СУСПІЛЬСТВО - 10 Липня 2014 - Західний курєр
П`ятниця, 09.12.2016, 15:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Липень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Липень » 10 » СУСПІЛЬСТВО
13:27
СУСПІЛЬСТВО

ТО ВГОРУ, ТО ВНИЗ

Лідери серед навчальних закладів міста
Під час літніх канікул, як правило, відпочивають тільки діти. Уся педагогічна громадськість активно готується до наступного навчального року. Тим часом стурбовані навчанням своїх чад батьки активно вирішують наболіле для них питання – котра ж школа краща, де їхня дитина могла б комфортніше почуватися. Особливо це питання хвилює батьків майбутніх першокласників. Тут в хід ідуть найрізноманітніші методи. І головне – родичі в першу чергу зважають на популярність школи, її рейтинг. Чомусь в основному спрацьовує той фактор, що у школі має бути порядний директор, зручність добирання і аж ніяк не система навчання і результат педагогічної майстерності учителя. Зважаючи на думки батьків і освітян, пропонуємо реальний рейтинг навчальних закладів міста.


Щоби не перевантажувати читача цифрами та даними про всі майже три десятки навчальних закладів міста, ми вирішили дати лише першу п’ятірку. Щоправда, ми не орієнтувалися на те «сарафанне радіо», згідно з яким рейтинг школи формується на основі подобається чи не подобається. Як правило, основним показником рейтинговості навчальних закладів Івано-Франківська може слугувати хіба що територіальний фактор. У більш заселених мікрорайонах і попит на школу буде більшим. З цим одностайно погоджуються і в міському управлінні освіти і науки. Тим не менше, тут переконують, що дедалі частіше навчальний заклад для дитини обирають, спираючись на досягнення школи.
Освітянські чиновники переконують, що школа повинна особливу увагу звертати на основну місію – надання освітніх послуг. І саме на якості освіти мав би формуватися рейтинг шкіл. І зовсім не конкурси вчителя року чи школи року стають вирішальним показником якості навчального закладу. Як запевнив нас заступник начальника управління освіти і науки Івано-Франківська Петро Ласійчук, дуже багато насправді потужних учителів відмовляються брати участь у різних конкурсах, бо це, по-перше, забирає чимало часу, а, по-друге, лише створює ілюзію змагання. Насправді паперова робота не дає можливості виконувати основну місію – вчити підростаюче покоління. У той же час освітяни переконують, що тільки завдяки навчальному процесу можна добитися високого результату і відповідно посісти вищий щабель у рейтингу.
Звичайно, як такого рейтингу офіційно вам ніхто не назве. Натомість в міському управлінні освіти і науки демонструють таблиці із досягненнями учнів навчальних закладів за підсумками олімпіад. На переконання Петра Ласійчука, ми ще морально не доросли до слова рейтинг. Тому в міській освіті рейтингом прийнято вважати результати предметних олімпіад різного рівня, конкурсів, спартакіад тощо.
Петро Ласійчук застерігає, що відловити момент успішності навчального закладу за результатами зовнішнього незалежного оцінювання не вдається стовідсотково, оскільки всі результати ЗНО відомі тільки тим, хто його проходить. І якщо майбутній абітурієнт не має бажання повідомити свої результати, то ніхто не має права змусити його це зробити. З іншого боку, чиновник переконує, що тільки завдяки зовнішньому незалежному оцінюванню можна реально об’єктивно оцінити рівень знань учня.
«Ми ще морально не доросли до слова рейтинг, – зауважує Петро Ласійчук. –  Рейтинг має бути максимально простим або мінімально завантаженим. В інакшому випадку потрібно набирати ще один штат управлінців, котрий міг би об’єктивно оцінити всі критерії рейтинговості шкіл».
Тому в управлінні освіти пропонують рейтинги у розрізі різних аспектів. Усі вони піддаються Українській гімназії №1. Перевершити успіхи цього навчального закладу поки що не вдається нікому.
