Вівторок, 19.09.2017, 19:07
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Березень » 29 » МІСТО
19:31
МІСТО
Змагання з бездоріжжям

Влада в Івано-Франківську змінюється, а невідремонтовані дороги залишаються

Одвічна проблема ремонту доріг постає перед обласним центром Прикарпаття щороку. Її інтенсивно «експлуатують» різні політичні сили у надії на підтримку електорату на чергових виборах. А виборці все ще вірять, що з приходом чи то нового мера, чи то нових депутатів міськради ситуація з міськими дорогами нарешті зміниться на краще. Так
і зараз: опозиція, котра хоче стати владою, «критикує
і обіцяє», влада ж – знає своє… 

У селі дороги кращі?
Минулої п’ятниці на площі перед адмінбудинком можна було спостерігати незвичну картину. Разом з дорогими іномарками та позашляховиками, якими обласні депутати і чиновники з районів якраз з’їжджалися на чергову сесію облради, під стіни місцевого «білого будинку» приїхали й кілька фірманів на своїх підводах. Прикрасивши їх транспарантами: «Мер, пора перестати красти на дорогах», «Мер, війна закінчилась. Роби дороги» і «За розбиті дороги – мера у відставку», вулицями Січових стрільців та Коновальця, проїжджі частини яких після минулої зими перебувають у вкрай незадовільному стані, протестна колона попрямувала до «найгіршої в місті вулиці» Дудаєва, де відбулися перегони на фірах. Перемогли у них фірмани з Крихівців, які після перегонів по бездоріжжю сказали, що у них в селі дороги кращі.
«У такий спосіб ми хочемо нагадати владі, щоб вона виходила із зимової коми і звернула увагу на те, що місто деморалізоване відсутністю європейських доріг», – пояснив організатор акції громадський діяч Руслан Коцаба. І додав: якщо влада належно не відреагує та не почне нарешті якісно ремонтувати дороги, такі акції стануть щорічними. «У міськраді зараз є політична сила, яка казала, що ямковий ремонт – це відмивання грошей. Зараз ми бачимо, як ця політсила робить ямковий ремонт», – зазначив Р.Коцаба.

Нагадали владі, як та опозицією була

На футболі, комунальному господарстві та технології ремонту доріг у нас знається кожен. От тільки до того часу, поки не прийде до влади. Потім ці обширні знання ніби кудись безслідно зникають. Але то так, до слова. Звісно ж критикувати з позиції опозиції, коли чим гірше, то краще, значно легше, ніж в умовах мізерного міського бюджету і дефіциту його наповнення домогтися суттєвих зрушень у розвитку того ж футболу, галузі комунального господарства і ремонту доріг. Зрештою, за один рік чи навіть за одну так звану владну каденцію зробити це практично неможливо. Однак прагнути змін необхідно, щоб навіть за таких умов робити бодай перші кроки та закласти міцні підвалини на майбутнє.
Пригадуєте гасла «За зміни, на які чекають», «Змінимо дороги на краще» та «Європейському місту – європейські дороги»? Саме вони свого часу допомогли Вікторові Анушкевичусу вперше сісти у крісло мера.
А ще не забули, як голова асоціації таксистів, відомий підприємець, меценат, громадський діяч і теперішній депутат міськради Роман Харук навесні 2009 року переіменував одну з найгірших на той час вулицю Дудаєва на «проспект Анушкевичуса» і «з вдячністю за європейські дороги» подарував мерові старого «Запорожця»?

Асоціація таксистів також судилася з міською владою за обіцяний нею, але так і не виконаний ремонт вулиці Марійки Підгірянки, а восени того ж року надіслала в міськвиконком «Поради Анушкевичусу щодо ремонту доріг та тротуарів у місті Івано-Франківську». Минули роки. Колишні опозиціонери стали депутатами. Вулицю Марійки Підгірянки так і не відремонтували, а на «проспекті Анушкевичуса-Харука», який за цей час теж мало змінився, вже інший громадський діяч Р.Коцаба влаштовує перегони на фірах.

Вибірковий капремонт
Очевидно, що та «політична сила», на яку натякає Р.Коцаба, – це ВО «Свобода», що одержало переконливу перемогу на попередніх виборах до міської ради. Торік саме їй вдалося таки домогтися зміни системи ремонту міських доріг. Відмовившись від практики ямкових ремонтів, акцент було зроблено на так званому «вибірковому капремонті» найнапруженіших перехресть і окремих ділянок, завантажених транспортом магістральних вулиць, дорожнє покриття яких не витримувало жодної критики. Ремонт виконувався на тендерних засадах, сучасною технікою, у вечірній час і без перекриття вулиць. Правда, при цьому обходились лише зняттям верхнього шару покриття та настеланням нового асфальтобетону.

