Четвер, 19.10.2017, 19:54
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Січень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Січень » 17 » ВЛАДА
12:52
ВЛАДА
Автомобільна ієрархія
Кожному чиновнику –  по «Таврії»?


Українські високопосадовці у ролі своїх службових «коліс» полюбляють бачити саме іномарки. Традиція пересуватися на персональному авто виключно представницького класу передається чиновниками «з покоління в покоління». Але вже у найближчий час дорогі автомобілі зарубіжного виробництва можуть зникнути із гаражів українських «віп-начальників» усіх рівнів: від столичних шефів – до очільників місцевих органів влади. Принаймні, здається, саме так думають деякі опозиціонери…
Представники ВО «Батьківщина» подали на розгляд парламенту законопроект, яким хочуть не лише визначити граничні суми вартості автомобілів для різних категорій чиновників, але й добровільно-примусово пересадити усіх держслужбовців на витвори саме українського автопрому, бо сьогодні, на думку «батьківщинівців», чиновники користуються транспортом, який не відповідає економічній та соціальній ситуації в країні. А такі інновації і бюджетні кошти зекономлять, і вітчизняного виробника підтримають – вважають автори нового закону.  
«ЗК» з’ясував, яким автопарком сьогодні розпоряджаються очільники області та міста.


Залізні коні чиновників
Сукупний автопарк очільників лівого і правого крила «білого дому»  доволі невеликий – 32 машини. З них на балансі ОДА перебувають 19 легкових автівок та три мікроавтобуси, а міськвиконком обслуговує лише десять «легковиків».
Розподіляються засоби пересування між прикарпатськими посадовцями залежно від рангу: чим нижча посада – тим скромніша машина.
Отже, почнемо із автопарку ОДА. Про нього «ЗК» розповів заступник губернатора, а за сумісництвом керівник апарату облдержадміністрації Роман Струтинський.
На «автомобільному олімпі» – голова ОДА Михайло Вишиванюк, який користується  престижним автомобілем «Лексус» преміум класу. Варто уточнити: його ОДА орендує у столичному Держуправлінні справами. Вартість оренди, згідно з законодавством,  становить  символічних 1,20 грн.  на рік.  
Перший заступник керівника області Василь Плавюк користується послугами «Toyota Camry» 2008 року. Така ж сама автівка обслуговує ще одного «зама» голови ОДА Руслана Гусака.
Заступник голови облдержадміністрації Роман Струтинський по роботі їздить на «Mercedes-Benz» 2003 року, який, до речі, ще у попередній каденції возив Михайла Вишиванюка.
Заступник голови ОДА Василь Брус державні справи вирішує на «Volkswagen Tower» 2004 року, а Роман Іваницький та Ігор Зварич у своєму розпорядженні мають кожен по  «Skoda Superb» 2003 року.
Далі по «автомобільній» ієрархії – казенне «Chevrolet Epica» 2008 року, яким розпоряджається Василь Герей, начальник управління ресурсного забезпечення.
Два автомобілі «Daewoo Lanos» 2007 року належать департаменту агропромислового розвитку (Іван Андріїшин) та департаменту економіки (Василь Попович).
Припаркувалися у гаражі ОДА також п’ятірка «Волг» 2003-2004 років: на одній із них їздить начальник департаменту промисловості Павло Аврамченко, а інші 4 – роз’їзні: ними можуть користуватися усі обласні начальники.
На «Жигулях» 2002 року у службових питаннях по черзі їздять головний інженер та механік автопарку ОДА.
І замикає ієрархічну «драбину» службових автівок обласного чиновницького автопарку двійко старожилів – автомобілі СП «АвтоЗАЗ-Daewoo» 1997 року, закріплені за оргвідділом та аналітичним управлінням.
Міські посадовці автівки між собою теж розподілили «по-братськи». Як саме, «ЗК» розповів начальник господарського відділу МВК Михайло Нагірний.  
Отже, міський голова Віктор Анушкевичус вже другу каденцію поспіль користується послугами  економної «Skoda Superb» 2003 року.
Його перший заступник Зіновій Фітель у своєму розпорядженні має «Volkswagen Sharan» 1999 року.
Заступник мера і за сумісництвом головний комунальник Івано-Франківська Микола Саєвич у службових питаннях виїжджає на «Mitsubishi Grandis» 2005 року, Михайло Верес  – на «Skoda Octavia» 2003 року.
Заступник міського голови Любомир Слободян у розпорядження отримав «ВАЗ 21140» 2004 року. Ще одні «Жигулі» – «дев’ятка» – возять до роботи керуючого справами міськвиконкому Андрія Лиса.
Ще один експонат  виконкомівського автопарку  – «Daewoo Nubira» 1998 року  – свого часу вірою і правдою служив екс-секретарю міської ради, а сьогодні народному депутату Руслану Марцінківу. Щоправда, той вже під кінець перебування на посаді від автівки відмовився, а чинний секретар Микола Вітенко «естафету» прийняти ще не встиг, отож сьогодні «Nubira» числиться в автобазі як черговий автомобіль – користуються ним усі івано-франківські посадовці по потребі.  
Також на роз’їзді у МВК перебуває позашляховик «Ford Expedition», який у лютому 2010 року міськвиконком отримав від американців безкоштовно згідно із проектом міжнародної технічної допомоги.
А справжній раритет гаражу Івано-Франківського міськвиконкому – «бобик» – УАЗ-469 1990 року разом із «Нивою» 2002 року надали управлінню надзвичайних ситуацій.
Додамо, що ані автомобіль міського голови, ані автомобілі заступників не є власністю МВК. «Skoda Superb» міськвиконком орендує у КП «Вежа», «Mitsubishi Grandis» – у КП «Водоекотехпром», «Skoda Octavia» та «Жигулі» ВАЗ 21140 – у ТзОВ футбольного клубу «Чорногора».
Обходиться громаді транспорт  верхівки області майже у 700 тисяч гривень на рік, а міста – близько у двісті тисяч.

