Микола Саєвич: "Ми будемо намагатися працювати краще" Особлива увага цього року прикута до галузі житлово-комунального
господарства міста. Її реформують кардинальним шляхом. Міськрада
вирішила ліквідувати управління житлово-комунального господарства і
натомість створити департамент комунального господарства, транспорту і
зв'язку, а весь житловий фонд передати Єдиному розрахунковому центру,
який замовлятиме послуги з утримання будинків і прибудинкових територій.
Що дасть "зміна вивіски", чи не перешкоджає реформування галузі вчасній
підготовці міста до зими, доки існуватимуть стихійні автостанції
приміського сполучення і які плани виношує новостворений департамент на
2012 рік – про все це в інтерв'ю із заступником міського голови з
питань ЖКГ, транспорту і зв'язку Миколою Саєвичем. – Миколо Броніславовичу, реформування ЖКГ зараз відбувається не так,
як це пропонували ви і міськвиконком. План міськради кращий?
– Життя покаже. Ми планували укрупнення ЖЕО до чотирьох управляючих
компаній за територіальним принципом. Але сесія ухвалила рішення
створити одне підприємство – Єдиний розрахунковий центр. По суті це буде
одна велика управляюча компанія, яка стане балансоутримувачем житлового
фонду. ЄРЦ має дозвіл управляти майном і бути надавачем комунальних
послуг. Але на всі види робіт він найматиме виконавців на конкурсній
основі. Таким чином управління житловим господарством виведено в окрему
структуру. – Мешканці не розуміють, навіщо було створювати ще одну надструктуру-посередника з надання житлово-комунальних послуг?
– Мотивація була єдиною – через борги і банкрутство ЖЕО місто могло
втратити своє майно і житловий фонд, тому його передали ЄРЦ. Крім того,
поставлене завдання економити на всьому, в тому числі й на кількості
працюючих та адмінперсоналі. Окремих людей переведуть в ЄРЦ з ЖЕО, бо на
базі ЖЕО працюватимуть структури ЄРЦ. Тобто кількість працюючих не
збільшиться. Це контролюватимуть. – А якою буде структура новоствореного департаменту комунального господарства, транспорту і зв'язку?
– Департамент очолюватиму я як заступник міського голови. У складі
департаменту буде два управління – житлово-комунальної політики та
управління планування і реформування, якими керуватимуть заступники
директора департаменту. Першим заступником директора департаменту буде
колишній начальник УЖКГ Василь Білик. В структуру департаменту перейдуть
також кілька відділів ліквідованого УЖКГ (загальний, по роботі з ОСББ,
благоустрою, бухобліку, фінансово-економічний відділ з нагляду за
роботою комунальних підприємств, держзакупівель), а також новостворений
відділ транспорту і телекомунікацій. – Ініціатори ліквідації УЖКГ не приховують, що метою створення
департаменту є звільнення начальника відділу транспорту і зв'язку. Хто
його очолить?
– Остаточно ще не вирішено. – І заради цього треба було створювати департамент? Чим він буде кращим від УЖКГ?
– Я не можу сказати, чим буде кращий. Думаю, відбудеться оновлення.
Людей стане менше, навантаження зросте. Це має дисциплінувати.
Працівники департаменту отримуватимуть більшу зарплату і
відповідальність за роботу у них збільшиться. Ми будемо намагатися
працювати краще. Є люди, які це можуть, вміють і хочуть. – Реформування галузі не заважає підготовці до зими? Як вона відбувається?
– Ні. Все відбувається згідно з графіком. Окремі заходи вже виконані
повністю, окремі – в процесі роботи. Контроль здійснює УЖКГ. Виконавці
звітують не тільки йому, але й ОДА та Міністерству. Загалом підготовку
до зими місто виконало на 50%. – Котельню, яку передають "обленерго", встигнуть підготувати до опалювального сезону?
– Проблеми з цим є, але необхідна робота проводиться. Відповідно до
ухвали суду актом приймання-передачі "Теплокомуненерго" її вже передало.
Але в "обленерго" є претензії, що передані не всі основні фонди, які
були в 1999 році. Однак деякі засоби вже відслужили своє, їх замінили,
реконструювали. Тобто їх вже фізично нема. Загалом місто вклало в цю
котельню і мережі майже 20 мільйонів гривень. Йде переговорний процес.
Створені комісії на рівні заступника міського голови, керівників
підприємств, робочі групи. Є завдання підготувати котельню до
опалювального сезону та поточним ремонтом відремонтувати її мережі, щоб
подати тепло споживачам. Цього року за кошти з різних джерел це ще
зробить "Теплокомуненерго". А наступного року котельня повністю перейде
до "обленерго". Можливо, буде створене спільне підприємство з
"Теплокомуненерго". – Передача котельні не вплине на виділення ЄБРР кредиту на модернізацію системи теплопостачання міста?