І все було б нічого, якби на відремонтованих ділянках знову не утворилися ями. Тож критика минулорічних ремонтів, начебто, справедлива. Але не зовсім. Тому заради справедливості варто зазначити, що більшість відремонтованих доріг таки успішно пройшли випробування доволі суворою зимою. Також з високою ймовірністю можна стверджувати, що нове асфальтне покриття на вулицях Деповській та Галицькій теж би не почало розходитися по швах і руйнуватися, якби його не настеляли пізньої осені після дощів та під час перших приморозків. Просто не варто вже було тоді починати ці вулиці ремонтувати. Зрештою, на усунення небагатьох дефектів нового асфальтного покриття грошей міського бюджету вже не витрачатимуть, адже впродовж трирічного гарантійного терміну фірми, які виконували ремонти, робитимуть це за власні кошти. А ось інших ремонтів, навіть вибіркових, у Івано-Франківську вони вже, мабуть, не робитимуть. Принаймні, у цьому в один голос запевняють і депутати міськради, і міський голова.

Дорожня карта
Які ж дороги ремонтуватимуть у 2012-му? Відповідь на це питання цікавить не лише професійних водіїв та автолюбителів, але й більшість іванофранківців.
Ще наприкінці минулого року у всесвітній павутині з’явилась карта ремонту доріг Івано-Франківська у 2012 році, котру на своєму блозі оприлюднив один із теперішніх комунальних керівників, який тісно співпрацює з партією депутатської більшості у міськраді. А вона, як відомо, завжди наголошує, що у своїй діяльності сповідує принципи прозорості й відкритості. Тому вже сам факт оприлюднення попередніх планів ремонту доріг заслуговує на певну увагу. Тим більше, що не всі, кого це цікавить, мають можливість почерпнути її з Інтернету, а офіційної інформації про плани ремонту доріг немає ні на сайті міськвиконкому, ні на сайті міськради, ні у пресі.
Плани, без перебільшення, – грандіозні. Загалом це 42 об’єкти, які за пріоритетами розділені на три категорії. До першої – обов’язковий ремонт – внесено 18 об’єктів. Це перехрестя вулиці Галицької та Калуського шосе, вулиці Хіміків, Тролейбусна, Целевича, Берегова, Пулюя, Тичини, Бельведерська, перехрестя вул. Короля Данила-Ленкавського, частина вул. Сагайдачного, вул. Б. Хмельницького, перехрестя вул. Василіянок-Галицької, част. вул. Грушевського, част. вул. Деповської, вул. Й. Сліпого, част. вул. Січових стрільців, част. вул. Сахарова, вул. 100-річчя Червоного Хреста.
Другу категорію становлять об’єкти капітальної реконструкції та будівництва. Це перехрестя вул. Пасічної-Галицької-Тролейбусної, вул. Промислова, три ділянки Набережної імені В.Стефаника, вул. Проектна (між вулицями Мазепи і Короля Данила), вул. Побутова та будівництво нового перехрестя вулиць Галицької-Ковальської-Княгинин. (Цікаво, що це перехрестя колись мало з’явитися саме там, де зараз у сквері будують нову церкву, тому його запропонували «посунути» ближче до аварійного приміщення Народного дому «Княгинин»).
Ну і остання, третя, категорія – це вулиці, які бажано було б відремонтувати. До неї потрапили част. вул. Горбачовського, част. вул. Сагайдачного, вул. Лермонтова, Богунська, част. вул. Макогона, вул. Гарбарська, Ковальська, Військових ветеранів, Манюха, част. вул. Дучимінської, част. вул. Кисілевської, вул. Стуса, част. вул. Тополиної, вул. Республіканська, част. вул. Мазепи (за озером) та вул. Сухомлинського.

Перелік вражає, чи не так? Безперечно, кожна із зазначених вулиць потребує ремонту. Окремі з них чекають на нього десятиліттями. Але чи вистачить на все це коштів? Було б дуже добре, якби з цього переліку вдалося відремонтувати бодай по кілька вулиць із кожної категорії.

