Вівторок, 23.04.2024, 12:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Квітень » 19 » МІЙ ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
09:40
МІЙ ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Сьогодні виступити у нашій постійній перед’ювілейній рубриці її ведучий заслужений журналіст України Роман Фабрика запросив президента обласної Асоціації ветеранів ДАІ — «Зелена хвиля» полковника міліції у відставці Зіновія Сочавського.
Він корінний галичанин. Свого часу був начальником Управління Державтоінспекції УМВС нашої області, згодом займав високі міліцейські посади в Мурманській області, в Ташкенті, в Луганську. 40 років життя віддав вивченню проблем безпеки руху. Кандидат наук, був професором кафедри організації та контролю за безпекою дорожнього руху Прикарпатського юридичного інституту Львівського державного університету внутрішніх справ. Автор і співавтор кількох книг, що розглядають сферу безпеки дорожнього руху.

Алгоритм безпеки руху


Чим ближче підходимо до 350-річчя з часу заснування нашого славного міста, тим реальнішими зринають у пам’яті спогади, пов’язані з етапами розвитку дорожньої мережі обласного центру.
У 70-х роках минулого століття  було збудовано об’їзну дорогу навколо обласного центру.


Вузьким місцем у розвитку транспортної інфраструктури були організація дорожнього руху та відсутність технічних засобів його регулювання. У 1972 році на Міністерство внутрішніх справ СРСР, службу ДАІ було покладено здійснення робіт із встановлення, експлуатації та впровадження у містах та інших населених пунктах технічних засобів регулювання державним рухом. В обов’язки ДАІ також входило виконання функцій замовника на розробку та виготовлення таких засобів. У зв’язку з тим при УВС були створені спеціалізовані монтажно-експлуатаційні підрозділи.
З 1975 р. спеціалізовані монтажно-експлуатаційні дільниці почали функціонувати в Івано-Франківську, Коломиї та Калуші. Був налагоджений прямий контакт із заводами, що виготовляли дорожні знаки, світлофори, маркувальні машини для нанесення дорожньої розмітки фарбою або термопластиком. У 1977 р. співпраця ДАІ з ученими Київського автомобільно-дорожнього інституту дала свої плоди: було впроваджено оптимальну схему організації дорожнього руху. Впроваджена світлофорна сигналізація на перехресті вулиць Лепкого-Незалежності є взірцем інженерної думки, яка десятки років служить без змін та доповнень.
На основі проведених ученими КАДІ транспортних досліджень отримані також дані для прив’язки програмного забезпечення і складено техніко-економічні обґрунтування для упровадження АСК-ДР та видачі завдання на її проектування. На жаль, проект не було виготовлено і відповідно автоматизовану систему не впроваджено на вулицях міста. Правда, задумане знайшло своє втілення 1991 року у м.Луганську.
Служба організації дорожнього руху на цьому не зупинялася. У 1979 році не було сотових телефонів, але ми хотіли, щоб учасники дорожнього руху мали пряму телефонну лінію з невідкладною медичною допомогою, черговим ДАІ та диспетчером служби експлуатації доріг Облшляхбуду. Для організації такої лінії зв’язку на маршруті патрулювання ДПС Івано-Франківськ — Калуш (через 3-5 км) вздовж дороги встановлювалися стовпчики, у яких вмонтовувалися сигнальні пристрої, що забезпечували таке телефонне сполучення. На жаль, ідея, започаткована начальником Облшляхбуду В.Окунєвим, не отримала подальшого розвитку.
Керівники Івано-Франківська старалися зробити кращі умови для пішоходів у центрі міста. У 1980 році реалізовано проект пішохідної зони, так званої у народі «стометрівки». Це був тільки початок вирішення грандіозної проблеми. Великий злам у ДАІ відбувся 1995 року, коли в апараті і районних структурах скоротили чисельність інженерної служби із організації дорожнього руху.
Тільки у 2009 році у міськвиконкомі зрозуміли, що треба покращити ситуацію, вдосконаливши схему руху в обласному центрі. Фахівці «Львівської політехніки» запропонували новий варіант організації дорожнього руху в Івано-Франківську, який уже декілька  років чекає свого втілення.
Асоціацією ветеранів ДАІ області напрацьована схема управлінських рішень для ефективного функціонування транспортної системи та вдосконалення організації дорожнього руху на базі існуючої і перспективної дорожньої інфраструктури міста.
Заслуговує уваги робота кваліфікованих архітекторів ТОВ «Ательє Архітектури  Плюс» м. Івано-Франківська, яке очолює головний архітектор Ярослав Дорошенко. Це надзвичайно обдарована і неймовірно активна людина, небайдужа до проблем безпеки дорожнього руху. На громадських засадах, як член Асоціації ветеранів ДАІ «Зелена хвиля», Я.Дорошенко запропонував оптимальний варіант схеми організації дорожнього руху, поставивши також перед собою завдання «перемогти затори» у місті. Викладені пропозиції повинні стати програмою містобудівничим і зайняти достойне місце у генеральному плані розвитку транспортної інфраструктури Івано-Франківська.
Переглядів: 1224 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]