Понеділок, 25.09.2017, 13:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Липень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Липень » 5 » МІСТО
11:39
МІСТО
Як вас можуть без вас оженити

З ПОШТИ «ЗК


Але мова йтиме не про весілля, а про роботу всім відомого ЄРЦ. Зайшли ви на сайт ЄРЦ подивитися, що вам нарахували за місяць, і з подивом бачите, що оплата зросла майже у два рази (розрахунок ЄРЦ по конкретній квартирі є в редакції).
Починаєте з’ясовувати і виявляєте цікаві речі.


Так, до оплати за травень 2012 р. виставлено суму 0,6002 грн. за кв. м за поточний ремонт внутрішньобудинкових систем. В акті на виконання робіт не вказано, який це ремонт. Якщо це поточний, то він має бути включений в план-графік ремонтів, в будинку мають бути розміщені оголошення, має бути складений дефектний акт, складений попередній кошторис, проведена оцінка кошторису ДП «Укрдержбудекспертиза». Має бути розглянуто пайову участь власників у ремонті при наявності заперечень з боку власників чи наймачів. Відсоток співфінансування з бюджету і мешканцями має складати 50% на 50%. Нічого цього немає, а рахунок виставлений. Отут то вас без вас і женять.
Не зрозуміло, чому за ремонт окремого стояка мають платити всі мешканці будинку, чому такі привілеї мають тільки окремі мешканці за рахунок всіх. Якби ремонтувався дах чи підвальні системи, то було б зрозуміло. А так виникає питання.
В ЄРЦ пояснюють, що ремонт не поточний, а аварійний. Але чому тоді в розрахунках вказано, що це поточний ремонт?!
Щодо аварійних ремонтів. Не зрозуміло, чому їх мають оплачувати мешканці будинку, коли в кожному будинку є структура, яка проводить техобслуговування будинкових систем і повинна забезпечувати їх безаварійне функціонування (за логікою), за що вона отримує відповідні кошти. (Правда, якщо подивитись на перелік робіт по техобслуговуванню, то виникає великий сумнів у їх виконанні, а кошти перераховуються). Якщо вона не виконує своїх обов'язків і не забезпечує безаварійну роботу, то ремонт в аварійних ситуаціях вона повинна робити за свій рахунок. А вас без вас знову женять.
Цікаво, чи оплачує міська влада аварійні роботи, які виконують «Водоекотехпром» і «Теплокомуненерго», які виникають на їх трасах?! Сумніваюсь! До речі, дефектного акта, який є підставою для виконання робіт, немає.
Викликає сумнів і оплата за дезінсекцію. В акті на виконання не вказана площа дезінсекції, місце проведення. В акті вказана сума оплати робіт – 578 грн., а в довідці Центру профілактичної дезінфекції вказано цифру 390, яка незрозуміло чого стосується. І чому знову виклик мають оплачувати всі мешканці будинку? Уявіть собі ситуацію, що кожен день в ЄРЦ хтось телефонує з будинку і вимагає проведення дезінсекції, бо йому заважають спати комарі, а ЄРЦ вирішує це питання позитивно. Помножте 0,14 (оплата дезінсекції за кв. м) на 30 днів та площу квартири, і у вас волосся стане дибом. І знову вас без вас і женять.
Досі ЄРЦ не уклав угод з мешканцями, тобто діє протиправно. Викликає подив, що управитель (ЄРЦ) може приймати рішення «...за наявності мовчазної згоди власників (наймачів)» та проведення зборів «...якщо на них присутні не менше трьох власників». Тобто, трійка може вирішувати питання, які стосуються цілого будинку (в даному випадку 129 квартир). Отут то вас без вас і знову женять (а точніше, викачують кошти з вашої кишені без вашої згоди). І мимоволі виникає асоціація з всім відомими трійками за часів комуністичного режиму.
Гадаю, що описане мною, не є винятком. Цікаво, куди тільки дивляться міська влада і численні контролюючі органи?!
З повагою   Валерій Плисак,
член НСЖУ,
м. Івано-Франківськ


Вадим Войтик:
«Рівень довіри до ЄРЦ зростає»


Прокоментувати листа пана В.Плисака та відповісти на інші питання стосовно роботи Єдиного розрахункового центру ми попросили його директора Вадима Войтика.

