Четвер, 28.03.2024, 16:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
[356]
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті »

ДІЛО
– ЦНАП в Івано-Франківську створений одним із перших в Україні. Що стало поштовхом до відкриття такого Центру?
Справді, Центр надання адміністративних послуг в Івано-Франківську є одним із перших в Україні. До створення Центру мешканці звертались до установ, які працювали у різних приміщеннях за різним графіком прийому та були територіально розпорошені. Не завжди людина знала, які саме документи потрібно подати, в який кабінет звертатись, на що йшов не один день оббивання чиновницьких порогів. Ідея створення такого Центру, де були б максимально зосередженні муніципальні служби, з’явилась у міського голови ще в 2006 році, після ознайомлювального візиту івано-франківської делегації до аналогічного центру в литовському місті Вільнюс. А вже 6 жовтня 2010 року відкрито Центр надання адміністративних послуг в м. Івано-Франківську. Сьогодні ЦНАП виглядає так. Другий поверх відведений для роботи з бізнесом. Тут знаходиться Реєстраційна палата та Дозвільний центр, де представлені 15 місцевих та регіональних дозвільних органів. Адже мало підприємцю зареєструватись, треба мати погодження пожежників, санстанції тощо. Перший поверх облаштований для прийому громадян, які не є суб’єктами господарювання. Таким чином ми зрівняли у правах юридичних та фізичних осіб. Всі послуги, які надаються, внесені у єдиний реєстр, який кожні півроку переглядається і оновлюється. Кожна послуга прописана інформаційною карточкою, де зазначено перелік документів, які потрібно подати заявнику, платність чи безоплатність, терміни виконання, причина відмови. Ця інформація є відкритою і доступною у вигляді невеликих інформаційних листівок, на стендах в ЦНАП та на сайті МВК (www.mvk.if.ua).
 Режим роботи Центру продуманий так, щоб працюючі замовники могли скористатися своєю обідньою перервою і вирішити питання, що є компетенцією муніципальних служб, а саме: щоденно (понеділок – п’ятниця) з 9.00 до 14.00 без обідньої перерви. Крім того, проводиться особистий прийом громадян керівниками структурних підрозділів виконкому. Згідно з розпорядженням міського голови, в ЦНАП здійснюють прийом громадян керівники структурних підрозділів, зокрема, начальник управління житлово-комунального господарства, начальник відділу обліку і розподілу житла проводять прийом у понеділок, начальник служби у справах дітей  – у вівторок, начальник управління архітектури і містобудування – у середу, заступник начальника управління земельних відносин – у четвер. Прийом здійснюється з 14.00  до 16.00.
– Чи вдалося реалізувати поставлені цілі за рік роботи Центру?
– За цей час ми зробили вагомі кроки у перебудові відносин між мешканцями та владою. В центрі нашої роботи – пересічний мешканець міста Івано-Франківська. Основні засади діяльності ЦНАП – відкритість, зрозумілість, професіоналізм. Я вважаю, що сьогодні ми заслуговуємо на оцінку «добре».
Активно впровадили в роботу Центру новітні інформаційні технології.  Маємо свій інтерактивний сайт на офіційній сторінці МВК  за адресою: www.mvk.if.ua/cnap, де можна отримати всю необхідну інформацію про послуги, які надає Центр. Також ми запровадили для відвідувачів супровідні картки, де зазначено: з ким працював заявник, з яким питанням звертався, термін виконання послуги із кодом зворотного зв’язку.  За допомогою цього коду на сайті www.mvk.if.ua/cnap завжди можна дізнатись про стан виконання своєї послуги. Щоб зекономити час і сили відвідувачів, застосували СМС-повідомлення, якими інформуємо про виконання тієї чи іншої послуги.
– Які питання найбільше турбують мешканців Івано-Франківська?
– Варто відзначити, що за рік в Центрі надання адміністративних послуг зареєстровано понад 20000 звернень. Найбільший відсоток із них стосується земельних питань, зокрема видачі інформаційної довідки з державного реєстру земель. Вона необхідна для постановки на облік в міський центр зайнятості, отримання допомоги на дитину чи приватизації земельної ділянки. Також громадяни замовляють витяги із рішення міськвиконкому на виготовлення свідоцтва про право власності на нерухоме майно (квартири, гаражі, комори), цікавлять питання переобладнання (реконструкції) квартир.
– Які основні переваги діяльності такого Центру в місті?
– Основною перевагою є орієнтація на потреби споживача, а не на чиновника. Принципи «єдиного офісу»  та «єдиного вікна» дають можливість отримати максимальну кількість адміністративних послуг в одному місці. Однією з переваг є розширені та зручні «прийомні години», в тому числі робота без обідньої перерви. Вся інформація про послуги є відкритою і доступною у різних джерелах (сайти, стенди, телефон, інформаційні кіоски тощо). Новий підхід до прийому мешканців у відкритому приміщенні замість кабінетно-коридорної системи мінімізує умови для корупції та зловживань. У приміщенні Центру також є банківська каса, де можна оплатити рахунок за послугу, надаються послуги ксерокопій документів, є кавомат та кулер з водою. ЦНАП зручно обладнаний для комфортного перебування відвідувачів, є тут і дитячий куточок, і пандус для осіб з обмеженими можливостями. 
– Скільки часу зараз триває процедура надання послуг в ЦНАП?
– Муніципальні служби, які беруть участь у роботі Центру, надають 86 адміністративних послуг, за винятком соціальних, які надаються департаментом соціальної політики. Багато питань потребують розгляду виконавчого комітету або рішення сесії міської ради, тому термін виконання не менше 30 днів. Якщо питання не потребує втручання колегіального органу, то термін виконання 5-10 днів.
– Які недоліки є у роботі ЦНАП і як їх можна вирішити?
– Досі не врегульованим є питання прийняття Закону України «Про надання адміністративних послуг», що в свою чергу залишає складною  процедуру надання адміністративних послуг та тривалим термін виконання замовлень.
– Але й досі люди скаржаться на черги… 
– На жаль, таке явище є, але ми максимально намагаємось його уникнути. При складанні графіку ми враховували навантаженість служб відвідувачами. Якщо раніше управління архітектури мало один прийомний день на тиждень, то у нас «архітектура» приймає щодня. Ті служби, які мають високий рівень навантаження, працюють щодня, інші – через день або два рази на тиждень.
– Які перспективи для розвитку?
– За рік роботи ми є учасниками багатьох програм та конференцій. Зараз реалізовуємо  грантову програму за фінансування благодійного фонду «Відродження», згідно з якою буде встановлено електронне регулювання черги в Центрі та запроваджено електронний документообіг. Це дозволить зменшити матеріальні та часові ресурси при зверненні до нас.
Рік нашої роботи – це занадто малий термін, щоб зреалізувати всі задуми, які перед собою ставили. Якщо не будемо зупинятися на досягнутому, то європейська модель «універсамів послуг» буде реаліями в житті нашого міста.
Мар’яна РИНДИЧ
Категорія: | Додав: bond (27.10.2011)
Переглядів: 755 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]