На роботу  на власних авто

Ще однією новацією у користуванні чиновниками службовим транспортом, згідно з новим законопроектом, стане те, що держслужбовці будуть мати можливість використовувати для робочих потреб власний автомобіль, і за це отримуватимуть, визначене Кабінетом Міністрів відшкодування.
Сьогодні у законах України така компенсація не передбачена, і згідно з чинним  законодавством, навіть якщо чиновник відмовляється від казенного авто і користується власним, то робить це повністю за власний рахунок.
Однак, багато прикарпатських чиновників все одно користуються своїми «колесами». Хтось просто не хоче чекати на службову роз’їзну автівку, бо  питання державного масштабу «горять», а комусь своя рідна просто миліша за службову.
Одним з таких держслужбовців є Руслан Гусак – заступник голови ОДА, якому адміністрація для службових потреб виділила автомобіль «Toyota Camry», проте частіше його можна побачити на «залізному коні» із його персонального гаража – позашляховик «Toyota Land Cruiser». Власними (а не службовими) авто цієї ж марки також послуговуються голова правління ВАТ «Івано-Франківськгаз», депутат міськради Ігор Прокопів та директор «Івано-Франківськтеплокомуненерго» Руслан Гайда.  

І позитив, і негатив

Зареєстрований опозиціонерами законопроект уже здійняв чимало галасу. На словах таку ініціативу підтримали і народні обранці від влади. Проте політологи закон відразу охрестили популістським, а його втілення у життя – майже фантастикою: мовляв, навіть якщо машини чиновників і мають бути скромнішими, то про їхню надійність, безпеку та хоч сяку-таку зручність не треба забувати.
Отож, підіб’ємо підсумки. Раціональне зерно в інноваційному акті опозиціонерів все-таки є, адже визначити межу вартості чиновницьких «залізних коней» справді не завадить. Проте поголовно усіх пересаджувати на найдешевші вітчизняні авта – більше нагадує витончений спосіб знущання. Та й іноземна делегація у «Таврію» теж навряд чи сісти ризикне. А так і до міжнародного скандалу не далеко…
Оксана ГЛУШКЕВИЧ

ДО ТЕМИ:
Президент обирає «Мерседес»
Якщо гаражі місцевих високопосадовців своєю розкішшю не дивують, то столична «стайня» – недоліки службових автобаз на периферії компенсує з лихвою.
Станом на 2012-й рік «Автобаза Державного управління справами» нараховувала 385 красенів-автомобілів різних марок та років випуску, які покликані забезпечити ефективну діяльність Президента України.
Тут є все: від газонокосарок до уже реліктових вантажівок та навіть музейних експонатів на кшталт «зілів».
Одних тільки «президентських» «Mercedes-Benz S 600 L» тут шість штук. «Простіші» «Mercedes-Benz S 600» – ще чотири штуки. А ще четвірка – «Mercedes-Benz S 500 L4М». І ще десяток – «просто» «Mercedes-Benz S 500». Разом: 24 справді дорогих автомобілів класу «преміум» від престижного виробника – для того, щоб возити вартісні, в державному сенсі, тіла.  
Справжній сучасний варіант радянського «Гаражу особливого призначення», з яким не міг розпрощатися ні попередній президент Віктор Ющенко, ні чинний Віктор Янукович.

Переглядів: 625 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]