Вівторок, 25.07.2017, 20:51
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Грудень » 13 » ДІЛО
12:10
ДІЛО
«Клонований» бізнес

Якщо клонування людини у всьому світі заборонено, то «клонування» успішного бізнесу – загальновизнаний і ефективний метод. Йдеться про франчайзинг – спосіб розпочати власну справу, придбавши права на використання чужої торгової марки та відпрацьованої схеми бізнесу. Достатньо згадати, що 40% усіх роздрібних продажів у світі здійснюється саме через франчайзингові мережі. Проте ця форма співпраці має певні особливості, які варто врахувати бізнесмену-початківцю. Як успішно розпочати свою справу за системою франчайзингу й уникнути розчарувань, дізнавався «ЗК».

Купівля франшизи: вимоги «материнських» компаній

Переваг у франчайзингу чимало: відпрацьована й перевірена схема ведення бізнесу, «розкручена» торгова марка, економія коштів на рекламу та запуск бізнесу, навчання й підтримка «материнської» компанії. Проте щоб мати доступ до усіх цих благ, необхідно ще сподобатися франчайзеру. Деякі компанії висувають до потенційних покупців франшизи досить суворі вимоги. Перш за все це хоча б мінімальний досвід у відповідній галузі, а також наявність приміщення, яке підійде для ведення такого бізнесу. Враховуються розмір, загальний стан, а головне –  розташування. Найкращий варіант –  на жвавих торгових вулицях, на першій лінії забудови. Якщо ж приміщення розташоване у торговому центрі, від вас вимагатимуть надіслати детальний опис «брендового оточення», тобто магазинів, розташованих поряд.
Умови франшизи можуть також забороняти паралельно продавати товар інших компаній. Наприклад, якщо ви відкрили крамницю косметики, зможете продавати там лише засоби, придбані у вашої «материнської» компанії. За порушення цього правила вам можуть відмовитися продовжувати франшизу.
Ще одна проблема, характерна для нашого міста, – більшість франчайзингових мереж розвиваються за типовим сценарієм. Тобто спочатку столиця, потім міста-мільйонники, далі інші великі міста і аж потім невеликі обласні й районні центри. Тому івано-франківські підприємці часто не можуть придбати франшизи великих компаній –  для них наше місто «замале».

Особливості українського франчайзингу

За даними Асоціації франчайзингу України, в нашій державі зараз функціонують близько ста франчайзингових мереж. Для порівняння –  у США їх близько 1500, у Франції – 750, у Польщі – 140. Основними факторами, що стримують розвиток франчайзингу в Україні, є недосконалість законодавчої бази, низький рівень банківського кредитування, нестача відповідного досвіду в підприємців –  як у франчайзерів, так і у покупців франшиз. Багатьох відлякує ставлення з боку «материнської» компанії. Якщо на Заході франчайзер усіма силами підтримує «дочірні» компанії, то українські франчайзери нерідко намагаються  позбавити франшизи партнера, в якого почалися проблеми у веденні бізнесу. А тому варто детально проаналізувати не лише умови, а й досвід співпраці «материнської» компанії з покупцями франшизи. Проте з кожним роком усе більше українських ділових людей розуміють переваги «розкрученої» торгової марки та вже налагодженого бізнесу.
За даними порталу franch.biz, до першої п’ятірки найперспективніших франшиз в Україні належать Richi&Co (турецька мережа магазинів жіночого одягу), OSKO (агенції з оформлення віз, підбору кадрів, навчання за кордоном), Glam Tan (салони штучної засмаги), «Наминайко» (мережа продажу гарячої випічки), TianDe (магазини косметики).
В Івано-Франківську досить популярними є київська мережа продажу гарячої випічки «Форнетті», місцеві компанії «Chicken Hut», «Універсальний прибиральник», магазини франчайзингових мереж Terranova, Sela, ресторан швидкого харчування Royal Burger. Незабаром іванофранківці зможуть оцінити переваги магазину «Центр Обувь» популярної російської франчайзингової мережі, який відкривається у ТРЦ «Велес».

