Понеділок, 23.10.2017, 11:33
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2010 » Вересень » 24 » Ігор Олійник: «В області повинен бути один керівник»
11:25
Ігор Олійник: «В області повинен бути один керівник»
Закінчується каденція обласної ради  п’ятого демократичного скликання. Певний підсумок її роботи  очільник обласного парламенту Ігор Олійник підбив на зустрічі з журналістами Прикарпаття в редакції «Західного кур’єра».
Ігор Мирославович спрогнозував політичний склад обласної ради, що сформується після 31 жовтня, прокоментував скандал довкола гірськолижного курорту «Буковель», висловив своє бачення щодо виборів міського голови Івано-Франківська.



— Ігоре Мирославовичу, закінчується каденція нинішньої обласної ради. Якою, на вашу думку, вона увійде в історію місцевого самоврядування? Наскільки виправдало себе формування ради за партійними списками?
— Влада повинна бути відкритою. Найперше, що було зроблено в обласній раді, – це прозорість рішень, які виносилися на сесію. Ми старалися, щоб не було якихось інсинуацій. Перш ніж приймати якесь рішення, відправляли в прокуратуру, аби вона зробила свій висновок.
Наступне — сталий розвиток. Незважаючи на зміну влади, а впродовж каденції голова ОДА змінювався тричі, обласна рада працювала стабільно.
Що стосується формування ради за партійними списками, то загалом це себе не виправдало. Експеримент, що відбувся в грудні 2004 року, це був процес якраз не сталого розвитку держави. Якщо говорити про партійні списки, то стосовно демократії було зроблено крок назад. Тепер, коли рада формуватиметься принаймні 50 на 50, тобто половина – мажоритарників, половина – обраних за партійними списками, то це знову крок вперед.  
— Які рішення облради були найбільш визначальними в економічній та політичній площинах?
— Якщо говорити про політичну складову, то практично одноголосно приймалися рішення, що стосувалися перш за все захисту національних інтересів, історичної справедливості. Перелік цих рішень доволі великий. Зокрема, ми першими прийняли звернення до президента з проханням присвоїти звання Героя України Степану Бандері. Чимало питань після рішень облради було вирішено. Це стосується і тих непередбачуваних ситуацій, що склалися в результаті повені 2008 року. Ми реагували практично відразу, надаючи людям допомогу з резервного фонду обласного бюджету.
— На минулій сесії обласна рада прийняла політичні рішення, в яких засудила певні дії нинішньої влади, а, з іншого боку, звернулася до Кабінету Міністрів, аби той виділив кошти на розвиток області. Відповідна угода між урядом та Івано-Франківською областю от-от буде підписана. Чи можна за нинішніх умов оминати подвійні стандарти?
— Що означає – подвійні стандарти... Коли я говорю одне, а потім голосую інакше, то це подвійні стандарти. Ми ж сьогодні говоримо про економічну угоду з Кабміном і говоримо про політичну складову – про наших героїв, про захист мови. Угода з Кабміном обговорювалася, напрацьовувалася ще три роки тому. Така угода розроблялася ще тоді, коли був уряд Юлії Тимошенко. Але час так збіг, що ми вийшли на підписання угоди аж тепер. Ряд питань, передбачених в угоді, я порушував перед урядом ще коли прем’єр-міністром був Віктор Янукович. Зокрема, щодо будівництва нового моста в Івано-Франківську.
Подвійних стандартів нема. Є питання, що стосуються захисту, на наш погляд, національних інтересів, і є питання захисту кожного краянина (освітянина, медика, робітника і всіх сфер, що є в області) в економічній площині.
— Ваша оцінка ситуації, що розвивається довкола гірськолижного курорту «Буковель».
— Пам’ятаю, коли було закладено перший камінь під «Буковель». Я починав його будувати. Прикро, але ми можемо будь-яку справу занапастити за рахунок різних інсинуацій. Якщо говорити про курорт, то він, безперечно, повинен функціонувати і розвиватися. Що стосується порушень, то, думаю, що їх можна усунути, не роблячи таку піар-акцію, як це є сьогодні. Прийняте свого часу рішення обласною радою щодо розширення меж села Поляниця було зумовлене необхідністю розвитку і самого села і курорту. Якщо виявлені порушення при оцінці землі, то безперечно їх  потрібно усунути. А курорт повинен існувати. Ми зацікавлені, щоб в області функціонував не один курорт такого рівня.
