) систематично порушує закон, то це потрібно припиняти. Це стосується будь-якого чиновника, хто діє всупереч закону, чи при владі перебувають помаранчеві, чи Партія регіонів, чи комуністи і т.д. Звільняючи його з посади, ми не обговорювали питання, хто буде виконувати обов’язки. Є уряд і нехай він приймає рішення, в нього є для цього резерв. Хай би це був Москаль, Євдокимов, Савченко, чи Клюєв. Щодо призначення нового міністра ще до другого туру — це нереально.
— В опозиційному уряді Віктора Януковича ви відповідаєте за розвиток спорту і молодіжну політику. Як оцінюєте роботу нинішньої влади в цьому контексті і чого очікувати в разі перемоги вашого кандидата?
Вибачте, але нинішня влада практично нічого не робить. Ні для молоді, ні для спорту, ні для сім’ї. Чому я так говорю? Безумовно, по інерції щось фінансується, виплачуються стипендії президента і Кабінету Міністрів. Але якщо дивитися глибше, то чинна влада не запровадила і не прийняла в парламенті жодного закону про розвиток фізичної культури і спорту, жодного закону про молодь. Більше того, 2009 рік указом Президента Ющенка був оголошений роком молоді. Жодного пункту цього указу не виконано. Я от сьогодні був в економічному університеті ім. Данила Галицького і спитав у студентів, які прийшли на зустріч, а чи знають вони, що вперше в Україні за роки незалежності був оголошений рік молоді. Жодний студент не підняв руку. Я підтверджую, що уряд не виконав жодного пункту указу президента, навіть оргкомітету не зібрав жодного разу. Скажіть мені, будь ласка, чи це не підтвердження реальної молодіжної політики? Згорнуті програми будівництва Палаців спорту, басейнів, шкільних футбольних стадіонів, дворових тренажерних комплексів, які я сотнями будував на посаді міністра. На ці цілі прем’єр-міністр Янукович і Верховна Рада виділили півмільярда гривень з врахуванням того, що 17 років незалежності для здоров’я нації, для фізичної культури і спорту не будувалося взагалі нічого. Я мав честь і щастя вручити дві тисячі квартир молодим сім’ям, студентам, фахівцям відповідно з програмою молодіжного будівництва. Сьогодні і ця програма стоїть як мертва. Уряд на неї практично не виділив жодних коштів. Я не агітую за Януковича, я не ображаю Тимошенко, говорю про реальну державну політику, про ту політику, яку впроваджували ми і про те, що все це призупинено сьогодні. Тому я стверджую: держава сьогодні забула про молодь, забула про майбутнє і не дбає про здоров’я української нації. Це навіть тема окремої розмови. Я готовий наводити десятки фактів, які це підтверджують. Мене як громадянина України вкрай непокоїть те, коли я знаю, що Україна за станом здоров’я населення за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я в 1962 році займала друге місце в Європі за тривалістю життя населення, а сьогодні ми опинилися на передостанньому місці. Сьогодні в нас 80% молодих людей у віці 20 років хворіють хронічними захворюваннями, у нас майже 80% молодих людей не вміють плавати, в нас 70% молодих жінок без втручання хірургів не можуть народити дитину. Це трагедія!
— Днями з’явилася інформація, що Львів може втратити право проведення Євро-2012 на користь Дніпропетровська. Оскільки Івано-Франківськ є супутнім Львову, прикарпатців це питання цікавить особливо. Якою є позиція Віктора Януковича?
Відверто кажучи, для мене те, що Львів за нинішніх обставин може втратити право на проведення Євро-2012 — не новина. Дуже прикро, що та державна програма, яку розробив уряд Януковича, не працює. Якщо ми хотіли, щоб 80% витрат на Євро фінансували інвестори і лише 20% — держава, то сьогодні 70% витрат лежить на державі. Не прийняті необхідні закони, не залучені інвестиції. Тому тепер цей проект замість проекту розвитку, інвестицій і просування в Європу став ярмом на плечах наших громадян. І сьогодні далеко не всі футболісти, далеко не всі глядачі захоплені цим мундіалем. Держава не спроможна профінансувати 100 млрд. грн. за два з половиною роки. Наразі уряд профінансував цей проект всього на 40%. А за таких обставин він не може бути успішним, не може бути реалізованим. Отож, маємо вкрай небезпечну ситуацію у Львові і вкрай небезпечну ситуацію в Києві. І треба розуміти, якщо ці міста втратять право проведення Євро, то не на користь якогось іншого міста України, а на користь іншої держави. Несерйозний, волюнтаристський, недержавницький підхід, який демонструють керівники окремих міністерств у Києві, уряд в цілому і місцева влада Львова може призвести до такого рішення вже найближчим часом. Якщо, звичайно, не взятися за розум. Віктор Янукович дуже цим переймається. Нещодавно, коментуючи цю ситуацію на телебаченні, він сказав: ми приречені вирішити це питання. Адже підготовка і проведення Євро-2012 – це імідж України.
Інтерв’ю записав   Роман Захарчук
Категорія: | Додав: bond
Переглядів: 724 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]