Іноземні мережі  в Україні

Більшість іноземних компаній виходять на український ринок власними силами – відкривають представництва й магазини. Проте останнім часом усе більше торгових мереж з-за кордону проявляють зацікавленість до співпраці з українцями за системою франчайзингу, адже тут основні затрати нестиме українська сторона. Проте у такій співпраці є важливий нюанс –  далеко не всі торгові марки іноземних франчайзингових мереж добре відомі в Україні. І який же тоді сенс платити за використання невідомої торгової марки? В такому випадку можна придбати лише концепцію бізнесу – оформлення магазину чи закладу харчування, ноу-хау, технології тощо, а відкрити бізнес під власною торговою маркою. Однак далеко не всі західні мережі практикують такий «половинний» франчайзинг.
Є й суто законодавчий нюанс – Податковий кодекс дозволяє включати у валові витрати лише суму роялті (оплати за користування франшизою), яка не перевищує 4% доходу від реалізації продукції. Але на практиці роялті за використання міжнародного бренду нерідко досягає й 10%. У цій ситуації страждає і покупець франшизи, і споживач, який змушений платити дорожче за товар чи послугу.
Противники франчайзингу вважають, що ця система – як милиці: доки вони в тебе є, ти не навчишся ходити самостійно. Краще набувати власний досвід і самостійно «набивати ґулі». Проте успішний розвиток багатьох франчайзингових мереж свідчить: чужий досвід цілком може стати міцною основою для особистого успіху. А отже, у франчайзингу в Україні великі перспективи.
Олена БУЧИК

КОМЕНТАР
Андрій Хабюк,   регіональний менеджер торгової марки «Форнетті» в Івано-Франківській та Чернівецькій областях:
Особам, які бажають розпочати власний бізнес за системою франчайзингу, я би рекомендував перш за все чітко визначитися, чим саме їм хотілося би займатися. Важливим питанням є й підбір приміщення, в якому буде розташований ваш бізнес. Причому найважливішим є не розмір приміщення чи якісний ремонт, а його розташування там, де наявний потік потенційних клієнтів.  Зверніть увагу й на те, які умови забезпечує та чи інша франшиза. Адже вам можуть запропонувати не лише налагоджений бізнес і торгову марку, а й певні бонуси. Наприклад, ми надаємо нашим партнерам піч під заставну вартість, яка їм повертається, якщо вони раптом вирішать припинити цей бізнес. Загалом ми задоволені тим, як розвивається наша мережа в Івано-Франківській області, хоча мушу зауважити, що в Чернівецькій області розвиток більш динамічний.

Анатолій Мельник,
директор компанії «Універсальний Прибиральник»,   м. Івано-Франківськ:

Основні переваги франчайзингу – це те, що ви обираєте готову та відпрацьовану бізнес-модель у будь-якій сфері, відомий бренд, який зекономить вам мінімум два роки порівняно з тією ситуацією, якби ви починали «розкручувати» свою торгову марку. Проте вибирати франшизу потрібно дуже зважено й обережно, адже їх на ринку вже дуже багато і серед цього розмаїття пропозицій легко натрапити на «мильну бульбашку» від несерйозної компанії. Тому важливим є особисте знайомство з власником франшизи – варто приїхати й зустрітися особисто з вашим потенційним партнером. Серед недоліків цього виду бізнесу – певна залежність від франчайзера як правовласника, хоча вона переважно виправдана, та деяке обмеження підприємницької свободи, але зазвичай це і є гарантією успіху.
При виборі франчайзингової пропозиції слід прислухатися перш за все до свого серця. Чи цікавий вам цей бізнес, чи близький він вашій душі? Тому що часом трапляється так, що умови пропозиції дуже вигідні, але в людини «не лежить серце» до цього бізнесу. У цьому випадку бізнес не принесе успіху, яким би вигідним він не був. Якщо ж у людини «горить душа» і їй ця справа щиро подобається, у неї все вдасться навіть при не дуже привабливих умовах франшизи. Адже потрібно буде самовіддано присвятити цій справі дні й ночі, не варто розраховувати, що буде дуже легко.
Де найкраще шукати франчайзингові пропозиції? Я особисто знаю сайт www.franch.biz – найбільший каталог франшиз в СНД, є ще www.franchising.ua . Ми також організовуємо зустрічі власників бізнесу, що розвивається за франчайзингом, із потенційними покупцями франшизи – «франч-кемпи». Тут можна вибрати собі бізнес до душі. До речі, наступний «Franch Camp» ми плануємо провести у Львові у першій половині листопада.

Переглядів: 395 | Додав: bond | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]