Субота, 24.06.2017, 07:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Грудень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2010 » Грудень » 2 » Михайло САКОВСЬКИЙ: «Нашого конкурента на селі немає»
10:37
Михайло САКОВСЬКИЙ: «Нашого конкурента на селі немає»
У новітні часи таке явище зв’язку як пошта переживає не найкращі часи свого розвитку. Суспільство заполонили більш сучасні способи спілкування, тому тепер все рідше і рідше, особливо люди молодшого покоління, звертаються за послугами до листонош. І вже зовсім скоро наші діти навіть не будуть знати, хто такі листоноші. В їхній уяві залишиться тільки вічний герой із мультфільму «Троє із Простоквашино» з сумкою через плече та шапкою-вушанкою на голові.

Насправді ж українським листоношам не тільки вдається втриматися на плаву, але й надавати послуги на високому рівні. І все це заради пересічних громадян. Про ті умови, в яких доводиться виживати системі поштового зв’язку України, ми говоримо із директором Івано-Франківської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Михайлом Миколайовичем Саковським.
– Традиційне листування вже відходить у небуття. Новітні технології дозволяють листуватися за допомогою Інтернету. А тому пошта все менше користується попитом. Як вдається підприємству виживати в таких умовах?
– По Івано-Франківській дирекції протягом 2005-2009 років спостерігається спад обсягів письмової кореспонденції на 19,9%. Слід зазначити, що на обсяги та доходи поштових послуг вплинуло економічне становище підприємств області, бо в структурі вихідного обміну письмової кореспонденції 69,5% переважають листи від юридичних осіб, які в основному ведуть ділову переписку. 30,5% становить переписка населення.
За 9 місяців 2010 року порівняно із відповідним періодом 2009 року вихідний обмін письмової кореспонденції зріс на 0,4%. Це результат постійних пошуків поштовиками збільшення обсягів універсальних послуг поштового зв’язку, співпраця з корпоративними клієнтами. Крім того, це впровадження нових видів діяльності, їх розвиток, збільшення обсягів фінансових послуг. Разом із поштовими послугами надається 49 різних послуг підприємницької діяльності, в тому числі і торгівля товарами народного споживання, від якої ми отримуємо додаткові доходи, а листоноші, оператори – додаткову оплату. Єдиним джерелом фінансування поштової галузі області є власні кошти підприємства, тому ми постійно шукаємо шляхи розв’язання фінансових проблем.
– В радянські часи люди  передплачували дуже багато періодики. Фактично в кожній сім’ї було по декілька видань. Сьогодні ж більшість людей або купують пресу в кіосках, або взагалі не читають. Наскільки передплатна кампанія відрізняється від кампаній у попередні роки? Чи можна ще якось переконати людей здійснювати передплату періодичних видань?
– Передплата на 2011 рік наразі тільки набирає обертів і відмінностей від передплати на 2010 рік майже немає. Більшість передплатників – це сільські жителі. Молодь передплатою періодичних видань цікавиться менше. Водночас дуже мало передплатних видань оформляють бюджетні організації (лікарні, середні та вищі навчальні заклади). Згідно із оперативними даними на 20 листопада по області передплату оформили 159 закладів освіти, 252 бібліотеки, 54 сільські ради та 37 лікувальних закладів.
Сьогодні про події в Україні та світі можна дізнатися з багатьох джерел – інформаційних програм, телебачення, Інтернету та періодичних друкованих видань, зокрема й роздрібних. Відбувається стрімке зростання тиражів роздрібних видань, вартість яких регулюється ринком. Якщо говорити про передплату та роздріб, то на інформаційний ринок більший вплив мають тиражі роздрібних видань.
Івано-Франківська дирекція УДППЗ «Укрпошта» не є монополістом із розповсюдження періодики, тільки в обласному центрі понад 50 кіосків та палаток інших комерційних підприємств, проте вони працюють тільки в обласному та районних центрах, а жителі сіл раді, що хоч на пошті вони можуть отримати необхідні послуги, адже нашого конкурента на селі немає.
Насиченість періодикою на одного жителя становить 0,36 примірника, що значно менше, ніж було в радянські часи. Але якщо вже навіть учителі не передплачують періодику, то що можна говорити про інші верстви населення.
– Система пошти зазнає реформування. Останнім часом велася мова про укрупнення районних відділень пошти. Наскільки рентабельне таке укрупнення? Чи дасть це можливість ефективної роботи пошти на місцях?
– Станом на 1 листопада 2010 року мережа відділень поштового зв’язку Івано-Франківської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» складається із 477 відділень поштового зв’язку, із них 408 сільських – це найбільша мережа порівняно із банківськими установами області. Для прикладу, на 49 тисяч населення у Рогатинському районі є 39 відділень «Укрпошти», а, скажімо, в Тлумацькому районі на 70 тисяч населення – лише 32 відділення.
На жаль, є в нашій області такі відділення, де дуже низький рівень передплати періодичних видань, ніхто не пересилає посилок, не пише листів. Тому для того, аби втриматися на плаву, ми вимушені надавати більше послуг. А це і реалізація лотерейних квитків, і грошові перекази, і торгівля товарами широкого вжитку.
– Колись пенсіонери отримували пенсії через відділення Укрпошти, а тепер вони поступово переходять на карткову систему у відділеннях банків. Чи означає це втрату великої кількості клієнтів?
– Пошта була, є і буде. В області є понад тринадцять операторів, котрі забрали частину наших послуг на себе. Це і кур’єрська служба доставки, міжнародні поштові перевезення, грошові міжнародні перекази у банках. Навіть наші колишні працівники, котрі працюють закордоном, користуються послугами грошових переказів через банк, а не через пошту. Також дуже важко вберегти клієнтів по передплаті.
Що стосується виплати пенсій, то є непоодинокі випадки, коли Пенсійний фонд області новопризначених  пенсіонерів насильно переводить одержувати пенсію через банківські установи, хоча в більшості населених пунктів вони відсутні. Таким пенсіонерам доводиться їхати  10-20 кілометрів до райцентру, щоб отримати пенсію, що призводить до нарікань з їхнього боку.
– Для того, щоби втримати довіру населення до поштових послуг, потрібна, напевно, і модернізація системи. Що нового очікує  листонош?
– Хочу сказати, що ми вдаємося до певних новацій у наданні послуг населенню. В області вже працюють три пересувні поштові відділення. Це така собі автолавка, обладнана комп’ютером. Вона приїжджає у віддалені сільські місцевості, де протягом декількох годин надає весь спектр поштових послуг для населення. Це зручно як для мешканців тих сіл, так само і для поштовиків. Дві такі мобільні поштові бригади працюють у Галицькому районі та одна – у Коломийському. Вже на початку наступного року такий автомобіль отримає і Тлумацьке відділення.
Володимир БОДАК
Переглядів: 562 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]