Про стабільність і високі показники навчальних досягнень вихованців навчальних закладів міста свідчать цифри. Протягом 2010-2014 років, за підсумками третього етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, п’ятірка лідерів виглядає таким чином: Українська гімназія№1, СШ №5, СШ №11, Природничо-математичний ліцей, ЗШ №22.
Четвертий етап олімпіад за аналогічний період дещо змінився. Лідерську позицію впевнено посідає Українська гімназія №1, за нею в чільній п’ятірці йдуть СШ №5, ПМЛ, ЗШ №22 і ЗШ №18. Власне, відштовхуючись від цих даних, можна з упевненістю стверджувати, що це і є реальний рейтинг міських шкіл.
«У нашому місті сформувався хибний рейтинг, а тому три четвертих усіх батьків мріють про номер школи. Яка різниця, в якій школі вчиться дитина? – здивовано запитує Петро Ласійчук. Аргументами на користь об’єктивної оцінки шкіл заступник начальника міського управління освіти називає підсумки проведення атестацій у школах. Щоправда, застерігає, мовляв, це також неефективний спосіб. – Ми беремо усі показники. Це робиться під час атестації загальноосвітнього навчального закладу. Уроки, діяльність адміністрації, стратегічний план, матеріально-технічне, методичне забезпечення, техніка безпеки. За два тижні тотальної перевірки робиться відповідний висновок. Семінари директорів також дають можливість проаналізувати системну роботу школи».
Але Петро Ласійчук стверджує, що говорити про такий рейтинг недоцільно, оскільки перевірка школи відбувається раз у десятирічку. За тих десять років кожен навчальний заклад може значно розвинутися або втратити свої позиції. А частіше нема права перевіряти. «Атестація не може бути рейтингом», – зауважує освітянин.
Відрадно, що, попри усі цифри, котрі нам продемонстрували в управлінні освіти, є ще один рейтинг, котрий не можна оминути увагою. Освітяни беруть до уваги ефективність участі шкіл за кількістю призових місць у третьому етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад. Незаперечним лідером у цьому рейтингу є, знову ж таки, Українська гімназія №1. Слідом за нею йдуть ЗШ №28, ЗШ №21, ЗШ №25 та ЗШ №3. Вагомим показником на користь гімназії є й те, що майбутній 11-класник Антон Процюк є кандидатом на Міжнародну олімпіаду з історії.
Відзначають освітяни і 25-ту школу, котра за останні роки значно піднялася у так званих рейтингах. В управлінні освіти переконують, що такого рівня у цій школі домоглися завдяки запровадженню поглибленого вивчення іноземних мов. Тому і готові ставити у приклад іншим навчальним закладам таку наполегливість колективу у досягненні основної мети школи – навчального процесу.
«Якщо батьки при виборі навчального закладу користуються лише попитом на школу, то це дуже хибний рейтинг. Має бути попит на вчителя, а вже потім на школу», – підсумовує Петро Ласійчук.
Володимир БОДАК


ТОП-5
1. Українська гімназія №1
2. СШ №5
3. СШ №11
4. Природничо-математичний     ліцей
5. ЗШ №22 та ЗШ №18

КОМЕНТАР
Ігор ДЕЙЧАКІВСЬКИЙ,  директор Української гімназії №1:
Ми не ставимо собі за мету із кимось конкурувати. А тримаємося ми в лідерах завдяки тому, що в нас є вчителі, котрі дійсно професіонали. Думаю, той факт, що у нас є четверо заслужених вчителів України, також багато говорить. Є у нас такі люди, котрі фанатично віддані своїй роботі. Це ті вчителі, для яких робота із дітьми є певним смислом життя.
Для того, щоб дитина добилася якихось результатів, насправді потрібно багато працювати. Знаю це із власного досвіду, бо коли сам щоденно працював із учнем, той здобув перше місце із правознавства в Україні. Система навчання, котру ми сповідуємо в гімназії, за двадцять років існування нашого закладу довела свою ефективність. Я знаю в Україні лише 10 шкіл, котрі фанатично займаються навчанням.

 

 

Переглядів: 231 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]