Субота, 20.04.2024, 08:05
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[65]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли »

МІСТО
04.08.2011, 23:16
Іван Яблонський:
«Хто стукає, тому відчиняють»

Чималий резонанс викликало у суспільстві прийняття Закону "Про доступ до публічної інформації", який набув чинності 9 травня 2011 року. Відтепер все, що цікавить кожного громадянина, можна сміливо запитати у того чи іншого чиновника. І отримати особисту відповідь. А скарг і претензій у громади до урядовців немало.    
Чи стануть відносини влади з громадянами прозорішими і чеснішими, спробуємо дізнатись у розмові з начальником відділу звернень громадян Івано-Франківського міськвиконкому Іваном Яблонським.
– Іване Франковичу, ви уже майже 10 років очолюєте  відділ звернень громадян міськвиконкому. Як за цей період змінився характер скарг та звернень франківчан?
–    Кількість звернень громадян з кожним роком зростає. За І півріччя 2011 року надійшло 2166 пропозицій, заяв, скарг громадян, що на 23% більше, ніж в минулому році. Це свідчить про зростання очікувань мешканців міста від керівництва виконкому міської ради, їх сподівань на дієву допомогу влади у вирішенні життєвих проблем. А проблеми залишаються такими ж. Найболючішим є питання надання житла. Саме з такими претензіями щороку звертаються сотні франківчан. Наприклад, цього року з питанням покращення житлових умов звернувся 321 франківчанин. Бувають просто кричущі випадки, коли в гуртожитській кімнаті на 12-15 кв. м проживають 10-12 мешканців. Вони уже роками стоять на черзі на отримання житла. Але реального зрушення й досі нема. Протягом майже двадцяти років у Івано-Франківську не збудовано за державний кошт жодного будинку. На пальцях можна порахувати тих, хто отримав житло.
–    А як стосовно надання комунальних послуг?
–    Актуальними залишаються питання ремонту покрівлі та встановлення індивідуального опалення, заміна каналізаційних і водостічних труб. В окремих мікрорайонах міста житловий фонд вже вичерпав себе, все устаткування застаріло. "Бородатими" вже стали питання ремонту доріг та надання матеріальної допомоги.
–    Який порядок звернення громадян?
–    Кожен мешканець міста має право звернутись до органів місцевого самоврядування. Є визначені дні прийомів міського голови, його заступників та начальників відповідних управлінь. У місячний термін це звернення розглянуть і надішлють відповідь. Варто зазначити, що не всі питання, з якими звертаються мешканці, у компетенції міськвиконкому. Наприклад, надання інвалідних машин та візків відбувається за рахунок обласного бюджету.
–    Як розрізнити поняття "запит", "скарга", "звернення"?
–    Наприклад, людина прийшла до УЖКГ і каже, що у неї на подвір'ї не ремонтуються вже років 20 пішохідні доріжки, і вимагає відповісти, коли влада планує їх відремонтувати. Це – звернення або скарга, на яке ми маємо дати відповідь у термін до 30 діб. Якщо людину цікавить графік ремонту тротуарів, тобто офіційний документ, що прийнятий владою, то це вже інформаційний запит. До запиту відносяться всі офіційні документи. Впродовж І півріччя 2011 року до виконкому міської ради надійшло 13 таких запитів.
–    Часто люди жаліються, що не отримують відповіді на свої звернення, а вимоги їхні не задовольняються?
–    Кожне звернення перебуває на контролі у керівництва. Якщо відповіді не отримали – це не завжди наша вина. Можна звернутись у відділ звернень і взяти копію, адже відповідь надається всім. У місті є проблеми з поштовими ящиками. Слід зазначити, що чиновник, який не відповів на інформаційний запит, за законом може бути оштрафований на суму від 425 до 850 грн.
–    За новим Законом "Про доступ до публічної інформації" забороняються так звані "відписки". Наприклад: "Тендери будуть проводитись згідно із законодавством".
–    Зрозумійте, відповідь на скаргу – це не завжди вирішення питання. Але якщо управління не в змозі вирішити проблему, то повинно аргументовано пояснити причини. Звичайно, люди часто й не раді такій відповіді. Тоді можна записатись на прийом до міського голови чи його заступників. Хто стукає, тому відчиняють.
–    Чи впливає на роботу відділу політична переорієнтація міської влади?
–    Я прийшов працювати у міськвиконком ще за каденції Зіновія Шкутяка. Політика політикою, але людські проблеми і розвиток міста не повинні від цього страждати. Можливо, колись було легше, до кризи міський бюджет мав більше коштів. Сьогодні складніше. Грошей на задоволення запитів громадян не вистачає, а потреби людей збільшуються.
–    Ви майже 30 років працюєте в органах державної влади області. Які найбільші проблеми чиновницької канцелярії?
–    Робота в органах влади досить складна і, як кажуть, невдячна. А у відділі звернень тим паче. Тут, як кажуть, один рік роботи йде за два. Щодня вислуховуєш скарги, претензії, невдоволення людей. Інколи перший відвідувач може так зіпсувати настрій, що вже й працювати не хочеться. Але якщо у твоїх силах хоч якось допомогти людині, ніколи не можна цим нехтувати.
 Розмовляла Мар'яна РИНДИЧ

Категорія: | Додав: bond
Переглядів: 697 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]