Четвер, 28.03.2024, 10:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[65]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли »

Ростислав КУКУРУДЗ: «Склад наступної верхівки МВК можна прогнозувати»
11.11.2010, 10:25
Влада...
— Пам’ятаємо, як в попередній міській раді між міським головою та депутатами перманентно спалахували суперечки... Як би ви тепер проаналізували перемогу Віктора Анушкевичуса і поразку більшості депутатів міської ради?
— Що стосується перемоги діючого міського голови Віктора Анушкевичуса, то, як на мене, вона була прогнозованою. Найперше правильно була вибрана стратегія передвиборчої боротьби, чітко розставлені акценти. Кампанія Віктора Анушкевичуса була неголосною, неактивною ззовні, проте дуже ефективною зсередини. Відбулося чимало зустрічей, власне з тим електоратом, який підтримував діючого міського голову. Це дало свій ефект.
Щодо перезавантаження міської ради, то, думаю, тут також процес природний. Виборець потребував чогось нового. Такими стали передусім, ВО «Свобода», «Фронт змін».  Бачимо також приклад партії «УДАР» Віталія Кличка – політичної сили, яка ще не має досвіду, а лише подає надії.
— А чи не вважаєте, що більшість попередніх обранців програла, бо виборець їх не знав?
— Це одна з головних причин поразки більшості депутатів попереднього скликання. Виграли ті, кого мешканці знали, бачили їхню роботу впродовж каденції. Пропорційна система, на основі якої відбувалися вибори в 2006 році, зіграла з депутатами злий жарт. Адже достатньо проаналізувати розподілення депутатського фонду. Депутатський фонд розподілявся на проекти загальноміські, виділення коштів з фонду не концентрувалися в якомусь певному окрузі. Депутати нібито працювали на все місто, але конкретно не фокусувалися на своєму окрузі. Бо округу як такого ніби й не було. А ось той, хто прцював більш-менш сфокусовано у мікрорайонах, то там є або позитивний результат, або близький до позитивного.
— «Свобода» набрала більшість — 34 мандати. Для прийняття рішень достатньо їхніх голосів. За таких обставин представники інших політичних сил будуть статистами?
— На мій погляд, сценарій може розвиватися двома шляхами. Перший шлях. Ми будемо конструктивною меншістю, яка матиме право хіба що дорадчого голосу.  Можемо бути почутими, можемо бути непочутими.
Другий шлях. Місцеві лідери «Свободи», як вони зазначають в своїх останніх інтерв’ю, налаштовані на конструктивну роботу, на співпрацю з досвідченими фахівцями. На мій погляд, дуже позитивний месидж, бо вважаю, що в Івано-Франківську в багатьох галузях є серйозні фахівці. Якби мене спитали, як би ти зробив у цій ситуації, то я б, наприклад, першого заступника, заступника з комунальних питань, головного лікаря і т.д. призначав не за політичними ознаками. Варто було б нинішніх фахівців залишити на своїх посадах. Правильно би було цих людей підтримати, домовитися з ними про певні правила гри. І таким чином постаратися побудувати конструктивну більшість з числа представників різних політичних сил. Хотів би, щоб ця більшість складала мінімум 50 голосів.
— Чи претендуватиме на посади «Фронт змін», який на виборах зайняв друге місце?
— «Фронт змін», безумовно, буде мати свої пріоритети. Ви напевне погодитися зі мною, що наша фракція об’єднала самодостатніх і успішних з точки зору управління і організації господарки менеджерів, досвід яких буде вагомим аргументом при формуванні і виконавчих структур, і комісій міської ради. Наразі зарано про них говорити.  Але, наприклад, склад наступної верхівки виконавчої влади, мені здається, можна спрогнозувати. Цілком очевидно, що секретарем міської ради буде обраний один з лідерів «Свободи» Руслан Марцінків. Перший заступник і заступник з комунальних питань, на мою думку, мали б бути призначені за квотою міського голови. На посади заступника з економічних питань і заступника з гуманітарних питань, очевидно, претендуватимуть представники ВО «Свобода». Хоча, що стосується заступника з економічних питань... Я би пропонував, виходячи з досвіду минулих років, об’єднати посаду заступника з економіки з посадою начальника фінансового управління. Це би було ефективно і правильно, а то сьогодні виходить так, що фінуправління багато за що відповідає, але мало на що впливає.

... і гроші
— Вам як депутату минулого скликання, тим більше голові бюджетної комісії, мабуть, не потрібно особливо вникати в суть міських проблем, бо вони вам відомі.  Як закінчується бюджетний рік?
– Закінчується бюджетний рік непросто. Виправдалися середньопесимістичні прогнози, висловлені в момент формування бюджету-2010. Бо дійсно ситуація розвивається дуже напружено. Вона не є катастрофічною, але є дуже і дуже напруженою. Бюджету буде непросто виконати всі свої завдання. Але навіть на останній сесії минулої каденції, прогнозуючи, що буде складний перехід від однієї каденції до другої, ми прийняли декілька бюджетних рішень, які дозволять міській раді повністю виконати свої зобов’язання перед бюджетниками. Так що механізми є. Важливо, що ми знаємо проблеми, і важливо, що маємо інструменти для вирішення цих проблем.
— Мова про кредит?
— Мова про те, що відкрилася можливість прокредитувати бюджет. Живемо на перехідному постійному кредиті. В результаті рішення, прийнятого на минулій сесії, маємо можливість навіть в грудні взяти кредит, аби закрити зобов’язання перед бюджетниками. А відтак перейти в січень і на новій податковій базі сформувати бюджет-2011.
— Яким очікується бюджет-2011?
– Тут чимало нового. В державі — абсолютно новий Бюджетний кодекс. Поруч з цим тривожні очікування від прийняття Податкового кодексу. А власне на цих двох документах буде будуватися бюджет 2011 року.
Якщо б бюджет формувався на старій законодавчій базі, то була б одна картина, сьогодні ж потрібно абсолютно переорієнтуватися. Коли я не знаю, від чого відштовхуватися, як рахувати, — не можу нічого спрогнозувати. Читаючи новий Бюджетний кодекс, бачу, що нам суттєво зменшили базу оподаткування. Іде мова про те, що мінімальні заробітні плати в наступному році будуть збільшуватися (не значно). Отже, та складова, яка стосується заробітної плати, повинна рости. А сьогодні я не бачу за рахунок чого вона повинна рости, якщо зменшилася сама база надходжень. Ось, наприклад, зменшилися адміністративні штрафи за порушення правил дорожнього руху. Це була серйозна позиція в нашому бюджеті. Єдиний податок — це був перший кошик, який забезпечував надходження на покриття заробітної плати бюджетним установам. Сьогодні він залишився в розпорядженні міського бюджету, але перейшов у зовсім іншу графу – тобто в так званий бюджет розвитку. Чим будуть покриватися ці шпарини, – наразі державний фінансист не пояснив. Можливо, будуть трасферти з державної казни.
Загалом же, якщо характеризувати ситуацію в загальному, то сьогодні, дякувати Богу, вона в стані, коли економіка країни не падає, економіка міста не падає. Вона має незначні тенденції до росту. Ці тенденції не дозволяють говорити про те, що буде легкий бюджетний рік, але вони дозволяють говорити про те, що він не буде складніший, ніж попередній.
Розмовляв Антін ТИМУРА
Категорія: | Додав: bond
Переглядів: 713 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]