Без коментарів
Зрозуміло, що життя у вищенаведений «план» внесе суттєві корективи. А тому основне питання – які ж дороги ремонтуватимуть у 2012 році? – все ще залишається без відповіді. Офіційної інформації про це ніхто з посадових осіб наразі не надає, від коментарів вони утримуються, а то й відверто уникають спілкування. Мовляв, поки все не буде узгоджено і затверджено, нема про що говорити. Залізна логіка, з якою не посперечаєшся. Зрештою, чиновників теж можна зрозуміти. Розкриття тендерних пропозицій на ямковий і поточний ремонт відбудеться наприкінці тижня, а про капітальні роботи взагалі ще нема мови.
А ось мерові замовчувати проблему доріг не личить. Поки на «проспекті його імені» відбувалися перегони на фірах, Віктор Анушкевичус на сесії обласної ради заявив, що коштів з держбюджету ні на ремонт доріг, ні на підготовку до 350-річчя (за які, в тому числі, мали здійснити реконструкцію вулиці Шевченка на пішохідну зону) Івано-Франківськ ще не отримав.
Дещо швидше мер поінформував, що в міському бюджеті 2012 року на експлуатацію доріг передбачено 7,2 мільйона гривень, на поточний ремонт – 3,5 млн., на ремонт міжбудинкових проїздів по розпоряднику коштів управлінню капітального будівництва – 2 млн. і ще 500 тисяч гривень – по розпоряднику коштів департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку. В.Анушкевичус наголосив, що особисто об’їхав всі вулиці міста з нотатником, до якого занотовував найпроблемніші ділянки, які потребують негайного ремонту, і вже дав доручення починати ремонти вулиць Мазепи, Чорновола, Коновальця, Петлюри, Пасічної та Целевича. Щодо капітальних робіт, то вони, за його словами, передовсім стосуватимуться реконструкції з розширенням до п’яти смуг руху перехрестя вулиць Галицької-Тролейбусної-Пасічної, капітального ремонту вулиць Січових стрільців та Гординського, перехресть вул. Василіянок-Галицької-Північного бульвару імені Пушкіна і вулиці Горбачовського-Калуського шосе.

Жодним словом мер не обмовився про нове перехрестя вулиць Галицької-Ковальської-Княгинин, а також не згадав про розширення з влаштуванням нового світлофорного об’єкта перехрестя вул. Сахарова-Бандери, яке мали зробити ще рік тому, щоб продовжити тролейбусний рух з правим поворотом з вулиці Сахарова на вул. Бандери і до Європейської площі, чого вже давно просять пасажири і що неодноразово пропонувало керівництво ДКП «Електроавтотранс».

Окрема думка
Насамкінець, заради тієї ж справедливості, варто зазначити, що поширена думка, начебто в Івано-Франківську ніколи не було організацій, які б якісно ремонтували дороги, є хибною. Свого часу такі вулиці, як Орлика, Генерала Тарнавського, початок вулиць Бельведерської та Гетьмана Мазепи, частину вул. Бандери, част. вул. Довгої, вулиці Шухевичів та Височана своєю старою технікою найкраще відремонтувало колишнє орендне шляхове ремонтно-будівельне управління №1, яке згодом довели до банкрутства. Аналогічна доля спіткала й колишнє орендне управління «Автошлях», якому найкраще вдавалося мостити бруківку. Приклад – част. вул. Вовчинецької (під залізничним мостом), Привокзальна площа, початок вулиці Галицької, частина вул. Сотника Мартинця, перехрестя вулиць Курбаса-площі Міцкевича перед обласною філармонією. У якості цих робіт ОШРБУ №1 і «Автошляху», за поодинокими винятками спотворення різноманітними розкопками, можна, за бажанням, пересвідчитись і зараз, хоча минуло вже багато років. А «халтура», якою завжди дорікали колишньому ДП «Ремавтошлях» (зараз КП «ДРЕУ»), пов’язана зі специфікою роботи, адже воно здебільшого виконувало ямкові та поточні ремонти доріг, які вважаються тимчасовими.
Хвалимир ВЛАДІВ
Переглядів: 618 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 3
3  
What a joy to find someone else who thknis this way.

2  
Схеми відмивання грошей однакові для будь-якої влади. Але попередні влади жили за принципом - краще менше, але стабільно, то пацани з "Свободи" які дорвались до влади хочуть все і відразу. Так небуває. Поцікавтесь звідки взявся бізнес керівника міської свободи - він його отримав не приклавши якихось зусиль, він просто ого отримав...

1  
Не пам"ятаю в якій обл. на Сході Укр. рік тому приблизно, убили журналіста, який сам дослідив-розслідував тему-таємницю вічного ремонту міських вулиць-доріг. За що? Та за те, що таким прийомом завжди (вічно) буде виділятися щорічно, а то й 2рази на рік кошти на чудо-ремонт. І нікуди не дітися від такої схеми, як страждущому до туалета. А от що поклали, скільки? Куди? В дорогу, ямку, в кишеню свою, чиновника не забуваючи? Оцю таємницю покійний оприлюднив. Без дозволу!
Гостювали родичі з Білорусії. Вони жахнулись: Дороги-вулиці, Смітники, відсутність Гаряч.води, "розбавлений" Газ (в 2-3рази треба більше в часі гріти, щоб закип"ятити чайник! Хто не вірить - поексперементуйте навіть у Києві-столиці. Це вже Чудом Прикарпатським називають) СОРОМНО!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]