– За ремонт якогось окремого стояка повинні платити всі мешканці будинку чи лише окремих квартир, які ним користуються?
– З правової точки зору повинні платити всі мешканці будинку, бо стояк  є елементом загальнобудинкової системи. Але, на жаль, мешканцям це важко пояснювати. Навіть у нас є внутрішня дискусія з цього питання. Тому у більшості випадків, коли можна виокремити групу зацікавлених осіб з числа мешканців і це співпадає з логікою утримання будинку, оплату таких робіт ми намагатимемося розподіляти на цю групу зацікавлених мешканців. Але є і винятки. Скажімо, ремонт даху. Зрозуміло, що тече на голови мешканцям верхнього поверху, а мешканці нижніх від цього не страждають. Але це не означає, що лише мешканці верхнього поверху мають оплачувати ремонт даху будинку.  Тож коли є загальнобудинкові інтереси, ми будемо здійснювати співфінансування ремонтних робіт за участю всіх мешканців.
– Що підпадає під визначення аварійних ремонтів і техобслуговування?
– Тут є проблема різниці у термінології. У будівельній класифікації визначені терміни технічного обслуговування, поточного і капітального ремонтів. Аварійного ремонту там нема. Це термін, яким послуговується виконавець послуги. Якщо будинок залишився без води – це аварійна ситуація. І якщо для того, щоб її знову подати, потрібно вирізати і поміняти шматок труби, – це можна вважати аварійним ремонтом. Ми, звісно, могли б пройти всю передбачену процедуру: повісити оголошення, зібрати збори мешканців, скласти кошторис, отримати погодження, але на все це потрібен час, а будинок чи кілька квартир по стояку залишалися б без води. Тому наше положення передбачає виконання таких робіт по факту, щоб усунути проблему. При таких ситуаціях роботи вартістю до трьох тисяч гривень ми негласно вважаємо умовно аварійними. А техобслуговування включає в себе і витрати на персонал. Ніхто ж не задумується над тим, за чий кошт ходить на виклики майстер, працюють інженери, паспортисти. Це все – за кошти мешканців. Різниця в тому, що в ЖЕО адмінапарат  колись складав 200-300 осіб на ціле місто, а зараз у нас 20-30 осіб. На його утримання ми вкладаємося у 8% в структурі так званої квартплати. А ЖЕО зібраних коштів не вистачало навіть на зарплати своїм працівникам. Фактично за кошти, які мали йти на ремонти будинків, виплачували зарплату.
– Хто зараз визначає що, де, коли і на яких умовах фінансування ремонтувати?
– Справді, є зауваження стосовно того, у який спосіб і ким приймається рішення щодо виконання робіт і хто їх контролює. Ми намагаємося дотримуватися порядку, затвердженого сесією міської ради. Спершу мають бути збори мешканців, погодження, підписання протоколів, кошториси. Це не проста процедура. Більше того, можна сказати, що вона нам не вигідна, бо доводиться безкінечно людям щось доводити, пояснювати і переконувати, ходити на збори, на яких люди ганьблять наших працівників. Але це правильніший шлях, ніж той, що був досі. Колись титульні списки ремонтів складали чиновники, погоджували комісії міськради і затверджував міськвиконком. Людей фактично було усунуто від цього процесу.
– Люди кажуть, що ЄРЦ не уклав з ними  угод і працює протиправно…
– Звернімося до здорового глузду. За відсутності угоди ніяка організація не буде надавати послуги. Обленерго відключить світло, водоканал – воду і каналізацію. Але у нашому випадку є послуги, скажімо, прибирання та обслуговування, які призупинити і не виконувати просто не припустимо. Можна стояти осторонь і спостерігати, як будинок і його прибудинкову територію засиплять сміттям. Потім прийде санстанція й прокуратура і нас оштрафує. Тому є послуги, які мусять надаватися. Це наш обов’язок. Коли перший раз прийшла наша двірничка, а мешканці її не прогнали з подвір’я і не сказали, що прибиратимуть самі, це означає, що вони погодились з тим, що така послуга їм надаватиметься. У той момент вони уклали угоду. У нас є 50 тисяч абонентів, і якщо ми з ними почнемо дискутувати щодо наявності чи відсутності договорів, будинки потонуть у смітті та лайні. Але потроху ми ходимо по квартирах і укладаємо з мешканцями письмові угоди. Наразі таких укладено вже тисячу. І цю роботу ми продовжуватимемо. Ми не хотіли робити це старими ЖЕКівськими методами, коли для того, щоб отримати якусь довідку, треба було у примусовому порядку укласти угоду. Але, побоююсь, що ми змушені будемо до цього повернутись.
– На що найбільше скаржаться мешканці?
– Найбільше – на конкретні проблеми. Скарги на якість робіт поодинокі. Адже приймають ці роботи за участю представників мешканців. Найхарактернішими були спроби оспорити саму доцільність існування ЄРЦ. Але ця хвиля вже спала. Тепер вона перемістилась у кабінети. Нас почали грунтовно перевіряти контролюючі органи. Були непорозуміння щодо нарахувань. Люди звикли платити квартплату за сталою сумою і не всі розуміли, чому цифри різняться відповідно до наданих послуг. Найпроблемнішим є мікрорайон так званого «БАМу», де буває по 30-60 звернень з одного будинку. Житловий фонд там перебуває у катастрофічному стані. Останнім часом збільшилась кількість звернень від мешканців вулиці Хоткевича, з території колишнього ЖЕО №8.
–    Хтось уже відмовився від послуг ЄРЦ і змінив управляючу компанію?
–    Так. З балансу ми зняли 10 будинків, мешканці яких захотіли змінити управителя. Але водночас вже прийняли на свій баланс два нові будинки і ще по восьми будинках триває процес підготовки документів. Люди мають право вибирати і це нормально. Оцінювати комунальну реформу і нашу роботу можна буде через якийсь час. Рівень довіри до ЄРЦ зростає. Свідчення тому – рівень платежів за останній місяць. Фактично ми вийшли на цифру, яку ЖЕО збирали за свої послуги до реформи. 
Записав Стах МІРЧУК



Переглядів: 526 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]