— В контексті реформування системи державного управління чи не потрібно відновити виконком при обласній раді?
— Потрібно змінювати всю систему управління держави. І якщо ми говоримо про європейське місцеве самоврядування, то потрібно створювати виконком. В області повинен бути один керівник, якого обирають депутати. Поруч з цим необхідно також, щоб був представник президента, який би здійснював нагляд за органами місцевої влади, аби ті не порушували закони, що існують в державі. Це європейський принцип місцевого самоврядування. Але чи ми можемо це виконати сьогодні, коли в нашій державі є такі відцентрові сили стосовно державності? Чи потрібно це на цьому етапі? Ось питання!
— Свого часу обласна рада сама віддала частину своїх повноважень обласній держадміністрації...
— Справді, згідно з чинним законодавством, обласна рада ще минулого скликання передала частину повноважень обласній адміністрації. За нинішньої каденції облрада від ОДА перебрала на себе лише управління фондом комунального майна. Перебравши управління фондом майна, ми збільшили сплату в бюджет від 700 тис. до 6 млн. грн.
— Чи підтримуєте ідею відміни політреформи 2004 року?
— Якщо ми хочемо мати стабільну державу, ми повинні відмінити цю реформу. В нас повинен бути президентсько-парламентський устрій.
— Впродовж чотирьох років вашого головування в обласній раді голова ІФОДА змінювався тричі. Стосунки між першими особами облради і адміністрації не завжди були найкращими. Чи виникала думка комусь з них висловити недовіру?
— Зі всіма головами в мене були і є нормальні робочі стосунки. Дякую за роботу з Романом Ткачем, Миколою Палійчуком. Вдячний за співпрацю з сьогоднішнім головою ОДА Михайлом Вишиванюком. Так, в нас бувають якісь протиріччя, але ми вирішуємо їх в кабінеті, доводимо свою позицію. Це нормальні робочі стосунки. Ми повинні іти шляхом знаходження точок дотику і не позиціонувати себе: хто перший, хто другий, хто більше з’являється на телебаченні.
Робота з головами ОДА, ще раз наголошую, була плідною. Скажімо, зведений бюджет в 2006 році складав півтора мільярда, зараз – 4 млрд. 800 грн. Тобто зріс більше як в три рази.
— Яким, на вашу думку, буде політичний клімат в обласній раді, що сформується після 31 жовтня? Яку варто очікувати більшість? Роль в цьому процесі мажоритарників і тих, хто пройде за партійними списками?
— Можемо лише прогнозувати. Остаточної конфігурації сьогодні не знаємо. Хоча попередньо знаємо, хто проходить 3% бар’єр. Це «Батьківщина», «Свобода», «Фронт змін», «Наша Україна», Партія регіонів і, можливо, «Сильна Україна». Багато що може змінюватися в результаті тих рішень, які прийматиме Верховна Рада в цей період. Уявіть собі, якщо приймуть рішення про мови, то як буде коливатися електорат, за кого голосуватимуть виборці в нашій області.
— Які ваші плани на майбутнє? Чи балотуватиметеся на посаду міського голови Івано-Франківська?
— Пов’язую своє майбутнє з партією «Наша Україна», балотуватимуся до обласної ради. Що ж до  балотування на посаду міського голови, наразі мені важко відповісти на це запитання. Хоча якщо говорити про місто, то воно мені дуже близьке.  Тут я з 1978 року. Тут будував школи, лікарні. Мені би хотілося, щоб мер міста попрацював над тим, як би покращити життя людей стосовно планування. Яку ми воду п’ємо, яким повітрям дихаємо, якими дорогами їздимо, як очищується каналізація і т.д., і т.п. Як фаховий будівельник не розумію багатьох речей, які відбуваються з точки зору будівництва, планування територій. Не розумію підхід, коли на тротуарах зводиться будівля...
— Але будьмо об’єктивними, процес, так би мовити, хаотичної забудови закладений ще попередньою міською владою...
— Знаю про ті процеси. Але відповідальність в будь-якому випадку несе головний архітектор міста. Ось на вул. Довгій, біля школи, будується багатоповерхівка. Дивуюся, хто там купить квартиру? Є питання фаховості архітектора. Міський голова не може бути фахівцем у всіх питаннях. Але ж в нього є відповідні служби. А загалом, на моє переконання, міським головою повинен бути будівельник.
Записав Антін Тимура
Переглядів: 731 | Додав: bond | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]