Четвер, 21.09.2017, 12:27
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Листопад » 10 » ПОГЛЯД
14:37
ПОГЛЯД
Навіщо видумувати велосипед?
Замість ухвалення нових програм розвитку комунального транспорту краще виконувати існуючі


Після вересневого страйку приватних перевізників міська рада доручила управлінню економічного та інтеграційного розвитку спільно з ДКП «Електроавтотранс» до 1 листопада розробити програму розвитку комунального транспорту. Здавалось би, логічний крок. Страйкуючи, перевізники на шість годин зупинили всі автобуси, які обслуговували міські маршрути. І щоб місто в подальшому від них не дуже залежало, настав час подумати про розвиток комунального електро- і автотранспорту. Однак, навіщо розробляти нову програму розвитку, якщо не виконуються вже ухвалені міські й державна програми розвитку ДКП «Електроавтотранс»?



Інвестиції  в тролейбус

Член створеної міським головою робочої групи з розроблення нової програми розвитку комунального транспорту, депутат міськради від ВО «Свобода» Роман Харук цього теж не зовсім розуміє. Він зазначив, що в ДКП «Електроавтотранс» є ухвалені урядом та міською радою чинні програми розвитку підприємства. «У них це все є. Щороку вони подають свої пропозиції. Їх просто треба брати до уваги і враховувати при формуванні бюджетів», – вважає Р.Харук.
Натомість начальник управління економічного та інтеграційного розвитку міськвиконкому Богдан Білик причини невиконання існуючих і доцільність розроблення нової програми розвитку комунального транспорту пояснив так: «Існуючі програми не виконуються, бо в бюджеті нема на це коштів. Нова програма розробляється з метою залучення на її виконання кредитних та інвестиційних ресурсів, державної допомоги, бюджетних коштів і коштів екологічних грантів, які ми можемо направити на розвиток екологічно чистого тролейбусного транспорту і одночасно розбудовувати під це дорожньо-транспортну інфраструктуру міста», – наголосив Б.Білик. Він повідомив, що головним завданням нової програми, яку незабаром винесуть на розгляд міськвиконкому, буде розширення мережі саме електротранспорту та збільшення кількості тролейбусів. А ось у розвитку мережі маршрутів комунального автотранспорту і придбанні нових автобусів, за його словами, в Івано-Франківську потреби, начебто, нема.

Автобуси на стежці динозаврів
Однак з цим твердженням не погоджується директор ДКП «Електроавтотранс» Леонід Яковець. Він каже, що розвивати комунальний автомобільний транспорт громадського користування і закуповувати автобуси великого класу містові теж необхідно. Паралельний розвиток електро- і автотранспорту, коли комунальні підприємства у своєму парку мають і тролейбуси, і автобуси, – це поширена практика. «Свого часу мені вдалося в цьому переконати колишнього міського голову Зіновія Шкутяка, і у 2001 році ми придбали п’ять автобусів великого класу марки «Кароса», – згадує Л. Яковець. –  Щоправда, не нових, а після восьмирічної експлуатації за кордоном. Але більше великими автобусами для міських маршрутів наше підприємство не поповнювалося». Ці «Кароси» й досі обслуговують маршрут №13 – єдиний в місті, так би мовити, соціальний маршрут комунального автотранспорту, зокрема, для мешканців густонаселених мікрорайонів вулиць Довженка-Мазепи та вулиць Пасічної-Федьковича, де розташована й обласна клінічна лікарня. Хоч з кожним роком підтримувати старі автобуси в належному робочому стані стає дедалі важче і дорожче.
Але що для Івано-Франківська п’ять великих автобусів на одному маршруті,  якщо колись на 18-ти маршрутах їх було 150? Тож містом тепер і сновигають в гонитві за пасажирами майже 300 приватних «бусиків», які обслуговують 45 маршрутів, і в «години пік» ледве справляються з існуючими пасажиропотоками, а решту часу їздять майже порожніми. Хоча, як стверджує директор «Електроавтотрансу», відповідно до розрахунків київських фахівців, в Івано-Франківську мало б бути 60 тролейбусів, 100 автобусів великого класу та 100 мікроавтобусів, які б їздили лише тими вулицями, де недоцільно прокладати тролейбусні й автобусні маршрути.

Гальма розбудови
Та й з анонсованим міською владою розвитком тролейбусного руху не так все просто. Говорячи про розширення мережі тролейбусних маршрутів, слід усвідомлювати, що наразі її стримує не так потреба у збільшенні парку тролейбусів, як необхідність спорудження нових тягових підстанцій, які б дали змогу прокласти довгоочікувану тролейбусну лінію вулицями Коновальця-Петлюри-Довженка до автостанції №3 на вулиці Мазепи. А в перспективі – вулицею Мазепи, через Південний і Північний бульвари на вул. Галицьку. «Орієнтовна вартість тягової підстанції вісім мільйонів гривень, – каже Л. Яковець. – Їх необхідно споруджувати за новими стандартами і комплектувати сучасним обладнанням, щоб згодом не перебудовувати, а діючі підстанції треба модернізовувати. Без цього подальший розвиток мережі тролейбусних маршрутів неможливий».
Хоча про оновлення тролейбусного парку теж не слід забувати. Зараз на балансі «Електроавтотрансу» є 46 тролейбусів. Дві машини перебувають не в робочому стані. На лінії випускають 32 тролейбуси, а решта залишаються в депо для проведення ремонтів та виконання регламентних робіт. Рухомий склад зношений більш як на  75%. За останні п’ять років вдалося придбати лише п’ять нових машин. Затрати на експлуатацію тролейбусів виробництва «Південмашу» настільки великі, що використовувати їх вже економічно недоцільно. Тому міська влада звернулась до Київської міськдержадміністрації з проханням після одержання Києвом нових тролейбусів до «Євро-2012» передати Івано-Франківську 15 машин марки «Шкода». Хоч Київ і не відмовляється допомогти нам тролейбусами, але програма оновлення парку рухомого складу в містах, які прийматимуть «Євро-2012», теж «пробуксовує» і необхідної кількості нових тролейбусів навіть столиця, за словами Л.Яковця, ще не отримала.

Надія вмирає останньою
Все це наштовхує на думку, що виконання заходів нової програми розвитку комунального транспорту Івано-Франківська у найближчий час виглядає доволі примарно. «Міська влада поставила задачу написати нову програму. Ми подали свої пропозиції. По грантових програмах з управлінням економіки ми працюємо вже чотири роки, але результату нема. Про що можна вести мову, якщо не виконується урядова програма співфінансування з держбюджету придбання нового рухомого складу за підписом колишнього прем’єр-міністра Януковича, яку досі ніхто не відміняв?» – знизує плечима Л.Яковець, котрий щойно повернувся з Криму, де відбулась галузева нарада щодо коригування згаданої урядової програми. Втім, є й оптимістичніша інформація. На цій нараді Леонід Яковець відстояв не лише збереження пункту про державне співфінансування придбання нового рухомого складу на 2012 рік, але й домігся того, що держава має співфінансувати будівництво нових ліній контактних мереж. Хоча хтозна, чи будуть ці пункти урядової програми виконуватись?..
Хвалимир ВЛАДІВ
Переглядів: 442 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]