– Вплине. Це форсмажорні обставини. Ми звернемось до ЄБРР і
проінформуємо про цю ситуацію. Кредитна угода підписана і там
передбачені штрафні санкції. Ми вивчаємо, чи не будуть вони до нас
застосовані і чи не відмовлять нам у кредиті. Зрештою, постає питання
доцільності кредиту, бо з котельнею на вул. Індустріальній від
"Теплокомуненерго" відходить третина споживачів і необхідно міняти
структуру теплопостачання. – А як щодо кредиту Світового банку на модернізацію "Водоекотехпрому"?
– Роботи виходять на завершальну стадію. Розроблений робочий проект
реконструкції очисних споруд, оголошений тендер на виконавців робіт і до
кінця місяця вони можуть зголошуватися. Вже є шість фірм-претендентів з
Польщі, Данії та України. Цього року ми маємо підписати контракт і
приступити до робіт, бо в 2012 році кошти мають бути освоєні. Зауважень
від Світового банку і міністерства щодо впровадження проекту вже немає.
Реконструкція передбачає повну заміну обладнання, автоматизацію
виробничих процесів й зменшення їх енергоємності. Покращиться рівень
очистки стічних вод, зменшиться негативний вплив на довкілля. Це будуть
одні з кращих очисних споруд, де також вироблятиметься біогаз і
електроенергія. – Місто бореться зі стихійними автостанціями приміських автобусів, але побороти їх не може?
– Нас це тривожить. Спільно з ДАІ та ДПІ ми проводимо рейди і
складаємо протоколи, але, на жаль, нічого не змінюється. Приміські
автобуси й надалі їздять до центральної частини міста. Цим має займатися
Головавтотрансінспекція, бо це є порушення ліцензійних умов, які вона
видає перевізникам. Всі протоколи про виявлені порушення ми направляємо
їм. – Пропозиція об'єднати приміські маршрути не знайшла підтримки в ОДА?
– Ми справді пропонували об'єднати приміські маршрути, щоб не було,
наприклад, маршрутів "Черніїв-Івано-Франківськ" та
"Угринів-Івано-Франківськ", а був один маршрут – "Черніїв-Угринів", який
би транзитом пролягав через місто. Чи розглядались наші пропозиції, я
не знаю. На розгляд цих питань нас ніхто не запрошував. Обласна влада
звернулася до міста з пропозицією погодити місця для стоянок приміських
автобусів. Але всі хочуть стоянки в центрі. На це ми погодитись не
можемо, хоча готові до компромісу. – В місті розпочався "вибірковий капремонт" доріг. Але на вулицях,
які "в капремонті" роками, жодних робіт не видно. Зокрема, на
Промисловій та Київській…
– Промислову мало ремонтувати обласне УЖКГ за кошти з державного,
обласного та міського бюджетів. Проведений тендер. Є переможець – ТзОВ
"Автошлях". Він виконав робіт на 200 тисяч гривень, які виділило місто. З
державного й обласного бюджетів грошей не виділили. Роботи зупинились.
Але ми проситимемо область виділити співфінансування, щоб завершити
ремонт. Щодо Київської, то міське УЖКГ свого часу вирішило там замінити
мережі. Робили це дуже довго. Вулицю треба капітально ремонтувати, але
це вже питання не до нас, а до управління капітального будівництва,
оскільки тепер саме воно відповідає за капремонти доріг. – Що буде з вулицею Кардинала Йосипа Сліпого, адже міський голова дав вказівку її відремонтувати КП "ДРЕУ"?
– КП "ДРЕУ" її розрівняє, спрофілює й "закатає" відпрацьованим
асфальтом, який знімають фрезою при ремонті інших доріг. Наразі
випробуємо таку технологію. Але хочу сказати, що зараз розробляється
перспективний план ремонту доріг на період до 2015 року. Протягом
місяця експлуатуючі організації мають визначитися, на яких вулицях їм
необхідно замінити свої мережі, і ми включатимемо ці вулиці до цього
плану. – На вул. Мазепи мали перекладати каналізаційний колектор, але цього не роблять. Чому?
– Чому не проведений тендер, нема фінансування і не проводяться
роботи, я не знаю. Проект є, кошти передбачені, робити це потрібно, щоб
вирішити проблему постійних підтопленнь центральної міської клінічної
лікарні. – Які роботи плануєте здійснити наступного року?
– Важко щось планувати, не знаючи, яким буде бюджет. Загальний бюджет
використовується на утримання. Всі основні роботи виконуються за кошти
бюджету розвитку. А надходжень нема. Пооб'єктний розподіл на
фінансування робіт з бюджету розвитку на цей рік нам затвердили лише
минулого тижня. Але планувати таки треба. Основне завдання – не наробити
нових боргів. – Але наступного року - ювілей міста і до нього теж треба належно готуватись, чи не так?
– Так, є відповідна програма підготовки до 350-річчя
Івано-Франківська, схвалена урядом. Фінансування робіт на більшості
об'єктів передбачається з державного бюджету. Зараз ці питання
узгоджуються. Ще в цьому році ми маємо провести тендери на виконання
робіт. Але грошей не виділяють. Ніхто не казав, що все має бути зроблено
до 7 травня. Кошти освоюватимуться впродовж 2012 року. Координація й
контроль виконання заходів покладений на першого заступника міського
голови Зіновія Фітеля. Записав Стах МІРЧУК